ТОП-8 невдах hi-tech ринку (фото)
Не секрет, що на ринку споживчої електроніки стала традиційною така ситуація: виробник розробляє принципово новий, деколи революційний продукт, стає лідером, але незабаром не витримує конкуренції з боку компаній, які копіюють технологію і бадьоро розвивають її далі, відчуваючи нові тренди, передає Росія-24.
Виходячи з останніх фінансових підсумків провідних виробників електроніки, видання 24/7 Wall St. склало список компаній, які ще недавно випускали популярні в усьому світі товари, а тепер підраховують збитки. Наведений рейтинг найбільших невдах ще раз говорить про те, що при виборі покупки споживач не звертає уваги на минулий успіх і не віддає данину колишнім заслугам компанії.
1. RIM. Research In Motion була деякий час лідером ринку смартфонів, а її телефон BlackBerry став піонером для індустрії. Проте з тих пір компанія втратила популярність і в даний час працює в збиток. В IV кварталі 2012 фінансового року чистий збиток RIM склав $125 млн, а виручка впала на 24% порівняно з минулим роком.
Згідно ComScore частка RIM на американському ринку смартфонів зменшилася з 16% у грудні до 12,3% в березні. У той же час частка смартфонів з платформою Android за той же період збільшилася з 47,3% до 51%. Очікувані в цьому році десять нових моделей BlackBerry, можливо, будуть останньою можливістю для RIM залишитися на плаву.
2. Sharp. Sharp зафіксувала в квітні рекордний річний збиток у розмірі $4,67 млрд. Компанія також очікує, що збитки збережуться і в поточному фінансовому році. Настільки значні втрати пояснюються головним чином різким падінням цін і зниженням продажів телевізорів з рідкокристалічним екраном.
Японській компанії поки не вдається гідно конкурувати з південнокорейськими виробниками. Крім того, Sharp витратила $1,5 млрд на реструктуризацію. У березні фірма продала тайванському конкурентові Hon Hai частку (46%) свого найбільшого заводу, що дозволить знизити збитки в підрозділі з виробництва телевізорів.
3. ЕА Electronic Arts оголосила про збитки в розмірі $205 млн у третьому фінансовому кварталі, що завершився 31 грудня 2011 р., незважаючи на зростання виручки на $1,06 млрд порівняно з попереднім роком. Компанія продала по 10 млн копій кожного зі своїх двох провідних назв - FIFA 12 і Battlefield 3, що досить непогано для комп'ютерних ігор. До речі, Madden 12 розійшлася п'ятимільйонним тиражем.
Багато експертів упевнені, що Sims Social, новий продукт компанії, який повинен конкурувати з іграми Zynga, виявився не дуже вдалим. Цей промах посилюється ще й тим, що ЕА довелося витратити мільйони доларів для прориву на ринок комп'ютерних ігор в соціальних мережах. Це вже не перший рік, коли у компанії негативний фінансовий результат. Збитки ЕА за той же період в 2010 р. склали $322 млн.
4. Sony. Sony була світовим лідером в різних сегментах ринку споживчої електроніки всього пару років тому. Але в листопаді 2011 р. японська компанія оголосила про зниження прогнозованих продажів телевізорів, фотоапаратів і DVD-плеєрів. З тих пір фінансове становище Sony тільки погіршується.
У квітні 2012 р. в четвертий раз за менш ніж 12 місяців був знижений прогноз прибутку і зроблено попередження про можливі збитки в розмірі $6,4 млрд у фінансовому році, що завершиться.
Згідно The Wall Street Journal збитки будуть найбільшими за всю 65-річну історію виробника. Особливо великі втрати в сегменті телевізорів. Що стосується електронних гаджетів, то японський виробник поки поступається таким конкурентам, як Apple і Samsung. Sony не дуже твердо стоїть на ногах і на ринках ігрових приставок і мобільних музичних плеєрів.
5. Nintendo. Nintendo колись було провідним виробником ігрових відеопріставок, почасти завдяки величезній популярності Wii. У відповідь на зниження цін з боку Microsoft і Sony на Xbox 360 і PS3, Nintendo також змінила цінники на Wii і портативний плеєр DS.
У квітні 2012 р. компанія оголосила про збитки в розмірі $461,2 млн за 2011 фінансовий рік. Всі три згадані компанії жорстко конкурують і в сегменті ігор для смартфонів.
6. Nokia. Nokia досить довго була світовим лідером на ринку мобільних телефонів. Однак за підсумками I кварталу поточного року фінський виробник поступився пальмою першості корейському Samsung. Своїм минулим успіхом Nokia зобов'язана в першу чергу недорогим моделям телефонів, які надзвичайно популярні в країнах, що розвиваються. Але коли прийшов час смартфонів, Nokia не змогла запропонувати споживачеві конкурентоспроможну модель.
На ринку продовжують домінувати Samsung і Apple. Неповороткість Nokia у прибутковому сегменті смартфонів негативно відбилася на фінансові результати компанії. У квітні 2012 р. Nokia оголосила про квартальні збитки в розмірі $1,2 млрд, пояснюючи це "більш високою, ніж очікувалося, конкуренцією". Намагаючись кардинально змінити ситуацію, Nokia створила з Microsoft спільне підприємство, щоб використовувати на своїх смартфонах Windows.
7. Barnes & Noble. Barnes & Noble інвестувала величезні гроші в електронний рідер Nook. Але безжальна конкуренція з боку інших виробників планшетів і рідерів, у тому числі і Apple Amazon.com, не дозволила американської компанії отримати прибуток. Протягом 39-тижневого періоду, який завершився 28 січня 2012 р., Barnes & Noble зафіксувала збиток у розмірі $11 млн.
Компанія пояснює негативний результат зростаючими витратами в проект Nook, у тому числі рекламу і персонал. Для зменшення фінансових витрат Barnes & Noble створила з Microsoft спільне підприємство. Розробник комп'ютерних програм погодився інвестувати в електронний рідер в обмін на створення моделі Nook, яка буде працювати на операційній системі Windows.
8. Acer. Acer виробляє головним чином нетбуки, чіпи і портативні ноутбуки. Однак в останні два роки продаж нетбуків різко впав через з'явившихся на ринку планшетів і смартфонів. Зниження цін не дуже стимулювало попит. Компанія оголосила про річний збиток у розмірі $212 млн в 2011 р. В даний час Acer зосередила увагу на ультрабуках, або новому поколінні нетбуків. Схоже, що тайванська компанія не зробила висновків з недавнього досвіду. Для успішної конкуренції з планшетом iPad в 2013 р. Acer збирається знизити ціни до $499. Але це на кілька сотень доларів менше, щоб продажі стали прибутковими.