ua en ru

Рахункова палата: Вартість автомагістралі через Дніпро в Запоріжжя зросла вже 2,7 рази, але магістралі немає

Автор: RBC.UA
Через затягування будівництва і брак контролю за розподілом коштів проектна вартість автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі зросла в 2,7 рази порівняно з початковою (1,9 млрд грн) і тепер становить 5,2 млрд грн.

Через затягування будівництва і брак контролю за розподілом коштів проектна вартість автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі зросла в 2,7 рази порівняно з початковою (1,9 млрд грн) і тепер становить 5,2 млрд грн. Про це повідомили в прес-службі Рахункової палати за результатами аудиту ефективності використання коштів держбюджету, виділених у 2010-2011 рр. на це будівництво.

"Через затягування будівництва, брак належного контролю на центральному та місцевому рівнях за використанням бюджетних коштів проектна вартість автомагістралі зросла в 2,7 рази порівняно з початковою за проектом (1,9 млрд грн) і на даний момент становить 5,2 млрд грн. Починаючи з 2004 р. на будівництво цього об'єкта в цілому використано 1,4 млрд грн", - пояснили в Рахунковій палаті.

Колегія також постановила, що виконком Запорізької міської ради як замовник та головний розпорядник коштів на будівництво автотранспортної магістралі через Дніпро в Запоріжжі не забезпечив ефективного використання коштів державного бюджету. У 2010 р. - січні-вересні 2011 р. було неефективно витрачено 116,4 млн грн (більше 30% від загального обсягу отриманих фінансових ресурсів).

Будівництво автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі, розпочате в жовтні 2004 р., за планом має завершитися в 2009 р., однак терміни фінансування та виконання робіт зривалися, через що будівництво затяглося, об'єкт перетворився на довгобуд. Графіки робіт на 2010 р. - січень-вересень 2011 виконані лише на 65%.

Зокрема, генеральний підрядник АТ "Мостобуд" (м. Київ) у травні-серпні 2011 р. отримав як аванс 70 млн грн бюджетних коштів на будівництво автомагістралі. "Однак у встановлений законодавством 9-місячний термін зазначені кошти не були використані, більш того - в порушення чинного законодавства не повернуті замовнику. Отже, фактично відбулося безвідсоткове кредитування комерційної структури", - зазначили у Рахунковій палаті.

Для добудови об'єкту у вересні-жовтні 2011 р. передали в управління Державному агентству автомобільних доріг України ("Укравтодору"). За новими плановими термінами введення моста в експлуатацію має відбутися в грудні 2012 р. Проте, як зазначила колегія Рахункової палати, в цілому рівень будівельної готовності автомагістралі на 1 січня 2012 р. склав лише 34% від загального обсягу, роботи на більш ніж третини споруд та транспортних розв'язок взагалі не розпочато.

Крім того, за результатами аудиту, комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" в 2010-2011 рр. неефективно використало 31 млн грн бюджетних ресурсів на спорудження плавучого крана для потреб автомагістралі. На його зведення, починаючи з 2004 р., в цілому неефективно витрачено 79,5 млн грн, що становить майже половину кошторису пристрою. "Тим часом технологічної необхідності в зазначеному обладнанні поки що немає, оскільки в "Укравтодора" є власна відповідна техніка. Питання про доцільність добудови плавкрана або його продаж досі не вирішено", - додали в Рахунковій палаті.

Нагадаємо, Президент України Віктор Янукович в березні 2012 р. заявив, що будівництво транспортної магістралі через Дніпро в Запоріжжі має бути завершено якомога швидше.

Як відомо, на новій автомагістралі передбачено 6 смуг руху. До її складу увійде 27 штучних споруд: міст через річку Дніпро завдовжки 660 м і міст через річку Старий Дніпро завдовжки 340 м, а також залізобетонні, сталеві і сталево-бетонні естакади, шляхопроводи і т.д. Загальна протяжність магістралі складе 9,1 км. Рішення про будівництво сучасної автомобільної магістралі через Дніпро в Запоріжжя з загальним кошторисом 1,9 млрд грн було прийнято ще в 2004 р. Завершення будівництва передбачалося на кінець 2009 р. За результатами перевірки використання в 2006-2009 рр. коштів субвенції з державного бюджету міським бюджетом Запоріжжя на будівництво автомагістралі, Рахункова палата також заявляла про брак єдиної політики і скоординованих дій Кабміну. За 6 років (2004-2010 рр.) в будівництво вклали майже 1 млрд грн бюджетних коштів. Водночас на жодній з 5 передбачених першою чергою будівництва транспортних розв'язок роботи не завершили.