В Україні 97% автодоріг потребують капітального ремонту, - Вілкул
В Україні 97% доріг потребують капітального ремонту. Про це написав віце-прем'єр міністр Олександр Вілкул в авторській статті "Україна: на шляху до нової якості дорожньої інфраструктури" в газеті "Дзеркало тижня. Україна".
Читайте також: Мінфін пропонує на 50% підвищити акцизи на бензин і дизпаливо, щоб відремонтувати дороги
За словами віце-прем'єра, 80% доріг побудовано за стандартами 1960-1970 рр. "При цьому кількість автомобілів із 60-х років зросла практично в 10 разів. Лише 37% доріг - це дороги з асфальтобетонним і цементно-бетонним покриттям. Тільки 1,6% українських доріг - це дороги першої категорії (із двома і більше смугами в кожному напрямку, що мають велику пропускну спроможність і швидкість руху)", - зазначив Вілкул.
Віце-прем'єр зазначив, що за останні 10 років мережа доріг збільшилася всього на 1% (1,6 тис. км). "І головне - станом на початок року 97% доріг, згідно із чинними міжремонтними періодами, потребують капітального ремонту", - додав він.
За словами Вілкула, 88% доріг спроектовані під навантаження на вісь автомобіля максимум у 6 тонн. У той час як сучасний вантажний автотранспорт має навантаження 11,5 тонн на вісь. При цьому, за оцінкою експертів, 30-40% великовантажних автомобілів виїжджають на дороги з понаднормативним завантаженням.
Читайте також: Кабмін розглядає можливість фінансування ремонту доріг за рахунок підвищення акцизу на паливо
Тому, переконаний Вілкул, в Україні необхідно впровадити європейську систему контролю над ваговими нормами і оплату за користування дорогами для вантажного транспорту з навантаженням на вісь 11,5 тонн. Також необхідно посилити відповідальність і збільшити штрафи за перевищення вагових норм. При цьому легковий автотранспорт і невеликі вантажівки не мають платити нічого.
Щоб забезпечити приплив інвестицій, в Україні будуватимуть якісні дороги, продовжив Вілкул. На його думку, створення якісної мережі автомобільних доріг і розвиток логістичного потенціалу країни стоїть у ряду стратегічних завдань держави. Що, за оцінками експертів, може збільшити ВВП нашої країни на 5%.
"Наша країна володіє колосальним транзитним потенціалом, - пише Вілкул. - Ключові транзитні потоки збігаються з основними внутрішніми артеріями і йдуть по 4-х напрямках. Однак в Україні немає жодного транспортного коридору, який на всій протяжності складається з доріг першої категорії".
Читайте також: Проекти з концесії доріг є одними із ключових напрямків розвитку інфраструктури України, - віце-прем'єр
Для розвитку транзитного потенціалу віце-прем'єр вважає за необхідне перевести дороги державного значення, які є складовими транзитних коридорів, до першої категорії і організувати обходи (об'їзди) населених пунктів.
"Створення якісних доріг першої категорії - один з наріжних каменів логістичних можливостей країни, і у вирішенні цього питання закладено великий інвестиційний потенціал", - наголосив Вілкул.
Цей захід і ряд інших, на думку автора, будуть стимулювати розвиток державно-приватного партнерства у сфері автодорожнього господарства. "На сьогодні в Україні не реалізовано жодного подібного проекту, на відміну від Європи, де за таким принципом будуються більше 30% автодоріг. І це при тому, що експерти оцінюють інвестиційний потенціал галузі в мільярди гривень", - уточнив віце-прем'єр.
Читайте також: У Києві заборонено в'їзд вантажних автомобілів у денний час
На думку Вілкула, від цього виграє і інвестор, який вкладає в затребувану інфраструктуру, і українці, які отримають якісні дороги.
Зазначимо, що напередодні прем'єр-міністр Микола Азаров доручив Державній казначейській службі України (Держказначейство) забезпечити безперебійне фінансування ремонту доріг. Про це він заявив під час наради з питань збереження мережі автодоріг. "У нас є всі можливості навіть у такій складній фінансовій ситуацій значно поліпшити стан наших доріг", - зазначив глава уряду.
Як відомо, Президент Віктор Янукович вважає неприпустимим нинішній стан автодоріг. У середині травня глава держави поставив завдання перед "Укравтодором" підготувати концепцію розвитку, будівництва та утримання автомобільних доріг.
Читайте також: Україна ризикує втратити всю мережу автодоріг у разі невжиття заходів щодо збереження доріг, - "Укравтодор"
"Ми повинні перейти на європейські стандарти і за якістю будівництва доріг, і, звичайно, за обсягом, - заявляв Янукович. - Зараз завдання, що стоїть перед новим керівником "Укравтодору", - підготувати концепцію розвитку, будівництва, утримання наших автомобільних доріг".
Зазначимо, що у 2013 р. "Укравтодор" не будуватиме нових автомагістралей. "На превеликий жаль, треба визнати, що реальність не залишає нам вибору: "Укравтодор" змушений у поточному році відмовитися від масштабного будівництва нових автомагістралей, які насправді також нам необхідні. Натомість до зими необхідно повністю завершити капітальний і поточний ремонт доріг", - заявляв Азаров.
Як повідомлялося, "Укравтодор" обіцяє до кінця червня 2013 р. відремонтувати всі дороги.
Читайте також: В Україні необхідно прийняти нові стандарти безпеки та організації дорожнього руху, - Вілкул
Протягом 2013 р. в Україні буде побудовано та реконструйовано 1,4 тис. км доріг, а також побудовано близько 600 об'єктів дорожньої інфраструктури, на що з бюджету виділено 4,4 млрд грн.
За словами голови "Укравтодору" Євген Прусенка, в Україні для приведення автомобільних доріг до нормального стану необхідно протягом 10 років щорічно вкладати по 40-50 млрд грн.