Україна і Росія разом пливтимуть до Європи українським гирлом Дунаю, яким доставлятимуть на Захід вантажі. Такі грандіозні плани, передає НТН, обговорили сьогодні в Одесі керівники транспортних галузей на 26-му засідання Координаційної ради держав-учасниць СНД. До проектів повинні доєднатися й інші відомства країн співдружності, які захочуть розвивати транспортну галузь.
Микола Рудьковський, міністр транспорту і зв'язку України, повідомив, що "основний транзитний потік якраз і піде гирлом Бистрим територією України. Переваги полягають в тому, що тут можна проходити як удень, так і вночі. Вартість проходження каналом удвічі нижча, і на сьогоднішній день пройшло вже більше, ніж 100 суден". Україні належить ще поглибити канал, який відкритий в експериментальному порядку. За словами М.Рудьковського, "зараз осадка суден в каналі 5,5 м. Впродовж місяця буде досягнутий рівень 6 м, але завдання зробити 7,2 м". На його думку, "налагодження коридору між Волгою, Доном і Дунаєм збільшить обсяг вантажоперевезень у кілька разів".
Після того, як росіяни збудують другу ділянку Волгодону і створять транспортний коридор між Каспієм і Чорним морем, вантажі до Європейського Союзу підуть саме українською частиною Дунаю. Ігор Левітін, міністр транспорту РФ, зазначив, - "Нам потрібно на Дунаї спільно зробити так, щоб там проходили судна більшої вантажопідйомності, щоб не перевалювати ті судна, які ми повеземо Волгодоном у дрібніший тонаж. Ось це проблема, яку потрібно вирішити державам, які працюють на Дунаї".
Окрім "дунайського коридору" міністри транспорту розглянули проблему реформування залізничного транспорту на сучасному етапі, а також питання взаємодії у цій галузі. М.Рудьковський зазначив, - "Технічні вимоги у різних залізниць останнім часом починають змінюватися. Це може призвести до того, що ми не зможемо провадити єдину технічну політику". Росія запропонувала країнам СНД запровадити єдині тарифи для водних, залізничних і автомобільних перевізників на певному маршруті. Таким чином вже здійснюються перевезення мінеральних добрив з Білорусії в Україну. Як було зазначено на нараді, "без введення принципу нскрізного тарифу буде неможливою реалізація планів із відновлення Шовкового шляху - маршрутом Китай, Казахстан, Росія, Україна, Західна Європа".
Також М.Рудьковський повідомив, що "учасники засідання вирішили підтримати пропозицію Російської Федерації про застосування в державах співдружності міжнародного стандарту IOSA для підвищення безпеки польотів". В ході обговорення порушувалося питання підвищення рівня безпеки польотів і було зазначено, що наразі необхідно підвищувати конкурентноздатність авіакомпаній СНД і враховувати вимоги з безпеки, які запроваджуються у країнах Європейського Союзу і США. За словами М. Рудьковського, українське авіаційне керівництво ухвалило останнім часом достатньо жорсткі рішення з підвищення технічних вимог до літаків.