ua en ru

Максим Бланк заявляє про готовність "Укрзалізниці" забезпечити транспортування всього експортного зерна

Максим Бланк заявляє про готовність "Укрзалізниці" забезпечити транспортування всього експортного зерна На думку директора "Укрзалізниці" Максима Бланка, завдання номер один для залізниці - підтримати аграріїв
У цьому році експорт аграрної продукції перевершив за обсягами експорт металургії і посів перше місце за обсягами валютної виручки. За словами глави "Укрзалізниці" Максима Бланка, завдання номер один для підприємства - перебрати на себе практично весь обсяг поставок аграрної продукції.

У цьому році експорт аграрної продукції перевершив за обсягами експорт металургії і посів перше місце за обсягами валютної виручки. За словами глави "Укрзалізниці" Максима Бланка, завдання номер один для підприємства - перебрати на себе практично весь обсяг поставок аграрної продукції.

"Очікується рекордний експорт зерна. У найближчі роки роль аграрного сектора зростатиме, і завдання номер один для залізниці - підтримати аграріїв, створити всі умови для безперебійного вивезення продукції. У експортерів не повинно бути проблем з логістикою, з доставкою зерна в порти", - зазначив Бланк.

За словами керівника Адміністрації залізничного транспорту, обсяги перевезення зерна "Укрзалізницею" за останнім часом відчутно зросли.
"За 5 місяців 2015 року обсяги перевезень експортного зерна залізницею збільшилися на 15,7%, для внутрішнього ринку - на 20,6%", - підкреслив Бланк.

Залізницею вирішена одна з проблем, на яку вказували великі агрохолдинги, а саме ліквідована непрозора система розподілу вагонів-зерновозів. У цьому році "Укрзалізниця" впровадила онлайн-систему, контролюючу місцезнаходження порожніх вагонів. Найближчим часом завершиться робота по її вдосконаленню: клієнти зможуть відслідковувати не тільки вагони, які можна ставити під навантаження, але і кількість, а також обсяг інших клієнтських заявок. Таким чином, не залишиться "маневру" для маніпуляцій і зловживань.

"Завдяки онлайн-режиму можна бачити заявки клієнтів та наявність вагонів. Головне, що система повністю автоматизована, і це дозволить виключити людський фактор, а, значить, корупційну складову", - заявив Бланк.

Як зазначив глава "Укрзалізниці", почалася серйозна боротьба і з експедиторськими фірмами, які реально нічого не роблять, а створені лише для того, щоб брати побори з клієнтів".

У свою чергу рішенням проблеми дефіциту зерновозів стане оптимізація системи тарифів на вантажоперевезення. У ході переговорів з учасниками ринку керівництво держкомпанії прийшло до висновку про необхідність введення плати за порожній пробіг інвентарних вагонів. Існуюча ситуація, вважають у держпідприємстві, не дає можливості розвиватися приватним вагонним паркам, і одночасно позбавляє "Укрзалізницю" значної частини доходів, призводить до прискореного зносу інвентарних вагонів.

"Ми хочемо створити умови для інвестицій в будівництво зерновозів. На жаль, багато років цьому питанню не приділялося уваги: останній зерновоз побудований у 1993 році, то є велика у більшої частини вагонів, призначених для перевезення зерна, в найближчі роки закінчиться нормативний термін експлуатації", - зазначив Бланк.

Електрифікація залізниць - ще один фактор, який, як планується, зробить залізничні перевезення більш привабливими для вантажовідправників. В кінці травня "Укрзалізниця" затвердили відповідну програму на наступні п'ять років. В її рамках планується електрифікувати близько 860 км колії на Одеській, Львівській, Південно-Західній та Придніпровській магістралі.

В електрифікації, причому як можна більш оперативної, зацікавлені всі - і залізничники, і держава, і перевізники. Адже собівартість перевезень дизельними вагонами на 55-60% вища, ніж електротягою. На думку Бланка, електрифікації обов'язково позначиться і на вартості тарифів для перевізників, відтак ще більше посилить позиції українських аграріїв на міжнародних ринках.

Залізничники також провели аналіз "вузьких місць" на підходах до портів і планують спільно спільно з власниками терміналів здійснити проекти по їх розширенню. Приклад реалізації подібного проекту - збільшення пропускної спроможності магістральних шляхів в порту Південному.

Нагадаємо, минулого тижня в Мінапк повідомили, що експорт зерна з України побив торішній рекорд: аграрії вже вивезли за кордон 33 млн 494 тис тонн зерна. Попередній рекорд становив 32 млн 300 тис тонн зерна. В Українській зерновій асоціації прогнозують до 2025 року зростання поставок ще в два рази.

Щоб вмістити весь урожай зернових і зернобобових, в поїзд для перевезення зерна знадобиться близько мільйона вагонів, поїзд такої довжини розтягнеться від Києва до... Ріо-де-Жанейро.

На даний час приблизно 60% експортних поставок агарної продукції здійснюється по залізниці, 40% - автотранспортом.