ua en ru

Відключений автомат тяги міг стати причиною катастрофи літака в Пермі

Автор: RBC.UA
Пасажирський літак Boeing-737-500 авіакомпанії "Аерофлот Норд", що розбився 14 вересня в Пермі, вилетів з Москви з відключеним автоматом тяги і з непрацюючою системою TCAS, повідомляє газета "Комерсант".

Пасажирський літак Boeing-737-500 авіакомпанії "Аерофлот Норд", що розбився 14 вересня в Пермі, вилетів з Москви з відключеним автоматом тяги і з непрацюючою системою TCAS, повідомляє газета "Комерсант". За даними видання, це встановила комісія, яка вивчає обставини авіакатастрофи. Автомат тяги, що дозволяє літаку підтримувати швидкість в автоматичному режимі, довелося деактивувати через невірну роботу важелів управління двигунами. Також не працювала система TCAS, яка допомагає уникнути зіткнення із зустрічним літаком у разі небезпечного зближення. Проте обидві несправності потрапили в розряд так званих відкладених, оскільки наземні служби вирішили, що лайнер з такими дефектами зможе долетіти до аеропорту базування і усунути їх на місці. "Комерсант" уточнює, що після завершення четвертого розвороту над аеропортом Пермі літак раптом почав інтенсивно набирати висоту. При цьому, видно, пілоти вважали, що вже достатньо знизилися, і попросили дозволу на посадку. Деякі учасники розслідування вважають, що у цей момент льотчики загубилися в просторі внаслідок збою в системі навігації. За даними джерела газети в авіаційних колах, літак набирав висоту при малому режимі роботи двигунів, який ставиться під час посадки. Можливо, ця помилка "привела до втрати швидкості і звалювання на лівий борт", пояснив співбесідник видання. Льотчики могли не звернути уваги на втрату швидкості, поклавшись на автоматику. Фахівцям поки не ясно, чи міг непрацюючий автомат тяги стати причиною авіакатастрофи. Робити які-небудь висновки вони зможуть не раніше, ніж будуть розшифровані мовний і параметричний самописці літака, що зареєстрували переговори пілотів між собою і їх дії з управління машиною. Проте вже сьогодні можна говорити про те, що автомат тяги став одним з "головних підозрюваних" у катастрофі, відзначає газета. Проте, в середу "Росавіація" категорично заборонила експлуатацію літаків з непрацюючим автоматом тяги, розіславши відповідну телефонограму у всі російські авіакомпанії. Нагадаємо, Літак Boeing-737, що прямував рейсом №821 Москва - Перм, зазнав краху в 03:10 мск 14 вересня. На борту літака знаходилися 88 людей, всі вони загинули. За даними посольства України в Росії, за станом на першу половину дня 15 вересня ц.р. кількість загиблих громадян України в авіакатастрофі збільшилося з п'яти до шести людей. За фактом авіакатастрофи було порушено кримінальну справу за ч.3 ст.263 (порушення правил безпеки руху і експлуатації залізничного, повітряного або водного транспорту, що призвело до смерті двох або більше осіб) Кримінального кодексу РФ. Слідство розглядає близько десяти версій авіакатастрофи, основними з яких вважаються "людський чинник" і технічна несправність літака. За словами міністра транспорту РФ Ігоря Лєвітіна, ознак те, що авіакатастрофа Boeing-737 сталася унаслідок теракту, не виявлено. Розшифровка чорних ящиків Boeing-737, що розбився, може зайняти 3-4 тижні.