Обсяг продажів авто в Європі за підсумками лютого ц. р. виріс на 0,9%
Європейський авторинок, схоже, намацав своє дно, на яке він падав з квітня 2010 р. За підсумками лютого поточного року продажі легкових автомобілів в регіоні нарешті виросли - на 0,9%, склавши 981 тис. 429 машин. Такі дані містяться в опублікованому сьогодні звіті Європейської асоціації автовиробників (ACEA).
Останній раз європейські дилери фіксували зростання продажів у березні минулого року. Тоді він був куди серйозніший (більше 10%), однак нинішнє мале зростання вселяє більший оптимізм. На відміну від I кварталу 2010 р., зростання за підсумками лютого не має штучної підтримки держпрограм і відображає реальне відновлення попиту.
Відзначимо, невелике збільшення продажів у лютому поки не перекрило зниження січня - за підсумками двох місяців авторинок ЄС скоротився на 0,3% в річному численні. Всього з початку року в Європі було продано 2,02 млн автомобілів.
Поки статистику європейського авторинку "тягнуть" вниз такі великі ринки, як Великобританія (-10,2%), Іспанія (-25,8%) та Італія (-20,5%). Ніяк не оговтається від боргової кризи і Греція: продажі автомобілів продовжують падати, знизившись на 58,5% з початку року.
У той же час набирають обігів два найбільші ринку ЄС - Німеччини та Франції. Німецький ринок додав за два місяці 15,8% і виріс до 435,5 тис. автомобілів, французький виріс до 390 тис. машин (+10,8%). У лідерах процентного зростання - країни Прибалтики, де продажі підскочили більш ніж удвічі і тільки в Естонії перевищили 2 тис. машин з початку року.
Що стосується конкретних марок, то тут перемогу взяли німецькі автоконцерни - лідер продажів Volkswagen збільшив продажі на 7,2%, Daimler - на 8,4%, а BMW - відразу на 16,4%. А ось французи, незважаючи на зростання внутрішнього ринку, втрачають в реалізації. Так, найбільший автовиробник країни PSA Peugeot Citroen продав на 4,2% менше, ніж у січні-лютому 2010 р., Renault втратив 1,6%.