ua en ru

В Україні у 2010 р. на держзакупівлі було виділено 335,2 млрд грн

Автор: RBC.UA
В Україні у 2010 р. на держзакупівлі було виділено 335 млрд 280,6 млн грн, що в 2,2 рази більше, ніж у 2009 р. Про це повідомляє Державна служба статистики.

В Україні у 2010 р. на держзакупівлі було виділено 335 млрд 280,6 млн грн, що в 2,2 рази більше, ніж у 2009 р. Про це повідомляє Державна служба статистики.

З них за кошти державних, казенних підприємств - 86 млрд 977,1 млн грн, за кошти господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50% - 191,35 млрд грн.
За договорами, укладеними в попередні роки, які продовжують виконуватись, у 2010 р. виділено 24 млрд 792,2 млн грн.

Всього було проведено 38,592 тис. торгів, що на 18,9% більше, ніж у 2009 р. (32,452 тис. торгів).

Нагадаємо, в Україні за січень-вересень 2010 р. було проведено процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на 36,5% більше, ніж у відповідний період 2009 р. - на 190 млрд 596,6 млн грн. У той час, як за 9 міс. 2010 р. цей показник становив 139 млрд 268,5 млн грн. Зокрема, закупівлі на кошти державних, казенних підприємств становили 71 млрд 177,2 млн грн. Загальна сума коштів за укладеними договорами в звітному періоді для закупівлі товарів, робіт і послуг із процедур закупівель становила 48 млрд 73,4 млн грн.
Загальна сума коштів (фактичні витрати) у звітному періоді щодо договорів, укладених попередніми роками, які виконуються, становила 17 млрд 701,6 млн грн.

Відзначимо, 4 жовтня 2010 р. Кабінет міністрів підготував пропозиції щодо зміни закону про держзакупівлі. Кабмін запропонував вивести з-під дії закону закупівлі, здійснені агрофондом і держрезервом. Також передбачено, що місцеві обладміністрації даватимуть дозвіл на проведення закупівель у одного покупця на місцевому рівні.

Нагадаємо, що 1 червня 2010 р. Верховна Рада ухвалила в новій редакції закон "Про здійснення державних закупівель". Тоді юристи говорили про те, що цей закон не передбачає істотних змін в процедурі проведення торгів і не здатний серйозно вплинути на механізм закупівель, що склався. Деякі експерти критикували цей закон через те, що він відкриває широкі можливості для корупції. Позитивним, на думку деяких юристів, в цьому законі було те, що функції уповноваженого органу у сфері держзакупівель і органу оскарження повинні виконувати різні структури. Так, на Мінекономіки були покладені завдання нормотворчості, встановлення правил, контролю, а завдання, пов'язані з розглядом скарг, були покладені на Антимонопольний комітет України.