Польща запросила українські підприємства вийти на Варшавську біржу

Понеділок 25 червня 2007 11:17
Автор: RBC.UA
Українські підприємства мають реальну можливість розширити своє представництво на польському фондовому ринку. Про це повідомила член правління Варшавської фондової біржі (ВФБ) Беата Ярош. Розмістивши свої акції на польській біржі, українські підприємства автоматично виходять на європейський фондовий ринок. Українські підприємства мають реальну можливість розширити своє представництво на польському фондовому ринку. Про це в інтерв'ю "Німецькій хвилі" повідомила член правління Варшавської фондової біржі (ВФБ) Беата Ярош. Розмістивши свої акції на польській біржі, українські підприємства автоматично виходять на європейський фондовий ринок. Раніше керівники ВФБ під час презентації в Львові вже заявляли, що розмістивши свої акції на польській біржі, українські підприємства автоматично потрапляють до Європи. "Це ті підприємства, які бажають розвиватися, які потребують капіталу, а також ті, які повинні отримати шанси вийти за межі України, на ринок Польщі і Європи", - зазначила Б.Ярош. Вона підкреслила, що українським підприємцям вигідніше розміщувати свої акції у Варшаві, оскільки це дешевше, ніж на західноєвропейських біржах. Вона також повідомила, що вже багато українських підприємств висловили бажання котируватися на Варшавській біржі. Зараз вони здійснюють для цього всі необхідні процедури, які можуть тривати від півроку до року. Поки на лістингу Варшавської біржі перебуває лише одне українське підприємство - холдинг Astarta-Kyiv. Нагадаємо, в травні Варшавська фондова біржа і українська фондова біржа ПФТС підписали угоду про співпрацю, яка передбачає, зокрема, впровадження системи подвійного лістингу. "Одна із наших загальних цілей - створення можливостей відкрити ринок Варшави для тих українських компаній, яким потрібно більше міжнародної уваги", - прокоментував підписання угоди головний виконавчий директор ВФБ Людвіг Соболєвський. Він висловив надію, що такі компанії підуть не на Лондонську чи Франкфуртську біржу, а оберуть Варшаву. Підписана угода також спрямована на привертання більшої уваги іноземних інвесторів до українського ринку. Крім того, вона передбачає, що обидві біржі переконають українські дочірні підприємства польських компаній котируватися на ПФТС. Л.Соболєвський також висловив думку, що така співпраця може сприяти створенню спільного ринку. Наразі ВФБ має партнерські угоди про організацію первинної публічної пропозиції IPO з 4 українськими брокерськими домами: E-Volution Capital, "Альтера Фінанс", "Сократ Капітал" і "Міленіум Капітал". У минулому році на Варшавській біржі пройшло перше і поки єдине українське IPO - цукрового виробника Astarta Kyiv. Сільськогосподарський холдинг Astarta-Kyiv входить до складу голландського холдингу Astarta N.V. У вересні минулого року стало відомо, що витрати холдингу при виході з публічним розміщенням акцій на Варшавську фондову біржу в 2006 р. становили 7,83%. Про це на конференції "ІРО: від зборів Ради директорів до виходу на біржу", проведеною компанією Deloitte, заявив фінансовий директор холдингу Astarta-Kyiv Валерій Ласьков. За його словами, основні статті витрат були пов'язані з оплатою послуг професійних консультантів. Компанія вважає публічне розміщення своїх акцій дорогим, проте дуже важливим для подальшого розвитку бізнесу. А вибір Варшавської біржі обумовлений тим, що міжнародним інвесторам в Польщі "легше помітити українську компанію, ніж, наприклад, на Лондонській чи Франкфуртській біржі", - пояснив В.Ласьков. Крім того, на відміну від Альтернативного інвестиційного ринку (AIM) Лондонської фондової біржі, емісії на Варшавській біржі є регульованими, тобто реєструються державним органом - Комісією з цінних паперів і бірж. На думку В.Ласькова, це дозволяє з мінімальними труднощами провести розміщення ще раз на будь-якому з "європейських фондових майданчиків". Компанія Astarta Holding N.V є також власником Глобинського консервного заводу "Глобус" в Полтавській області. Асортимент продукції, яка випускається цим підприємством під торговими марками "Глобус" і "По-полтавськи", становить більше, ніж 40 найменувань. Завод спеціалізується на виробництві маринованих і консервованих овочів.

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся