ua en ru

У Європі знижується обсяг продажів легкових автомобілів

Автор: RBC.UA
Обсяг продажів легкових автомобілів у Європі, включаючи нових членів Європейського союзу, за січень-квітень 2007 р. знизився на 0,2% в порівнянні з аналогічним періодом 2006 р. Про це повідомляється в опублікованому сьогодні звіті Європейської асоціації автовиробників

Обсяг продажів легкових автомобілів у Європі, включаючи нових членів Європейського союзу, за січень-квітень 2007 р. знизився на 0,2% в порівнянні з аналогічним періодом 2006 р. В цілому у країнах Європейського союзу до травня-місяця було продано 5 млн 519 тис. 936 автомобілів. Про це повідомляється в опублікованому сьогодні звіті Європейської асоціації автовиробників (ACЄA). Зниження обсягу продажів у Європі зафіксували у квітні наступні учасники світового авто ринку. На 4% зменшився обсяг продажів концерну Volkswagen (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) і становить 239 тис. 363 автомобілі; на 3,9% знизилися продажі General Motors (Opel, Chevrolet, Vauxhall, Saab, Cadillac) - 118 тис. 743 автомобілі; компанія Renault втратила 11,1% від обсягу продажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року - 106 тис. 562 автомобілі; DaimlerChrysler (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler) продав 71 тис. 157 автомобілів, що менше на 4,7%. Toyota Group реалізувала 67 тис. 646 автомобілів, проте це на 1,2% менше, ніж минулого року. Nissan втратив 11,8% від продажів минулого року, Hyundai - 23,5%, Mazda - 8,4%, Kia - 6,8%. У звіті АСЄА вказані і виробники, яким вдалося збільшити обсяг продажів. Так, Mitsubishi реалізувала 9 тис. 83 автомобілі (+9,1%); Honda - 22 тис. 179 автомобілів (+8,3%); Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) - 101 тис. 547 автомобілів (+7,7%); Suzuki - 18 тис. 282 автомобілі (+6,3%). Незначного позитиву досягли такі концерни: BMW (BMW, Mini) - 62 тис. 780 автомобілів (+2%); Ford (Ford, Volvo, Land Rover, Jaguar) - 121 тис. 795 автомобілів (+1%); PSA Peugeot Citroen - 162 тис. 563 автомобілі (+0,9%). Крім того, за вказаний період в Європі було реалізовано 19 тис. 741 автомобіль інших автовиробників (+11,8%). Європейська асоціація автовиробників у звіті за минулий рік вже відзначала падіння обсягу продажів легкових автомобілів в грудні-місяці на тлі загального річного приросту на 0,7%. Збільшення продажів продемонстрували в 2006 р. такі автовиробники як Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia), Toyota Group (Toyota, Lexus), Mazda, Suzuki, Honda, Volkswagen (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda), BMW (BMW, MINI), DaimlerChrysler (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler). Концерн Kia зберігає тенденцію до зниження продажів, результат минулого року - 213 тис. 388 автомобілів -12,3%, в порівнянні з 2005 р. Також минулого року знизилися продажі у Nissan - на 12,3%, у Hyundai на 5,7%, у General Motors на 2,7%. Renault поки що повторює торішній негативний результат -11%. Основною прихованою тенденцією 2006 р. стала зміна пріоритетів: зростання світового автомобільного ринку відбувається за рахунок Азії і Східної Європи, а не Північної Америки і Західної Європи, як це було раніше. Експерти відзначають, що ситуація на ринках країн Західної Європи не змінюється роками. А ось ринок легкових автомобілів Центральної і Східної Європи стає все привабливішим для найбільших автоконцернів. Даний ринок гнучкий і схильний до структурних змін, він менш насичений. Тому минулого року частка країн Центральної і Східної Європи в світовому обсягу продажів становила 6,6%. Було продано більше, ніж 4 млн легкових автомобілів. Лідерами за темпами зростання продажів у ЄС стали три прибалтійські республіки: Естонія (+30,3%), Латвія (+53,6%) і Литва (+34,2%). Численні дослідження прогнозують, що до 2010 р. в Центральній і Східній Європі триватиме збільшення виробничих потужностей найбільших автомобільних компаній за рахунок перенесення виробництва із Західної Європи і Північної Америки.