ua en ru

Збиток від катастрофи в Керченській протоці склав 30 млрд руб.

Автор: RBC.UA
Розмір збитку, заподіяного штормом в Керченській протоці 11 листопада 2007 р., складає близько 30 млрд руб., повідомили в прес-службі Південної транспортної прокуратури. Раніше Міністерство природних ресурсів РФ оцінило екологічний збиток від катастрофи суден у Керченській протоці в 6,382 млрд руб.

Розмір збитку, заподіяного штормом в Керченській протоці 11 листопада 2007 р., складає близько 30 млрд руб., повідомили в прес-службі Південної транспортної прокуратури. Раніше Міністерство природних ресурсів РФ оцінило екологічний збиток від катастрофи суден у Керченській протоці в 6,382 млрд руб. На думку прокуратури, основними причинами надзвичайної ситуації стали халатність капітанів морського порту "Кавказ" і річкового порту Ростов-на-Дону, співробітників служб портового контролю, які не дотрималися встановленого порядку заходу і перебування суден в районі Керченської протоки; протиправне неприйняття капітаном порту "Кавказ" рішення по відходу суден у безпечний район, зокрема, що не мають прав і можливості для плавання в морській акваторії при зміні гідрометеорологічної ситуації. В числі причин названо також систематичне невиконання капітанами суден покладених на них ст.61 Кодексу торгового мореплавання РФ обов'язків по забезпеченню безпеки плавання, захисту морського середовища, запобіганню спричинення шкоди судам, людям і вантажу, які знаходяться на судах. Крім того, прокуратура вважає, що причинами, що привели до такого значного збитку, стали "недостатні технічні характеристики суден, зокрема "Волгонєфть-139" і "Волгонєфть-123", що призвело до істотних пошкоджень несучих конструкцій". В прокуратурі також назвали серед числа причин виниклої надзвичайної ситуації неналежне забезпечення судновласниками вимог охорони праці, життя і здоров'я екіпажів, зокрема неповну укомплектованість засобами порятунку, а також "вкрай низьку ефективність роботи державних органів контролю". У зв'язку з виявленими порушеннями закону порушено 5 кримінальних справ, організований наглядовий супровід попереднього розслідування. На сьогоднішній день аналогічна "найбільш загрозлива ситуація склалася в портах, які спеціалізуються на перевалюванні небезпечних вантажів. Серйозний неспокій у Південної транспортної прокуратури викликає ситуація в портах Новоросійська, Туапсе, Сочі, портах Тамані, а також портах Каспійського басейну. Нагадаємо, що 11 листопада 2007 р. під час шторму в районі 451 якірної стоянки морського порту "Кавказ" в зоні Керченської протоки сталася катастрофа 4 суден: танкера "Волгонєфть-139", сухогрузів "Вольногорськ, "Нахічевань" і "Ковель". Танкер "Волгонєфть-123" з вантажем мазуту отримав серйозні пошкодження корпусу. Того ж дня був втрачений зв'язок з сухогрузом "Камюст-1" в акваторії Каспійського моря. Згідно з отриманими даними, вказане судно в результаті шторму затонуло в районі мису Пісочний. В ході пошукових заходів був виявлений рятувальний човен з 3 членами екіпажу з 12. В результаті цих аварій 6 чоловік загинули, 11 пропали безвісти, у воду потрапило близько 7 тис. т сірки і до 2 тис. т нафтопродуктів. У зв'язку із забрудненням загинули або перебувають у критичному стані більше 35 тис. птахів. Що стосується екологічної ситуації в Керченській протоці, то, за даними Федеральної служби з екологічного, технологічного і атомного нагляду (Ростехнагляд) на 27 листопада, концентрація вуглеводнів тут перевищує гранично допустиму концентрацію (ГДК) в 30 разів. Підвищені концентрації нафтопродуктів на рівні 1,5-2 ГДК зберігаються і в Таманській затоці. В окремих місцях спостерігається повторне забруднення раніше очищених ділянок берегової смуги.