ua en ru

У вартість ж/д квитка в Україні включать гарячу їжу

Автор: RBC.UA
Державна адміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" розглядає можливість включення у вартість залізничних квитків харчування. Про це сьогодні заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Василь Гладких. За його словами, питання дискутується, але "в літаках ніхто не питає, буде людина їсти чи ні". Крім цього, а так само, що харчуватися в потягах примусять по "комплексному" меню, В.Гладких нічого не сказав.

Державна адміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" розглядає можливість включення у вартість залізничних квитків харчування. Про це сьогодні заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Василь Гладких. За його словами, питання дискутується, але "в літаках ніхто не питає, буде людина їсти чи ні". Крім цього, а так само, що харчуватися в потягах примусять по "комплексному" меню, В.Гладких нічого не сказав. Гаряче живлення в потягах - не ноу-хау. В світі подібна послуга дійсно входить у вартість квитка як на внутрішніх так і на міжнародних повідомленнях. Нюанс в тому, що вона не є обов'язковою. Є приклади, коли склад потягу формується таким чином, що є купейні вагони т.з. "підвищеної комфортності". Тут у вартість квитка входить харчування. Але в цьому ж потязі є купейний вагон економ-класу, де пасажира не годують. У Білорусії в 2003 році ввели обов'язкове гаряче харчування тільки для фірмових потягів. У них за бажанням пасажира замість "сухого пайка" - стандартного наборухарчування в пластиковій упаковці - подають гаряче блюдо з вагону-ресторану. Жовтнева залізниця (філіал ВАТ "РЖД") так само використовувала диференційований підхід. Всі пасажирські вагони розділили на класи обслуговування: бізнес-клас, 1-й, 2-й, 3-й, економ-клас. У вартість квитка включені постільна білизна і ряд інших послуг залежно від класу вагону наприклад: харчування, чайна продукція, газети, охорона. І саме харчування тепер збираються уніфікувати в нічних потягах пасажирам надаватиметься сніданок, в денних - обід, в потягах дальнього повідомлення - сніданок і обід. У далекому зарубіжжі надання їжі в потягах - давно є конкурентним і складним бізнесом . Оскільки вимагає віртуозного підходу до розробки концепції харчування і його планування, включаючи питання дизайну і компоновки устаткування і інфраструктури. Опит 4500 пасажирів на залізничних станціях Китаю показав, що готовність витрачати гроші на харчування в потягу більшість опитаних вітають, але включення у вартість квитка оплати цієї послуги (у спальному вагоні!) підтримують тільки при гарантовано високому рівні обслуговування. Залізниці Німеччини в 2003 р. вирішили відмінити рішення про скасування традиційних вагонів-ресторанів, враховуючи численні прояви обурення з боку громадськості. Федеральні залізниці Швейцарії мають аналогічний досвід, що спонукав їх перебудувати ряд двоповерхових вагонів з облаштуванням обідньої зони. Обидві компанії прийшли до висновку, що в потягах не можна розглядати тільки з погляду прибутку або збитку. Слід враховувати, що ця послуга підсилює позитивний імідж залізниць.