ua en ru

Рівень продажів машин в ЄС впав у березні до мінімального за 14 років

Автор: RBC.UA
Продажі нових автомобілів в 27 країнах Європейського союзу, Ісландії, Норвегії та Швейцарії впали в березні 2012 р. на 6,6% в порівнянні з березнем попереднього року до 1,5 млн машин. Таким чином рівень продажів став мінімальним за 14 років. Всього за I квартал 2012 р. в Європі було продано на 7,3% менше, ніж за аналогічний період минулого року: 3,43 млн нових автомобілів.

Продажі нових автомобілів в 27 країнах Європейського союзу, Ісландії, Норвегії та Швейцарії впали в березні 2012 р. на 6,6% в порівнянні з березнем попереднього року до 1,5 млн машин. Таким чином рівень продажів став мінімальним за 14 років, повідомляє телеканал "Росія 24" з посиланням на Європейську асоціацію виробників автомобілів (ACEA). Всього за I квартал 2012 р. в Європі було продано на 7,3% менше, ніж за аналогічний період минулого року: 3,43 млн нових автомобілів. Примітно, що продажі автомобілів німецьких марок показали деяке зростання, в той час як попит на найпопулярніші французькі автомобілі - Peugeot, Renault, а також американські Ford і General Motors - помітно скоротився.

Другий за величиною після Volkswagen європейський виробник автомобілів Peugeot, який вступив в широкий альянс з General Motors (GM), демонстрував падіння продажів на 19% в березні до 165 тис. 118 машин. Renault, другий французький автоконцерн, зафіксував падіння на 20% у продажах в Європі до 112 тис. 894 автомобілів. Також в березні в регіоні впали продажі Ford Motor і GM на 7,6% і 10% відповідно (131 тис. 410 і 129 тис. 912 автомобілів).

У той же час продажу Volkswagen зросли на 1,7% до 352 тис. 455 автомобілів; BMW набрав 3,2%, реалізувавши 93 тис. 313 машин, Daimler демонстрував зростання продажів на 5,1%: 73 тис. 899 автомобілів. Падіння продажів пояснюється масштабною політикою економії, введеною європейськими лідерами для скорочення боргів держав.

Всього у Франції продажі автомобілів скоротилися на 23,2% (до 197 тис. автомобілів), в Італії - на 26,7% (до 138,14 тис.), в Іспанії - на 4,5%. Найбільш різке зниження було відзначено на європейській периферії: у Греції - на 42,6%, в Португалії - на 49,2%.

Ринок ФРН залишається найбільшим автомобільним ринком єврозони: у березні тут було продано 339,12 тис. машин (зростання на 3,4%), за I квартал цього року - 773,64 тис. (+1,3%). Британський авторинок в березні вийшов на перше місце в Євросоюзі - продажі на рівні 372,84 тис. (+1,8%), за I квартал у Великобританії було реалізовано 563,56 тис. машин, або на 0,9% більше, ніж за той же період 2011 р.

В цілому по Європі лідерами зростання стали Фінляндія, яка показала стрибок на 82,2% в березні і на 34% за I квартал, Ісландія, продажі автомашин в якій виросли за місяць і за квартал більш ніж удвічі, і Румунія.

Водночас продажі автомобілів в США в березні ц. р. виросли на 13%, до 1,4 млн машин. З усіх великих автомобільних гравців США тільки Honda Motor оголосила про спад продажів автомобілів в березні, і пов'язала цей результат з квотуванням поставок на американський ринок. Фахівці відзначають, що причина зростання обсягу проданих автомобілів криється в спаді кризи 2008-2009 рр.. Аналітики "великої трійки" автомобільних компаній США - Chrysler, Ford і General Motors - вважають, що даний підвищувальний тренд буде спостерігатися весь 2012 рік. Діапазон прогнозованого зростання авторинку в поточному році становить 5-10%. Однак деякі аналітики говорять про можливе скорочення обсягу продажів автомобілів за підсумками 2012 р., порівнюючи ситуацію з 2009-2010 рр..

Збільшення продажів машин в березні зафіксовано і на китайському ринку - в КНР обсяг продажів автомобілів зріс на 4,5%, до 1,4 млн одиниць.

Що ж стосується прогнозів на квітень 2012 р., то експерти вказують на фактор зростання цін на бензин як на один з найбільш значних моментів, який буде визначати обсяг продажів автомашин.

Європейська асоціація виробників автомобілів створена в 1991 р. і представляє інтереси 18 європейських автовиробнику на рівні Євросоюзу. До складу організації входять BMW, DAF, DaimlerChrysler, Fiat, Ford, General Motors, Hyundai Motor Europe, IVECO SpA, Jaguar Land Rover, MAN, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota, Volkswagen, Volvo.