ua en ru

Рада відправила на повторне друге читання проект закону про акціонування залізничного транспорту

Автор: RBC.UA
Верховна Рада Україна (ВР) сьогодні, в ході пленарного засідання, відправила на повторне друге читання законопроект № 9337 від 24 жовтня 2011 р. про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. За відповідне рішення проголосували 246 народних депутатів з мінімально необхідних 226.

Верховна Рада Україна (ВР) сьогодні, в ході пленарного засідання, відправила на повторне друге читання законопроект № 9337 від 24 жовтня 2011 р. про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. За відповідне рішення проголосували 246 народних депутатів з мінімально необхідних 226.

Крім того, ВР відправила на повторне друге читання законопроект № 9377 від 1 листопада 2011 р. ініційований Кабінетом міністрів України про внесення змін до закону України "Про залізничний транспорт" (щодо розмежування функцій державного і господарського управління галуззю). "За" проголосували 245 народних депутатів.

Нагадаємо, проект закону, що дозволяє акціонувати залізничний транспорт Верховна Рада України в першому читанні і за основу ухвалила 9 грудня 2011 р.

Згідно з документом створення, реорганізація та ліквідація товариства здійснюються за рішенням Кабінету міністрів України.

Товариство створюється як публічне акціонерне товариство, 100% акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, що реорганізовуються шляхом злиття.

Закон забороняє приватизацію або відчуження магістральних залізничних ліній, станцій, споруд, які прямо залучені до процесу забезпечення перевезень, контактної енергомережі, систем контролю перевезень.

Зазначимо, народний депутат з фракції КПУ Сергій Гордієнко підкреслив, що цим законопроектом передбачається початок приватизації на залізничному транспорті.

Пізніше генеральний директор "Укрзалізниці" заявив, що вона ніколи не буде приватизована.

Про реформування «Укрзалізниці» говорять уже давно. Ще в 2009 р. тодішній гендиректор Михайло Костюк заявляв, що найкращою формою реформування "Укрзалізниці" є її акціонування. Він зазначав, що реформування "Укрзалізниці" може здійснюватися через поступове акціонування 6 залізниць, що входять до її складу як окремі держпідприємства.

Раніше Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) заявляв, що готовий до співпраці з "Укрзалізницею" і готовий подвоїти фінансування своїх проектів за умови реформування залізничного транспорту України. Про напрями реформування не повідомлялося.

Нині до структури "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних шляхів, 7 заводів по ремонту складу і виробництву шпал і близько 20 інших підприємств і центрів. "Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування.