ua en ru

Експерти: Пошукові системи "Яндекс" і Rambler припинили роботу через збій в мережі

Автор: RBC.UA
Проблеми в роботі найбільшої російської пошукової системи "Яндекс" пов'язані зі збоєм в мережі. Як повідомив прес-секретар пошукача Очир Манджиков, технічні фахівці компанії зафіксували мережевий збій. Більш детальна інформація про подію поки не надається.

Проблеми в роботі найбільшої російської пошукової системи "Яндекс" пов'язані зі збоєм в мережі. Як повідомив прес-секретар пошукача Очир Манджиков, технічні фахівці компанії зафіксували мережевий збій. Більш детальна інформація про подію поки не надається.

Між тим, за словами заступника генерального директора, керівника напрямку центрів обробки даних російської IT-компанії "КРОК" Руслана Заедінова, зовнішнє спостереження не дозволяє достовірно зрозуміти причину події.

При цьому глобальність виходу з ладу "Яндекса" говорить про те, що проблема носить явно не точковий характер. Експерт припустив, що, можливо, проблема полягає в дата-центрах, де розташовуються сервери пошуковика. Ще однією причиною може бути вихід з ладу підсистеми балансування навантаження (обладнання, яке приймає запити користувачів і направляє їх на виконавчі вузли). "Може бути, існує щось третє, що зараз не очевидно", - припускає Заедінов.

"Ми всі щодня користуємося "Яндексом", таких глобальних збоїв не було. Хоча для мене як для експерта очевидно, що збоїв повно кожен день, але користувачі цього не помічають. В "Яндексі" реалізований процес відмовостійкості", - зазначив він. Якщо проблема полягає в дата-центрах, то повний процес відновлення може зайняти кілька днів, вважає Заедінов.

Він також зазначив, що вихід з ладу іншої пошукової системи Rambler недивний: він працює на "движку" "Яндекса" і проблема поширилася по ланцюжку.

На думку директора з маркетингу групи компаній Hosting Community Катерини Текуновой, сьогоднішні неприємності можуть завдати "Яндексу" деякий репутаційний збиток, в першу чергу в очах іноземних інвесторів. "Яндекс" недавно вийшов на IPO (первинне розміщення акцій), тому увага його роботі поки приділяється найпильніша ", - відзначає вона.

За словами експерта, перерва в роботі призведе до істотного зниження прибутку. Велику частину доходу компанія отримує від контекстної і банерної реклами, а в результаті події збою відвідувачі не могли її побачити. "При цьому сьогоднішня перерва в роботі, на мій погляд, ніяк не позначиться на лояльності користувачів і рекламодавців "Яндекса". У соцмережах і блогах користувачі висловлюють співчуття, а не роздратування", - зазначила Текунова.

Нагадаємо, "Яндекс" повністю припинив роботу приблизно о 16:00 за київським часом і частково відновив роботи до 19:00 за київським часом.

Пошук не працює, так само як і інші сервіси "Яндекса", в тому числі пошта, "Яндекс.Карти", "Яндекс.Директ" (система контекстної реклами на сторінках "Яндекса" і сайтах партнерів рекламної системи "Яндекса"), "Яндекс . Деньги", "Яндекс.Маркет"та інші.

За неофіційними даними, у всьому офісі "Яндекса" відсутній інтернет.

Крім того, не працює ще одна російська пошукова система - пошуковий сервіс Rambler, який використовує механізм пошуку "Яндекса". Сторінка пошуковика відкривається, але не реагує на запити. На сайті Rambler видається напис, що в технічній службі знають про подію.

Недоступний також рейтинг сайтів "Рамблер ТОП100".

"Яндекс" є однією з найбільших російських IT-компаній та сьомою серед пошукових сайтів світу за кількістю оброблених пошукових запитів. Вона з'явилася в 1997 р. У 2010 р. частка "Яндекса" в пошукових запитах в Рунеті вперше за чотири роки перевищила 60%.

В даний час частка "Яндекса" в Рунеті складає близько 65% проти 22% у світового лідера Google. 19 травня 2010 р. компанія запустила англомовну версію своєї пошукової системи на домені yandex.com і вийшла на міжнародний рівень. 24 травня 2011 р. звичайні акції "Яндекса" класу A почали торгуватися на американській біржі Nasdaq у секції Nasdaq Global Select Market.

В рамках первинного публічного розміщення акцій (IPO) було розміщено 52,174 млн акцій Yandex за ціною 25 дол. за папір, обсяг розміщення склав 1,3 млрд дол. (без урахування опціону перепідписання). Підсумковий обсяг надходжень від продажу акцій в рамках IPO "Яндекса" на користь самої компанії і ряду її акціонерів досяг 1,43 млрд дол.