У країнах ЄС в I кв. 2011 р. попит на автомобілі знизився до 3,58 млн
У країнах Європейського Союзу в I кварталі поточного року попит на нові автомобілі знизився на 2,3%. Всього у I кварталі 2011 р. в країнах ЄС було зареєстровано 3,58 млн нових автомобілів, повідомлляє Deutsche Welle.
В цілому ситуація в окремих країнах істотно відрізняється. Так, у Германії і Франції попит зріс відповідно на 11,4% і 6,1%. В той час у Великобританії він впав на 7,9%, в Італії - на 27,6%, в Іспанії - на 29,1% і в Португалії - на 20,6%.
Обсяг продажів автомобілів BMW в країнах ЄС в минулому місяці збільшився в порівнянні з показником березня 2011 р., на 7% і склав 87 тис. 677 автомобілів. Зростання продажів продукції концерну VW склало 3,8% (335 тис. 939 автомобілів). В той же час продажі машин концерну Daimler скоротилися на 1,9% (68 тис. 727 автомобілів). Серед іноземних виробників лідирує японський Nissan, що продав 57 тис. 512 автомобілів (приріст 31,7%). Концерн Toyota збільшив продажі на 0,8% (69 тис. 550 автомобілів). Попит на французькі моделі знизився: Citroen - на 6,9% (200 тис. 823 автомобілі), а Renault - на 14,6% (139 тис. 441 автомобіль). Число зареєстрованих нових автомобілів італійського концерну Fiat зменшилося на 20,2% (105 тис. 244 автомобілі).
В цілому, на світовому авторинку ситуація розвивалася сприятливо, за винятком Японії. У Росії обсяг продажів виріс на 76,9% - до 513 тис. 300 автомобілів. У США зростання склало 20,1% (3,05 млн). У Китаї число реєстрацій в порівнянні з 2010 р. збільшилося на 12,2% (3,1 млн). У Японії, що постраждала від руйнівного землетрусу, продажі скоротилися на 25,6% - до 963 тис. 700 автомобілів.
Нагадаємо, за підсумками лютого поточного року продажі легкових автомобілів на європейському авторинку виросли на 0,9%, склавши 981 тис. 429 машин. Востаннє європейські дилери фіксували зростання продажів у березні минулого року. Тоді він був куди серйозніший (більше 10%).
Відзначимо, невелике збільшення продажів у лютому поки не перекрило зниження січня - за підсумками двох місяців авторинок ЄС скоротився на 0,3% в річному численні. Всього з початку року в Європі було продано 2,02 млн автомобілів.
Повідомлялось, що статистику європейського авторинку "тягнуть" вниз такі великі ринки, як Великобританія (-10,2%), Іспанія (-25,8%) та Італія (-20,5%). Ніяк не оговтається від боргової кризи і Греція: продажі автомобілів продовжують падати, знизившись на 58,5% з початку року.
Крім того повідомлялось, що у той же час набирають обертів два найбільші ринку ЄС - Німеччини та Франції. Німецький ринок додав за два місяці 15,8% і виріс до 435,5 тис. автомобілів, французький виріс до 390 тис. машин (+10,8%). У лідерах процентного зростання - країни Прибалтики, де продажі підскочили більш ніж удвічі і тільки в Естонії перевищили 2 тис. машин з початку року.
Що стосується конкретних марок, то тут перемогу взяли німецькі автоконцерни - лідер продажів Volkswagen збільшив продажі на 7,2%, Daimler - на 8,4%, а BMW - відразу на 16,4%. А ось французи, незважаючи на зростання внутрішнього ринку, втрачають в реалізації. Так, найбільший автовиробник країни PSA Peugeot Citroen продав на 4,2% менше, ніж у січні-лютому 2010 р., Renault втратив 1,6%.
Обсяг продажів легкових автомобілів у країнах ЄС за підсумками 2010 р. скоротився на 5,5% - до 13,36 млн одиниць. Скорочення ринку пояснюється закінченням у більшості країн стимулюючих ринок програм.
Що стосується окремих брендів, то серед п'яти лідерів ринку подолати загальне падіння і наростити продажі вдалося лише французькому Renault. За рік компанія збільшила число проданих автомобілів на 4,4% - до 1,39 млн одиниць. Лідер же ринку Volkswagen (торгові марки - VW, Audi, Seat, Skoda) втратив у продажах майже 5%, але все одно продав 2,83 млн автомобілів.
Варто відзначити, що продажі нових легкових авто в Україні в 2010 р. склали 162,595 тис. (на 0,2% більше, ніж у 2009 р.). У 2009 р. в Україні було продано 162,3 тис. нових легкових авто, що на 74% менше, ніж у 2008 р.