ua en ru

У Польщі назвали винних у катастрофі літака Леха Качиньського

Автор: RBC.UA
Польська влада опублікувала фінальний доповідь, присвячену обставинам катастрофи під Смоленськом літака Ту-154, на борту якого перебував Президент країни Лех Качиньський. Про підсумки розслідування розповів глава МВС Польщі Єжи Міллер, повідомляє РБК.

Польська влада опублікувала фінальний доповідь, присвячену обставинам катастрофи під Смоленськом літака Ту-154, на борту якого перебував Президент країни Лех Качиньський. Про підсумки розслідування розповів глава МВС Польщі Єжи Міллер, повідомляє РБК.

У 350-сторінковій доповіді зроблено висновок про те, що екіпаж був недостатньо підготовлений до польоту, погано знав літак, а до того ж не реагував на помилки.

У рапорті немає прізвищ людей, які могли бути відповідальними за катастрофу. Про це Польському радіо повідомив член комісії, професор Марек Жиліч. «Така комісія не має права висловлювати свою точку зору з приводу провини та відповідальності окремих людей», - сказав Жиліч.

Втім, досить цікаво слідчі охарактеризували командира екіпажу. Повідомляється, що його "високий рівень інтелектута і супутня схильність до імпровізації" призвели до того, що всі рішення він приймав самостійно, намагаючись спиратися винятково на свій досвід. "Навантаження на розумові процеси не могло не викликати пізнавального перевантаження", в результаті чого він втратив важливі дані та прийняв неправильні рішення.

Комісія прийшла до висновку, що звістка про непрості погодні умови в районі Смоленська стала для екіпажу повною несподіванкою. При цьому, вони все одно керувалися не стільки реальною ситуацією, скільки усвідомленням того, що на борту були високопоставлені чиновники.

З'ясувалося, що командир екіпажу дійсно спілкувався з директором президентського протоколу і розповідав йому про непросту ситуацію над Смоленськом. У свою чергу, той поінформував про ситуацію Президента Л. Качинського, однак ніякого тиску на пілотів з метою необхідності посадки в аеропорту Північний не було. Втім, не обговорювалося і питання про посадку в аеропорту Внуково, що могло бути альтернативою. Головнокомандувача ВПС, який "жодним чином безпосередньо не втручався в процес пілотування, виконуючи роль спостерігача", у доповіді виправдовують.

Розкритикували і диспетчерів аеропорту Північний, які, на думку польської сторони, кілька разів давали команди із запізненням або повідомляли про речі, які не відповідали реальному стану справ. "Це могло переконати екіпаж у правильному виконанні пілотами заходу на посадку", - вважають польські слідчі.

Більш того, поляки дійшли висновку, що локатор в аеропорту був несправний, а тому показував невірні дані.

Пояснюється це відсутністю у диспетчерів досвіду роботи в складних метеорологічних умовах, відсутністю на робочому місці голови групи та втручанням координатора групи керівництва польотами, заступника командира військової частини 21350 в Твері.

Нагадаємо, 10 квітня 2010 р. у Смоленській області при заході на посадку в аеропорт Північний розбився літак Ту-154 президента Польщі. На борту перебували 96 осіб, 88 з них летіли у складі офіційної делегації. Всі пасажири літака загинули, у тому числі Л. Качинський з дружиною.