ua en ru

Голова правління компанії "Авіалінії Харкова" Микола Нікітенко: "Ринок авіаперевезень демонструє сигнали стабілізації"

Автор: RBC.UA
Компанія "Авіалінії Харкова" (входить до групи DCH Олександра Ярославського) - відносно молодий, але потужний гравець вітчизняного ринку авіаперевезень, що відновив перельоти в минулому році - в кінці серпня починає реалізовувати зимовий розклад нових регулярних рейсів в Стамбул (Туреччина). Перельоти будуть здійснюватися з трьох українських міст: Львова, Одеси та Харкова. Про очікування, пов'язані з освоєнням нового ринку, а також про подальші плани компанії розповів голова правління компанії "Авіалінії Харкова" Нікітенко Микола Вікторович.

- "Авіалінії Харкова" почали свою роботу з чартерних рейсів, зараз же компанія виходить на ринок регулярних перевезень. Чому для нового розкладу був обраний саме Стамбул?

Микола Нікітенко: Як відомо, Стамбул - популярний напрям для бізнесменів, учасників виставок і конференцій. Це класична регулярна програма з орієнтацією на індивідуальних пасажирів. Вона приурочена до початку ділового сезону. Реалізовуючи її зі своїми стратегічними туристичними партнерами, ми отримуємо можливість підтримати наші міжсезонні регіональні чартерні програми в курортні міста Туреччини. Таким чином, ми плануємо виконати свої плани по завантаженню в 60-70% у перший місяць роботи на даному напрямку з поступовим виходом на рівень мінімум 80%-го завантаження.

- В свій час "Авіалінії Харкова" реанімували далекомагістральні рейси, виконання яких з України на деякий час припинилося через перестановку сил на ринку авіаперевезень. Які результати реалізації цієї програми?

Микола Нікітенко: Ми спочатку визначили далекомагістральні рейси як один з найважливіших елементів нашої бізнес-стратегії. Ця ринкова ніша в Україні недостатньо заповнена, хоча є дуже перспективною. Тому наша компанія організувала прямі перельоти з Києва на Гоа (Індія), Пунта Кана (Домініканська Республіка) і Бангкок (Таїланд). А прямі безпересадочні рейси в Пхукет (Таїланд) і Нха Транг (В'єтнам) нами були реалізовані взагалі вперше в історії вітчизняної авіації. Причому, завдяки вдало розробленій схемі маршрутів, тривалість перельотів на всіх далекомагістральних рейсах авіакомпанії була мінімальною порівняно з пропозиціями, вже існуючими на ринку. Ми пишаємося тим, що стали першовідкривачами цікавих туристичних напрямків для українських мандрівників. За перше півріччя існування оновленої компанії (2013) ми перевезли близько 160 тис. пасажирів, що є досить високим показником для нового гравця на ринку. Люди нам довіряють, а ми прагнемо передбачати їх бажання.

- Які плани по пасажиропотоку компанія ставить перед собою на поточний рік?

Микола Нікітенко: не Можна не відзначити той факт, що складна політична та економічна ситуація в країні негативно вплинула на ринок авіаперевезень так само, як і на інші галузеві ринки країни. Багато компаній вже переглянули ті плани, які ставили перед собою на початку року. Наші очікування також були дещо іншими. Але зараз спостерігаються оптимістичні тенденції - вже в кінці червня на ринку з'явилися перші ознаки стабілізації ситуації. Сподіваємося, що ця тенденція збережеться, і нам вдасться вийти на заплановані показники і переступити позначку в 350 тис. пасажирів в 2014 році.

- Чи відбудеться поповнення повітряного парку, про яке керівництво компанії "Авіалінії Харкова" неодноразово заявляло у пресі?

Микола Нікітенко: Звичайно. Вже цієї осені ми очікуємо на ще два літаки сімейства Boeing 737 нового покоління. З допомогою цих літаків ми зможемо збільшити частоту виконання рейсів і організувати нові маршрути. Ці літаки будуть інтегровані в усі системи та інноваційні технологічні рішення, впроваджені в нашій компанії. В тому числі, проект Electronic Flight Bag - "електронна валіза", що містить всю необхідну документацію.

- Розкажіть, будь ласка, про це більш детально.

Микола Нікітенко: На даний момент ми успішно завершили річний період використання задіяних у цьому проекті розробок компаній Lufthansa Systems, Boeing і Jeppesen. Мова йде про IT-рішення та навігаційні дані для підтримки операційних процесів пілотської кабіни, більш відомі як Electronic Flight Bag. Таким чином, "Авіалінії Харкова" стали першою авіакомпанією на пострадянському просторі, яка пройшла тестовий період і комплексно реалізує рішення EFB 2 класу останнього покоління на базі Apple iPad для літаків фірми Boeing. Якщо описати його без професійної термінології, то суть проекту полягає у зберіганні і передачі польотної інформації на електронних носіях. Тобто, замість 30 кг паперових карт екіпажі повітряних суден будуть оснащуватися сучасними планшетами, що містять всі необхідні відомості.

- Як я розумію, ця технологія працює для екіпажу і спрямована на підвищення безпеки польотів? А які проекти ви реалізуєте для підвищення комфорту пасажирів?

Микола Нікітенко: "Електронна валіза" - це безпека польотів і у вузькому сенсі (як полегшення роботи екіпажу), так і в широкому (спрощення та прискорення обміну інформацією з аеропортами). І, зрозуміло, це не єдина інновація, яку ми впровадили в цьому напрямі вдосконалення нашої роботи. З того, що особисто я вважаю найбільш важливим, хотілося б звернути увагу на проходження сертифікації ETOPS 120 - міжнародного стандарту, розробленого для підвищення безпеки далеких польотів. У зв'язку з тим, що далекомагістральні перельоти є пріоритетним напрямом розвитку компанії, сертифікація за ETOPS для нас особливо важлива. Адже вона передбачає розробку всіх маршрутів таким чином, щоб літак весь час перебував не більше ніж в 60 хвилинах польоту від одного з найближчих аеродромів, міг виконувати політ з одним працюючим двигуном на протязі не менше 120 хвилин і тд.

Що ж стосується якості обслуговування пасажирів, то на перерахування всі реалізованих проектів піде кілька днів. Хотілося б акцентувати увагу на постійному діалозі з нашими пасажирами. Клієнти завжди мають можливість зв'язатися з компанією через цілодобовий кол-центр, який почав свою роботу в листопаді минулого року. Пасажири, що знаходяться за кордоном, або в силу інших обставин не мають можливості скористатися телефонним зв'язком, завжди можуть задати питання через спеціальні форми спілкування на офіційному сайті компанії (http://flykharkiv.com/) - наприклад, онлайн-чат на базі SiteHeart. Крім того, ми завжди ведемо діалог з клієнтами в соціальних мережах: Facebook, Twitter, Вконтакте та ін.

Такий широкий інструментарій дозволяє постійно підтримувати контакт і вдосконалювати сервіси компанії саме за тими напрямками, що є найбільш затребуваними нашими пасажирами. Окрему увагу хотілося б приділити сервісам і послугам, які доступні пасажирам безпосередньо на борту повітряних лайнерів. Рейси великої протяжності ми обслуговуємо в двокласній компоновці - "бізнес" і "економ". Літаки обладнані з урахуванням усіх сучасних вимог, оснащені мультимедійною системою для перегляду відеопрограм і фільмів, а зручні крісла і відстань між рядами дозволяють навіть багатогодинні перельоти здійснювати комфортно і із задоволенням. Спеціально розроблена концепція обслуговування - зокрема харчування на борту - отримала позитивні відгуки і заслужено високу оцінку пасажирів.

На рейсах "Авіалінії Харкова" пасажирам надається якісне різноманітне харчування, гарячі та прохолодні напої, а також окреме меню для маленьких дітей. За бажанням можна замовити альтернативні види харчування, такі як діабетичне або вегетаріанське. Широкий вибір напоїв з меню Sky Bar вже був гідно оцінений нашими клієнтами, що віддають перевагу бізнес-класу.

- Куди, на вашу думку, рухається український ринок пасажирських авіаперевезень? Що його чекає в найближчій перспективі?

Микола Нікітенко: Як я вже говорив, сьогодні ми спостерігаємо процеси стабілізації, що дозволяє нам робити деякі оптимістичні прогнози. Ситуація на ринку авіаперевезень поліпшується. Вважаю, що українці продовжать нарощувати обсяги користування послугами авіаперевізників: як для приватних подорожей в цілях організації власного відпочинку і відпочинку сім'ї, так і для бізнес-поїздок. Ми, в свою чергу, готові максимально задовольнити їхні потреби і запити.