ua en ru

РФ хоче самостійно модернізувати літаки "Антонова"

Автор: RBC.UA
У Росії розвинулася ідея отримати документацію і рівні інтелектуальні права на сумісні з Україною авіаційні проекти. Президент Росії Володимир Путін дав спеціальне доручення розглянути питання самостійної модернізації літаків "Антонова" без узгодження з розробником і ухвалити рішення до 1 серпня 2013 року.

У Росії розвинулася ідея отримати документацію і рівні інтелектуальні права на сумісні з Україною авіаційні проекти. Президент Росії Володимир Путін дав спеціальне доручення розглянути питання самостійної модернізації літаків "Антонова" без узгодження з розробником і ухвалити рішення до 1 серпня 2013 року. Про це в статті для видання "Дзеркало тижня. Україна" пише директор Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак.

"Річ у тому, що в Росії розвинулася нав'язлива ідея отримати документацію і рівні інтелектуальні права на сумісні з Україною авіаційні проекти. Наприклад, недавно ДП "Антонов", йдучи назустріч цій наполегливій ідеї, дало такі права на модернізацію вантажних люків на літак Ан-140. Також рівні інтелектуальні права російської сторони зафіксовані і на Ан-70. Але як далеко тягнутиметься ця ідея, і який удар можна чекати, якщо вже в даний час в Росії гуляє намір самостійно зайнятися продовженням ресурсу, технічним обслуговуванням і модернізацією всіх літаків "Антонова", що виробляються і літають в РФ. А це Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-124 і застарілі - Ан-24 і Ан-26", - пише Бадрак.

Читайте також: Чистий прибуток ДП "Антонов" в 2012 р. зменшився на 80%

Більш того, указує експерт, якщо таке завдання буде пролобійовано на самому верху, услід за впливом на авіапромислову політику України може послідувати реалізація наміру "перекупки" інженерних кадрів.

"Звичайно, одна з цілей режисерів цієї літакової містерії - "поставити на коліна" фірму Антонова, хоч би шляхом відсікання від контролю власних проектів і різкого зниження рівня кооперації з Україною. Для реалізації глобальнішої мети в РФ очікується зміна законодавства з метою надання прав генеральним конструкторам здійснювати роботи, зокрема у сфері модернізації і конструкторського супроводу літаків іноземного виробництва", - говориться у статті.

Читайте також: Міноборони РФ замовило у України більше 20 літаків Ан-70, - Азаров

Раніше наголошувалося, що в портфелі замовлень ДП "Антонов" значно більша кількість літаків, ніж держпідприємство здатне виробити. В даний момент портфель замовлень компанії "Ільюшин Фінанс" (лізингова компанія, яка фінансує придбання літаків Ан) на постачання Ан-148/158 складає 150 літаків, а в цілому обсяг портфеля з урахуванням опціонів перевищує 230 машин.

У грудні минулого року російське Міністерство оборони замовило Україні більше 20 літаків Ан-70. Перший серійний Ан-70 буде переданий замовникові вже в 2014 р. Український уряд обіцяє АНТК "Антонов" фінансову підтримку для серійного виробництва літаків Ан-70, оскільки вона потрібна ще і для інших сімейств літаків.

Читайте також: Судан веде переговори з Україною про покупку п'яти літаків "Антонова" в обхід санкцій США

Нагадаємо, чистий прибуток ДП "Антонов" торік склав 39,33 млн грн, що на 79,6% менше в порівнянні з показником 2011 р. (192 млн 969 тис. грн).

У ДАК "Антонов" входять ДП "Антонов", а також філія держпідприємства - "Серійний завод "Антонов" (раніше - завод "Авіант"), ДП "410-й завод цивільної авіації" і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство.

Чистий прибуток ДП "Антонов" у 2011 р. збільшився на 57,4% - до 193 млн грн.

У 2013 р. "Антонов" планує збільшити випуск літаків на 50% - до 12 одиниць.