В Україні розпочав роботу Вищий спецсуд у цивільних і кримінальних справах
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ розпочав роботу 1 листопада 2010 р. Передумовою створення суду стало прийняття закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 7 липня 2010 р., а також виданий на його виконання указ Президента України №810/2010 від 12 серпня 2010 р. "Про Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ", повідомляє офіційний веб-портал Судова влада України.
На даний час Верховною Радою України до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ обрано 27 суддів. Головою суду рішенням Вищої ради юстиції від 8 жовтня 2010 р. призначено Леоніда Фесенка.
26 жовтня 2010 р. відбулися перші збори суддів цього суду, на яких було вирішено першочергові організаційні питання, пов'язані з початком його діяльності: затверджено положення про збори суддів, утворено судові палати та їх кількісний склад (відповідно судова палата у цивільних справах - 70 суддів, судова палата у кримінальних справах - 50 суддів).
Початок функціонування Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ як суду касаційної інстанції є логічним продовженням чергового етапу судово-правової реформи в напрямі вдосконалення системи судочинства з урахуванням передбачених Конституцією та законом України "Про судоустрій і статус суддів" принципів територіальності, спеціалізації та інстанційності.
Нагадаємо, 12 серпня Президент України Віктор Янукович відповідно до Конституції України та закону України "Про судоустрій і статус суддів України" постановив утворити з 1 жовтня 2010 р. у системі судів загальної юрисдикції Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ із місцезнаходженням у місті Києві.
Раніше, 3 серпня в Україні набув чинності закон про судовий устрій і статус суддів.
Закон, окрім іншого, передбачає також оптимізацію процедури залучення суддів до дисциплінарної відповідальності. Також законом встановлюється порядок, відповідно до якого кожен суд загальної юрисдикції є окремим розпорядником бюджетних коштів, що має зробити неможливим втручання в його діяльність при виділенні бюджетних коштів і їх використанні.