ua en ru

Україна заманить іноземних туристів через TripAdvisor

Україна заманить іноземних туристів через TripAdvisor Учасники ринку сподіваються, що український TripAdvisor допоможе залучити в Україну туристів зі всього світу
Найбільший в світі туристичний сервіс TripAdvisor готується вийти в Україну. Йому вдалося отримати домен в зоні .UA, який раніше був зайнятий кіберсквотерами. Учасники ринку туристичних послуг вважають, що поява української версії сервісу дозволить залучити в країну більше туристів з-за кордону.

Найбільший в світі туристичний сервіс TripAdvisor готується вийти в Україну. Йому вдалося отримати домен в зоні .UA, який раніше був зайнятий кіберсквотерами. Учасники ринку туристичних послуг вважають, що поява української версії сервісу дозволить залучити в країну більше туристів з-за кордону.

TripAdvisor йде в Україну

Найближчим часом почне роботу українська версія всесвітньо відомого туристичного сервісу TripAdvisor. Про це на своїй сторінці в соцмережі Facebook написав начальник відділу розвитку туризму Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Іван Ліптуга.

Раніше TripAdvisor співпрацював з асоціацією "Туризм Одеси", кожен рік вибираючи ТОП-10 готелів, ресторанів та атракцій міста. А днями українська сторона провела в Лондонському офісі TripAdvisor перші переговори про розширення партнерства на всю Україну. За словами Ліптуги, співпраця дозволить збирати і аналізувати дані про Україну з ресурсу TripAdvisor, а також інтегрувати різні інструменти сервісу в національний туристичний портал, який зараз розробляється. Крім того, можна буде отримати об'єктивну оцінку і рейтинг туристичної сфери в Україні.

TripAdvisor є одним з найбільших у світі сайтів про подорожі. З його допомогою можна організувати поїздку. TripAdvisor містить понад 250 млн рад та відгуків мандрівників про понад 5 млн локацій в 47 країнах світу, а також посилання на інструменти для бронювання, які дозволяють переглядати інформацію на сотнях сайтів і знаходити найкращі ціни на готелі. Веб-сайти бренду TripAdvisor утворюють найбільшу спільнота мандрівників у світі. За даними Google Analytics, на сайти бренду TripAdvisor заходить до 340 млн унікальних відвідувачів в місяць.

Сайти TripAdvisor працюють в 45 країнах світу. Крім того, група управляє веб-сайтами 24 туристичних медіа-брендів . До її складу також входить спеціалізований підрозділ TripAdvisor for Business, що дозволяє туристичним компаніям безпосередньо звертатися до багатомільйонної щомісячної аудиторії TripAdvisor. Акції TripAdvisor, Inc. котируються на біржі NASDAQ.

Скандальний домен

У різних країнах світу компанія працює на географічних доменах другого рівня. Наприклад, в Італії це TripAdvisor.it, у Франції - TripAdvisor.fr. Але відповідний український домен, TripAdvisor.ua, виявився жертвою кіберсквотингу. Нагадаємо, кіберсквотери реєструють "красиві" домени з метою подальшого перепродажу.

За даними Українського інституту промислової власності, і домен, і торгова марка Trip Advisor з 2012 р. належали харків'янці Олені Савченко. У загальній складності на неї зареєстровано 70 різних знаків для товарів і послуг. У їх числі - "Погода", "Смартфон:)", "Нас рекомендують друзям", "Кредит", "Каса", "Банк", "Авто".

Як розповів в інтерв'ю РБК-Україна директор компанії NIC.UA Андрій Хветкевич, середня вартість доменів .UA у кіберсквотерів - від 5 тис. дол. до 50 тис. дол., а іноді - 100 тис. дол. і навіть вище, залежно від привабливості імені.

"Я допомагав проводити кілька угод по таким доменним іменам, коли наш клієнт продавав домен іншому клієнту. І я знаю угоди по 10-20 тис. дол., які проводилися протягом цього року", - зазначив він.

Але американський Trip Advisor вирішив не платити відразу, а звернувся до суду. Він зажадав від Державної служби інтелектуальної власності анулювати видане українці свідоцтво. В державному реєстрі судових рішень є визначення Солом'янського суду Києва за 16 квітня цього року. Там говориться, що після подачі позову сторони уклали мирову угоду.

Угода передбачає передачу Trip Advisor LLC усіх прав власності на товарний знак, домен в односторонньому порядку. Зі свого боку, компанія зобов'язалася виплатити Савченко компенсацію в розмірі 2 тис. дол.

Відзначимо, що в даний момент за адресою TripAdvisor.ua відкривається заставка з логотипом американської компанії, фотографіями українських пам'яток і написом "Незабаром стартує TripAdvisor Україна".

Приманка для іноземців

Директор з розвитку туроператора TPG Валерій Паренчук позитивно оцінив можливий запуск української версії сайту TripAdvisor.

"Ми помітили, що для туристів при виборі турів дуже важливі відгуки людей, які вже відпочивали в тому чи іншому готелі. Клієнти дивляться на рейтинги готелів, і на їх основі часто приймають рішення, їхати туди відпочивати чи ні", - розповів він.

За словами Валерія Паренчука, якщо буде створено сайт, який буде акумулювати інформацію про українських готелях, це тільки покращить якість сервісу і роботи як самих готелів, так і туроператорів.

"Туроператори не будуть бронювати що попало, а стануть краще формувати турпродукт, бути більш прискіпливими до готелів і тому подібне, - зазначив він. - Мало того, створення подібного ресурсу дозволить більше заробляти учасникам турринку, адже туристи готові платити більше за готелі з хорошими відгуками на подібних ресурсах.

Директор з продажу готелю Radisson Blu Resort Bukovel Наталія Беланчук вважає, що запуск української версії TripAdvisor - важливий крок у становленні української сфери гостинності.

"Не секрет, що чим більше об'єктивних, а часом і суб'єктивних думок від наших гостей ми отримуємо, тим більше маємо шансів стати краще. Тенденція останнього часу, яка, я впевнена, поки буде посилюватися, полягає в тому, що левову частку туристів для українських готелів сьогодні складають українські гості", - зазначила вона.

За словами Наталії Беланчук, на жаль, велика частина українських туристів поки що не використовує платформи типу TripAdvisor через мовний бар'єр.

"Тому створення української версії сайту, в першу чергу, допоможе якомога більшому числу гостей висловити свою думку", - підкреслила вона.

У свою чергу власник турагентства "Дешеві мандрівки Україною" Ігор Кулаков зазначив, що з можливим запуском TripAdvisor.ua в українських готелів і ресторанів нарешті з'явиться стимул реєструвати себе і свої сайти у всесвітній базі Tripadvisor, щоб брати участь у його незалежних рейтингах.

"На сьогодні, скажемо прямо, далеко не всі готелі і ресторани туристичних регіонів мають свої сайти. Багато межею мрій бачать появу свого об'єкта на умовному сайті "карпати.інфо". А тут раптом - вливання в загальносвітовий процес ", - пояснив він.

Учасники туристичного ринку сподіваються, що з запуском TripAdvisor.ua українські готелі зможуть залучити додатковий потік іноземних туристів.

"Я вважаю, що це великий внесок у розвиток внутрішнього туризму в Україні та залучення нових туристів з-за кордону", - заявила комерційний директор туроператора "Наталі Турс Україна" Іванна Чучман.

На її думку, зараз український туристичний бізнес або не знає туристичну інфраструктуру в Україні, або просто не хоче пропонувати, вважаючи, що немає доріг і хорошого сервісу. Натомість українські туркомпанії воліють продавати, як правило, "гарячі тури" в інші країни.

"Але якщо подумати, наприклад, про Європу, то там туристи дуже багато подорожують в межах своїх країн, оскільки завдяки ресурсам типу TripAdvisor добре знають всі пам'ятки архітектури та культові місця. У нас же до останніх подій Україну як місце відпочинку ніхто не розглядав. Туристичний бум на Київ у світі відбувся тільки завдяки Євро-2012. Це був перший раз, коли ми отримали багато позитивних відгуків з різних країн світу", - розповіла Іванна Чучман.

При цьому вона зазначила, що в Україні існують аналоги TripAdvisor, наприклад, kiev.zagranitsa.com.

"Зараз модно запускати стартапи. Але всі ці програми працюють тільки на внутрішній ринок і не приваблюють туристів ззовні ", - заявила вона, додавши, що Tripadvisor як раз може допомогти вирішити проблему з просуванням українських готелів на зовнішніх ринках.

У тривалій перспективі запуск TripAdvisor.ua однозначно допоможе підвищити якість послуг в Україні, впевнена Наталія Беланчук.

"Залишається тільки сподіватися, що цей новий проект буде мати механізми для відділення думок тих, хто реально проживав у готелі від нечесної конкуренції і чорного PR", - заявила вона.