ua en ru

В неупередженість ЗМІ в ході виборчої кампанії не вірять майже половина українців - дослідження

Автор: RBC.UA
В неупередженість ЗМІ в ході виборчої кампанії не вірять майже половина українців. Такі дані отримані в результаті опитування DW-Trend, проведеного українським відділенням Інституту вивчення ринку і громадської думки IFAK за замовленням DW з 20 вересня по 4 жовтня 2012 р., передає Deutsche Welle.

В неупередженість ЗМІ в ході виборчої кампанії не вірять майже половина українців. Такі дані отримані в результаті опитування DW-Trend, проведеного українським відділенням Інституту вивчення ринку і громадської думки IFAK за замовленням DW з 20 вересня по 4 жовтня 2012 р., передає Deutsche Welle.

Боротьба за тих, хто "не визначився"

Згідно з результатами опитування DW-Trend, 38% з 1000 опитаних не визначилися, за кого голосуватимуть на майбутніх парламентських виборах на Україні. Такий відсоток виборців, які не визначилися, робить результати виборів непередбачуваними. Але при цьому соціологи можуть частково спрогнозувати поведінку цієї частини населення. Лише незначна частина з вищезазначених 38% опитаних піде голосувати, вважає заступник директора соціологічної служби Українського центру економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова Михайло Міщенко, посилаючись на досвід попередніх років. І, на його думку, зовсім не важко припустити, який вибір зроблять ці виборці.

"Якщо в певному регіоні, місті, соціальній групі частіше голосують за якусь партію, то ті, хто ще не визначився, з більшою ймовірністю проголосують за ту партію, яка користується більшою популярністю в їх місцевості або соціальної групи", - пояснює соціолог. Тобто, отримати ці голоси можуть рівно як опозиційні, так і ті, що підтримують чинну владу, сили.

Читайте також: Виборча кампанія обійдеться учасникам перегонів у 20 млрд грн

Експерт вказує на регіональні особливості вибору українських виборців. На його думку, найбільша невизначеність політичних симпатій характерна центру країни. "У центрі немає домінуючого тиску громадської думки. Тут воно менш відчутно, ніж на сході чи на заході. У індивіда є велика свобода вибору, цим і обумовлюється значна невизначеність", - говорить Михайло Міщенко.

Рівні можливості

Згідно з результатами опитування, 41%респондентів вважає, що і опозиція, і партія влади мають однакові можливості для проведення виборчої кампанії. В той же час 37% опитаних дотримуються іншої думки.

"Це стандартна ситуація, коли виборці опозиції вважають, що рівних можливостей немає, а виборці провладних партій впевнені, що є", - говорить директор фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна. Якби Президентом країни була Юлія Тимошенко, ситуація була б іншою. "На жаль, відповіді на ці питання завжди залежать від того, "наші" або "не наші" перебувають при владі", - резюмує соціолог.

Криве дзеркало

Майже половина опитаних (47%) не вірить у те, що ЗМІ неупереджено висвітлюють виборчу кампанію. Тільки 30% респондентів вважають українські ЗМІ незалежними. "Ці дані досить об'єктивні", - коментує результати опитування виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар. На її думку, мас-медіа зловживають замовними матеріалами і передвиборним піаром окремих кандидатів.

"Люди недоотримують інформацію, потрібну для того, щоб зробити усвідомлений вибір. Звідси такі цифри, навіть незважаючи на те, що традиційно українці звикли довіряти засобів масової інформації", - відзначає Вікторія Сюмар.

Порожні гасла

На її думку, поточні рейтинги підтримки опозиції викликані не нерівним доступом до ЗМІ, а саме "кризою жанру" виборчих гасел. "Доступ до ЗМІ в опозиції теж є, - говорить вона. - Інша справа, що вона демонструє, до чого закликає, ніж оперує і що пропонує". Вікторія Сюмар відзначає проблему змістового наповнення виборчої кампанії всіх політичних сил.

"Безглузді гасла є, а ось про реальні проблеми українців і можливості їх вирішення мова не йде", - говорить вона.

Так що недовіра українців до ЗМІ - це відповідь на порожні передвиборні гасла і позбавлені конкретики передвиборні обіцянки, підсумовує директор київського Інституту масової інформації. "Недовіра до популізму показує, що суспільство готове до більш чесної розмови з політиками, якої їм, на жаль, ніхто не пропонує", - говорить експерт.

Нагадаємо, вибори народних депутатів України відбудуться 28 жовтня 2012 р.