Тіньова приватизація: Сольвар може отримати контроль над парком вагонів УЗ

Тіньова приватизація: Сольвар може отримати контроль над парком вагонів УЗ
Схоже, в "Укрзалізниці" назріває корупційний скандал
Недавно утворене ПАТ "Українська залізниця" напередодні першого в своїй історії корупційного скандалу. З благословення Адміністрації Президента, нардеп від БПП Руслан Сольвар влаштував співробітника свого підприємства на посаду заступника генерального директора Українського транспортно-логістичного центру. 100 тисяч державних вагонів опинилися під контролем бізнесмена, протягом багатьох років паразитує на залізничних перевезеннях. Корпоратизацію залізниці підручні Бориса Ложкіна перетворили на її безоплатну тіньову приватизацію.

Недавно утворене ПАТ "Українська залізниця" напередодні першого в своїй історії корупційного скандалу. З благословення Адміністрації Президента, нардеп від БПП Руслан Сольвар влаштував співробітника свого підприємства на посаду заступника генерального директора Українського транспортно-логістичного центру. 100 тисяч державних вагонів опинилися під контролем бізнесмена, протягом багатьох років паразитує на залізничних перевезеннях. Корпоратизацію залізниці підручні Бориса Ложкіна перетворили на її безоплатну тіньову приватизацію.

Майже весь 2015 рік "Укрзалізницю" стрясали скандали. Радник Ложкіна Михайло Бейлін посадив у крісло глави ДП "Укрзалізничпостач" "єдиного в Україні фахівця із закупівель з міжнародним сертифікатом" Євгена Хорощака, який систематично віддавав перемогу в тендерах компаніям, що пропонували продукцію за завищеними цінами. Конкурс з призначенням нового глави держмонополіста закінчився провалом. У підсумку Бейлін протягнув на посаду генерального директора "Укрзалізниці" замішаного в корупції Олександра Завгороднього, а міністр Пивоварський провів це призначення в обхід Кабміну.

Восени тема зловживань на залізниці відійшла на задній план, поступившись місцем виборів у місцеві ради, які супроводжувалися спочатку передвиборними, а потім і післявиборними скандалами.

Проте зараз, напередодні новорічних свят, обговорення корупції на залізниці може знову повернутися на перші шпальти центральних українських ЗМІ. Причому з новою силою.

На цей раз приводом для антикорупційної кампанії в УЗ загрожує стати скандал з призначенням на керівництво її структурного підрозділу "Український транспортно-логістичний центр" (УТЛЦ) директора приватної транспортної компанії "Метрудтранс" Андрія Федорівського. Як повідомив журналіст Кирило Сазонов, новий "ефективний менеджер" УЗ - одна з довірених осіб депутата від БПП Руслана Сольвара, чий бізнес пов'язаний з перевезеннями залізницею.

На питання про причини інтересу Сольвара до УТЛЦ екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава пояснив, що контроль над цим державним підприємством відкриває широкі можливості для маніпуляцій вагонним парком і корупційної діяльності.

"УТЛЦ - це найбільш привабливий актив, який є в структурі "Укрзалізниці". Змагатися за цим критерієм УТЛЦ може лише з "Укрзалізничпостачем", який займається закупівлями. УТЛЦ управляє парком вантажних вагонів, який знаходиться у власності підприємств "Укрзалізниці". Саме цей підрозділ займається організацією вантажних перевезень на залізниці. По суті, вантажні перевезення - це основний генератор доходів та прибутку, який є на залізниці. Там найбільші обсяги. На ринку є дефіцит окремих типів вантажних вагонів, і УТЛЦ вирішує, кому вагон дати, а кому вагон не дати. І який вагон дати - новий, в якому можна перевозити вантажі, чи старий, який вантажовідправник ще повинен підлатати перед завантаженням", - відзначає Кава.

"Ударівець" Руслан Сольвар починав свою політичну кар'єру при Януковичі з заяви, мовляв, іде в парламент захищати свій бізнес. "Почали тиснути все. Ну, думаю, що сидіти, бігати за цим депутатам. Самому треба ставати", - розповів він про старт своєї політичної кар'єри. "Сольвар зізнався, що пішов в депутати, тому що тиснули бізнес. Постійно підкреслював, що збирається співпрацювати з владою. І таке враження, що вже "відхрестився" від партії "Удар", - пояснив журналіст Михайло Ткач. В підсумку сьогодні бізнесмен нарешті домігся надійного даху для своїх компаній. З ким конкретно з АП домовлявся представник президентської фракції, і в яку суму обійшлося призначення?  На думку Сазонова, цим питанням активно зацікавиться не тільки група Сергія Лещенка в парламенті, але і Михайло Саакашвілі. Вже дуже це показова ситуація, коли на відкуп своїй людині віддають найбільшу держкомпанію.

Зв'язок Федорівського і Сольвара більш ніж очевидний. Як з'ясували "Наші гроші", на початку 2000-их Сольвар створив кілька транспортних компаній, яким довгий час і керував ("Укрзернотранс-К", "ФрешЛайн"). З 2004 року підприємства були переоформлені на Артема Мініча і Олексія Мозгового і вже згаданого вище...Андрія Федорівського. У 2007 році була створена компанія "Метрудтранс", власниками і керівниками якої стали все ті ж менеджери Сольвара. Сам нардеп до парламентських виборів 2012 року продовжував працювати на посаді комерційного директора "Укрзернотранс-К". Чи варто говорити, що всі ці компанії спеціалізуються на перевезенні вантажів залізницею.

Незважаючи на довгу комерційну історію, успіх до компаній Руслана Сольвара прийшов лише наприкінці 2010 року. Вже через тиждень після призначення міністром інфраструктури Бориса Колеснікова,  "Фреш Лайн" уклало велике угоду з "Укрзалізницею". Активна співпраця з держкомпанією тривала протягом майже чотирьох років правління Віктора Януковича. Але в 2014 році з компанією, що процвітала за колишньої влади, вирішено було порвати, так як грати за цивілізованими правилами в "Фреш Лайн" не збиралися. На компанію було накладено штрафні санкції на суму 3,5 млн грн. У пресс-службі УЗ відзначили, що підставою для розірвання договірних відносин з "Фреш Лайн" послужив той факт, що компанія в липні-серпні 2014 року кілька разів зривала перерахування грошей залізниці за перевезення. Сольвар звик користуватися державними вагонами, і за це не платити. Поки при владі були регіонали, вдавалося домовлятися. Але з приходом в УЗ нового менеджменту провертати старі схеми стало набагато складніше.  Проте з часом, використовуючи статус народного депутата і членство в транспортному комітеті ВРУ, Руслан Сольвар почав тиснути на менеджмент "Укрзлизниці", щоб повернути своїм структурам найбільш вигідні залізничні маршрути.

Втім, як і належить політику, офіційно Сольвар не має ні бізнесу, ні доходів. У своїй декларації за 2014 рік депутат вказав трохи більше 160 тис. грн. річного доходу. Ще 215 тис. грн склав дохід його дружини і дочки, які були отримані за продаж нерухомості. При цьому ні у нього, ні у членів його сім'ї немає ні житла, ні особистого транспорту. програми журналістських розслідувань "Гроші" він "засвітився" на елітному мікроавтобусі ChevroletExpress, який назвав своєю єдиною машиною.

Віце-президент США Джосеф Байден попередив керівництво країни про те, що головною проблемою для України є корупція. Але висновки в Адміністрації президента, схоже, не зроблені. Торгівля прибутковими посадами в розпалі. Складається враження, що оточення Ложкіна розуміє, що скоро втратить доступ до корита. І намагається максимально використати час, що залишився, для викачування коштів з держпідприємств.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся