ua en ru

"Авіастар" не може отримати дозволу від "Антонова" на ремонт літаків Ан-124

Автор: RBC.UA
У російського авіазаводу "Авіастар-СП" виникли проблеми з відновленням дозволу корпорації "Антонов" на ремонт літаків Ан-124 "Руслан".

У російського авіазаводу "Авіастар-СП" виникли проблеми з відновленням дозволу корпорації "Антонов" на ремонт літаків Ан-124 "Руслан", пише "Комерсант-Україна".

Зокрема, намічене на 26 жовтня підписання нового договору між ДК "Антонов" і російським "Авіастар-СП" (входить в "Об'єднану авіабудівну корпорацію"; ОАК) зірвалося. У документі мова йде про право ульяновського заводу "Авіастар-СП" ремонтувати літаки Ан-124 "Руслан", інтелектуальна власність на які належить "Антонову". Проект договору повинен був або визначити нові умови взаємодії, або продовжити терміни дії поточного документа. Термін дії угоди, укладеної в 1999 р., закінчується 31 грудня.

Але представлений на засідання комітету 27 жовтня варіант договору так і не був підписаний, хоча і розглядався в ході зустрічі. Причини затримки підписання сторони не розкривають, проте запевняють, що до кінця року всі документи будуть узгоджені. Як пояснив глава корпорації "Антонов" Дмитро Ківа, найімовірніше Україна продовжить ліцензійну угоду з "Авіастаром". "Конфліктної ситуації між нами немає, є певні дискусії, але це нормальний бізнес-процес. Ми відправили їм свій варіант договору", - сказав він.

Джерело в ОАК вважає, що "Антонов" чекає рішення питання про те, чи поновлюватиметься виробництво "Русланов" на "Авіастарі" (керівництво ОАК раніше оцінювало обсяг необхідних для запуску програми інвестицій на рівні 1 млрд дол.). У листопаді 2009 р. президент РФ Дмитро Медведєв дав доручення уряду "передбачити в проекті державної програми озброєння до 2020 р. створення 20 модернізованих Ан-124, а також сприяти ОАК в просуванні даної продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках". Але програма озброєння до цих пір не прийнята. "Відновлення проекту з виробництва Ан-124 можливо тільки після визначення джерел його фінансування", - пояснив Д.Ківа.

Зараз в Росії 14 літаків Ан-124 експлуатуються комерційними компаніями (група "Волга-Дніпро" і "Політ") і 24 - міноборони РФ. За експертними оцінками, ремонт і підтримка льотної придатності одного комерційного Ан-124 коштує близько 3,5 млн дол. на рік. Умови ремонту військових літаків не розкриваються.

Нагадаємо, 29 жовтня міністр промислової політики України Дмитро Колесніков повідомив, що українсько-російське авіаційне спільне підприємство (СП), створене на основі ВАТ "Управляюча компанія "ОАК - Цивільні літаки", запрацює вже наступного року. "Ми плануємо працювати вже в 2011 р. Ми дуже поспішатимемо", - запевнив міністр. Д.Колесніков нагадав, що СП створено на паритетних принципах, а представники російської і української сторін входять в керівні органи за квотою 50% на 50%.

За словами міністра, створення СП дозволить отримати доступ до фінансових ресурсів. "Авіація - дуже дорога річ. У світі лише дев'ять авіаційних держав. Кількість держав, які мають повний комплекс виробництва, можна взагалі перерахувати на пальцях", - відзначив Д.Колесніков.

27 жовтня повідомлялося, що український державний авіабудівний концерн (ДАК) "Антонов" і російське ВАТ "Об'єднана авіабудівна корпорація" (ОАК) підписали угоду про створення СП на основі ВАТ "Управляюча компанія "ОАК - Цивільні літаки".

Відзначимо, 15 жовтня ц.р. ДАК "Антонов" направив у Федеральну антимонопольну службу (ФАС) Росії заявку про придбання 50-процентної частки управляючої компанії "ОАК - Цивільні літаки" (УК "ОАК-ЦЛ") і заявку в Національний банк України про видачу індивідуальної ліцензії на здійснення інвестицій за кордон. Заявка у ФАС була направлена в рамках проекту щодо створення СП між Об'єднаною авіабудівною корпорацією (ОАК) і ДАК "Антонов" - ТОВ "ОАК-Антонов".

Нагадаємо, 30 вересня ц.р. російська ОАК і український концерн "Антонов" парафували документи про створення СП. Спільна структура створюється для координації спільних авіапрограм Ан-140, Ан-148, Ан-74, Ан-70. Сторони вирішили проводити єдину цінову і маркетингову політику щоб уникнути зайвої внутрішньої конкуренції. Компанія займеться питаннями післяпродажного обслуговування, коопераційних постачань.