ru ua

Польща опублікувала записи чорних скриньок літака Л.Качиньського

Автор: RBC.UA
Сьогодні на офіційному сайті прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска була опублікована стенограма записів чорних ящиків що розбився 10 квітня під Смоленськом літака Президента Польщі, як було заявлено, для того щоб припинити спекуляції у ЗМІ щодо причин катастрофи.

Сьогодні на офіційному сайті прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска була опублікована стенограма записів чорних ящиків що розбився 10 квітня під Смоленськом літака Президента Польщі, як було заявлено, для того щоб припинити спекуляції у ЗМІ щодо причин катастрофи, передає ВВС.

Записи чорних скриньок свідчать про те, що пілоти отримали більше 10 попереджень про необхідність набору висоти в останню хвилину перед катастрофою. Також, згідно з стенограмою, за чверть години до аварії диспетчер попередив екіпаж про те, що "умов для приземлення немає", однак пілоти заявили, що спробують сісти, незважаючи ні на що.

"Набрати висоту, набрати висоту ... Попереду земля", - таке повідомлення від вбудованої системи попередження зафіксовано багаторазово безпосередньо перед катастрофою. Із записів неясно, чому пілоти спробували набрати висоту лише в той момент, коли вже було пізно.

Як повідомляється в стенограмі, один з них вилаявся після того, як Ту-154 врізався в дерево - після цього літак перекинувся. Останнє, що зафіксували самописці - тривала лайку непізнаної людини, що знаходилася в кабіні лайнера.

У польських ЗМІ з'являлися припущення, що Качиньський міг сам дати вказівки пілотам, щоб ті зробили посадку, незважаючи на погодні умови, однак безпосереднього підтвердження цієї версії в записах "чорних ящиків" немає.

Єдине, що могло б вказати на причетність одного з пасажирів урядового лайнера до прийняття такого рішення - запис голосу, приналежність якого також встановити не вдалося. Людина в кабіні говорить: "Він (вона) буде незадоволений (-на), якщо ..." Продовження фрази записалося невиразно.

Тим часом, польська Gazeta Wyborcza пише, що кілька десятків службовців 36-го авіаполку Варшави, відповідального за літаки перших осіб Польщі, подали прохання про звільнення зі збройних сил.

За відомостями видання, самі пілоти, бортмеханіки та інший персонал пояснюють своє рішення змінами у пенсійному забезпеченні військовослужбовців, проте в Міноборони країни заперечують проведення подібних реформ.

Раніше сьогодні прес-секретар уряду Польщі Павел Грась заявив, що самі аудіозаписи розмов будуть оприлюднені тільки через два-три тижні.

Представник Польщі в комісії з розслідування катастрофи Ту-154 Едмунд Кліх в інтерв'ю польським ЗМІ назвав версію загибелі літака. За його словами, після розшифровки чорних ящиків стало ясно, що в катастрофі винні пілоти лайнера, які проігнорували всі попередження з землі. Незважаючи на густий туман у районі смоленського аеропорту Північний, вони вирішили ризикнути і посадити літак.

Ще один польський експерт Томаш Хіпкі вважає, що вина лежить не тільки на пілотах, а й на всій системі підготовки в Польщі. За його словами, це вже не перша катастрофа, при якій військові льотчики вважають за краще йти на невиправданий ризик. "Найгірше - з попередніх помилок не були зроблені належні висновки", - зауважує Т.Хіпкі.

Нагадаємо, літак Ту-154 Президента Польщі розбився 10 квітня ц.р. у Смоленській області під Печерському при заході на посадку в аеропорт Північний в умовах сильного туману. На борту були 96 осіб, у тому числі 88 членів офіційної делегації. Всі пасажири літака: Президент Польщі Л.Качинський з дружиною, високопоставлені державні чиновники, представники силових органів і військового командування, відомі громадські діячі країни - загинули.