ua en ru

Україна має намір брати участь в російських авіапроектах

Автор: RBC.UA
Україна має намір взяти участь в російських проектах створення пасажирського літака МС-21 і транспортного МТА. Таку можливість обговорила на засіданні двостороння підкомісія з питань співпраці у сфері авіапромисловості напередодні в Києві.

Україна має намір взяти участь в російських проектах створення пасажирського літака МС-21 і транспортного МТА. Таку можливість обговорила на засіданні двостороння підкомісія з питань співпраці у сфері авіапромисловості напередодні в Києві. Перший заступник міністра промислової політики України Володимир Рижов зазначив, що розглядається можливість комплектації літака МС-21 українськими двигунами Д-436. Проте останнє слово тут за головним конструктором літака. В.Рижов підкреслив, що українським двигунобудівникам при цьому доведеться брати участь в жорсткій конкуренції з іноземними виробниками. "Досягнуте розуміння того, що Україні і Росії вигідно, коли ми виступаємо єдиним фронтом", - заявив, зі свого боку, начальник управління авіаційної промисловості Роспрому Євген Горбунов. За його словами, останні зміни російського законодавства розширили можливості іноземних компаній для інвестування в авіапромисловість. Є.Горбунов зазначив, що у 2008р. програма МС-21 буде профінансована в обсязі 9,5 млрд рублів, з яких 2,17 млрд рублів доводиться на бюджетні кошти, а інше - на позабюджетні ресурси. Говорячи про можливе об'єднання концерну "Авіація України" і російської Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) Є.Горбунов зауважив, що цей процес повинні ініціювати самі компанії. "Ми не займаємося комерцією в чистому вигляді. Ми повинні створити умови, щоб наші комерційні організації, які знайшли взаєморозуміння, працювали в нормальних умовах", - пояснив він в інтерв'ю РБК-Україна. За його словами, якщо російський і український господарюючі суб'єкти домовляться, то вони звернуться в уряди для схвалення таких планів. "Якщо законодавство дозволяє - то ради Бога", - сказав Є.Горбунов. Він не виключив також можливості внесення змін в закони у разі такої необхідності для сприяння інтеграції. Раніше керівник цивільних програм ОАК Олександр Рубцов висловлював думку, що об'єднання концерну "Авіація України" і ОАК може пройти шляхом обміну акціями після незалежної оцінки активів. За словами О.Рубцова, з таким підходом заздалегідь згодна українська сторона. Це питання обговорювалося у грудні 2006р. під час візиту до України генерального директора ОАК Олексія Федорова. Він зустрічався з першим віце-прем'єром, міністром фінансів Миколою Азаровим і віце-прем'єром Андрієм Клюєвим. "Зі сторони України були заяви про готовність до інтеграції", - сказав О.Рубцов. За його словами, це питання може бути розглянуте після завершення створення національних об'єднань в авіапромисловості. О.Рубцов зазначив, що наразі в програму ОАК входять літаки української розробки Ан-38 (випускає Новосибірськ), Ан-140 (Самара), Ан-148 (Вороніж). Розглядається можливість відновлення випуску Ан-124-100. Українських фахівців готові залучити до розробки нових російських літаків, підкреслив він. У свою чергу, перший заступник міністра промислової політики України В.Рижов повідомив, що російська авіапромисловість збільшує замовлення на українських підприємствах. За його словами, тільки Харківський машинобудівний завод "ФЕД" збільшить постачання в РФ в 2007р. в порівнянні з 2000г. на 70%. В.Рижов пояснює цю тенденцію збільшенням капіталовкладень в російський авіапром, що веде до зростання попиту на комплектуючі, які виготовляються і українськими підприємствами. Крім того, поліпшується законодавча база українсько-російської співпраці, що дозволило зняти перешкоди і активізувати роботу зі створення і випуску літака Ан-148, підкреслив він.