ua en ru

Профільний комітет рекомендує повернути на доопрацювання законопроект про пенсійну реформу

Автор: RBC.UA
Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує Верховній Раді України (ВР) направити на доопрацювання урядовий проект закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", що був на днях поданий до парламенту як доопрацьований, повідомляє прес-служба ВР.

Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує Верховній Раді України (ВР) направити на доопрацювання урядовий проект закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", що був на днях поданий до парламенту як доопрацьований, повідомляє прес-служба ВР.

Як зазначається нова редакція законопроекту (№ 7455 від 13.12.2010 р.) суттєво не відрізняється від попереднього. На думку комітету, в доопрацьованому проекті закону знову не знайшли відображення положення щодо встановлення тісного зв´язку між розмірами стажу та заробітку з розміром пенсії, відсутній механізм осучаснення пенсій, що призводить до "гарантованого" переходу пенсії протягом декількох років із розряду прийнятних до мінімальних, незалежно від трудового вкладу особи, та демотивує людей щодо сплати внесків й особистої участі у формуванні власного рівня пенсійного забезпечення. А тому, зазначає Комітет, "з прийняттям проекту для 28% пенсіонерів (близько 4 млн.), які одержують пенсію в мінімальному розмірі (750 грн.) та близько 60% пенсіонерів, які одержують пенсію у межах 1 тис. грн, нічого доброго не станеться, як і для майбутніх пенсіонерів".

Також, на думку комітету, пропозиція щодо визначення мінімальної пенсії за віком з урахуванням підвищення за стаж понад 30 років у жінок і 35 років у чоловіків без законодавчо визначеного соціально справедливого механізму осучаснення пенсій є кроком на шляху до повної ліквідації страхових принципів в солідарній системі.

Водночас, комітет зазначив, що доопрацьований проект закону містить такі нові норми:

- обмеження пенсій максимальним розміром на рівні 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних на відміну від попередніх 12 та його поширення на пенсії, призначені до набрання чинності цим законом;

- поетапність підвищення віку для чоловіків при призначенні "спеціальних пенсій";

- тимчасово, у період до 1 січня 2016 року, збереження нині діючого механізму визначення зарплати для обчислення пенсії, тобто крім зарплати за періоди роботи після 01.07.2000 р. за бажанням особи буде враховуватися також заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв. Такий механізм збережеться лише для тих пенсіонерів, у яких у період після 01.07.2000 року буде менше 5 років страхового стажу; ще одна умова - зарплата має підтверджуватися лише первинними документами;

- приведення у відповідність до чинного законодавства положень щодо сплати єдиного внеску;

- тимчасове (до 2015 року) надання жінкам права на вихід на пенсію при досягненні 55 років, але у такому випадку буде відповідне зменшення розміру пенсії;

- перекладення сплати одноразової грошової допомоги освітянам, медикам тощо за відстрочення призначення пенсії за віком на державний бюджет взамін бюджету Пенсійного фонду;
- скорочення з двох до півтора року терміну дострокового виходу на пенсію народному депутату після закінчення строку депутатських повноважень;

- обмеження заробітку для призначення пенсії народним депутатам, суддям сумою заробітної плати, на яку нараховується єдиний соціальний внесок;

- приведення у відповідність до чинного законодавства положень щодо сплати єдиного внеску;
- збільшення перехідного періоду для призначення пенсій військовим, виходячи з нових вимог вислуги років;
- змінено порядок обчислення максимального розміру пенсії військовослужбовцям, які звільняються зі служби у зв'язку з реформуванням Збройних сил України.

Окрім того, підкреслює комітет, потребують додаткового обгрунтування нові позиції законопроекту, особливо щодо поширення максимального обмеження пенсій на пенсіонерів, яким пенсія вже призначена, та порядку виплати достроково призначених пенсій працюючим пенсіонерам.

Також члени комітету висловили надзвичайну стривоженість "пропозиціями, викладеними в інших законопроектах, щодо зміни діючого порядку сплати єдиного внеску самозайнятим населенням (пропонується сплачувати єдиний внесок лише з мінімальної заробітної плати, а не з реального доходу)".

Нагадаємо, 1 червня 2011 р. , Кабінет міністрів України вніс до Верховної Ради України (ВР) доопрацьований законопроект про пенсійну реформу.
Раніше, 31 травня 2011 р. ВР прийняла постанову про повернення на доопрацювання проекту закону про реформу пенсійної.

Відзначимо, пенсійна реформа - одна з ключових вимог Міжнародного валютного фонду (МВФ) для надання Україні фінансової допомоги.

16 травня керівник представництва МВФ в Україні Макс Альєр заявив, що Україна повинна почати пенсійну реформу і підвищити тарифи на газ для населення, щоб отримати чергову порцію кредиту від МВФ.

Раніше, 12 травня Тігіпко заявив, що пенсійне законодавство буде оновлено до кінця поточної сесії парламенту. Він також зазначив, що до пенсійної реформи уряд буде підходити комплексно. З одного боку, буде розширюватися база наповнення фонду Пенсійного, а з іншого - влада не відмовиться від непопулярних кроків, зокрема щодо перегляду пенсійного віку для окремих категорій працівників.

У проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ було закріплено зобов'язання уряду України реалізувати пенсійну реформу для МВФ отримання чергового траншу кредиту.

24 березня Азаров заявив, що Кабінет міністрів України відклав проведення пенсійної реформи з огляду на те, що уряд хоче отримати підтримку суспільства.

Відзначимо, в липні минулого року МВФ погодив програму фінансової допомоги Україні на загальну суму в понад 15 млрд дол, які Київ повинен отримати до 2012 р. Це повинно було стати однією із наймасштабніших програм фінансової допомоги МВФ для подолання кризи в одній країні - велику позику від МВФ отримала після кризи тільки Греція.