ua en ru

Микола Сергієнко: “До кінця 2012 р. “Укрзалізниця” повинна отримати більше 15 нових електропотягів”

Автор: RBC.UA
Сьогодні повинні розпочатися випробування електропотягів «Шкода», закуплених «Укрзалізницею» під Євро-2012. На підставі контракту, укладеного «Укрзаліницею» з чехами, Україна вже купила два потяги загальною вартістю майже в 1 млрд чеських крон (більше 35 млн євро). Про те, чому був відданий пріоритет саме чехам, як будуть використовуватися на дорогах нові електропотяги «Шкоди» і «Хюндая», і скільки їх до кінця року з'явиться в Україні, в короткому інтерв'ю РБК-Україна перед урочистою передачею першого поїзда розповів перший заступник гендиректора «Укрзалізниці» Микола Сергієнко.

РБК-Україна: Тепер, коли електропотяги «Шкоди» і «Хюндая» фактично надійшли в парк «Укрзалізниці», Ви можете сказати, чому все-таки був відданий пріоритет саме виробникам «Хюндая» і «Шкоди»?

Микола Сергієнко: Коли ми думали купувати електропотяги під Євро-2012, жодна з фірм не могла взятися за виготовлення в термін, адже йшлося про термін менше року. Винятком стали «Хюндай» та «Шкода». Щоб підстрахуватися, ми дали замовлення обом компаніям, оскільки робити замовлення одному виробнику означало ризикувати.

РБК-Україна: Як Ви вважаєте, скільки всього потрібно електропотягів Україні?

Микола Сергієнко: Думаю, близько 90 потягів.

РБК-Україна: Скільки нових електропотягів отримає Україна до початку Євро-2012?

Микола Сергієнко: Поки мова йде про те, що до Євро-2012 у нас будуть два потяги від «Шкоди» і ще шість - від «Хюндай».

РБК-Україна: А до кінця року?

Микола Сергієнко: Ще плюс 10. Крім того, в потенціалі розглядається придбання ще п'яти потягів.

РБК-Україна: Скільки часу пішло у «Шкоди» на виготовлення двох електропотягів для «Укрзалізниці»?

Микола Сергієнко: Його збирали з березня минулого року - 9 місяців. Якщо точніше - 10 місяців. Плюс півтора місяця на випробування.

РБК-Україна: В чому особливість двоповерхових потягів «Шкоди», виготовлених за української контрактом?

Микола Сергієнко: Ці електропотяги - подвійного живлення, на відміну від наших, які запитані або від змінного, або від постійного струму. Потяги «Шкоди» можуть пройти без проблем все стикові станції, які на змінному-постійному струмі. Тобто, пасажир може сісти в Києві і поїхати прямо до Дніпропетровська, а не пересідати з потяга на потяг чи чекати на заміну локомотива, як зараз.

РБК-Україна: Коли збирали потяги, враховувалися українські особливості?

Микола Сергієнко: А як же? Перед складанням ми даємо техзавдання і технічні вимоги. «Укрзалізниця» разом з нашими фахівцями (главками, вузами і пр.) прописує всі побажання і документарну базу - і виконавець працює в рамках нашого замовлення. А коли перейдемо до експлуатаційних випробувань, засідатиме міжвідомча комісія, яка підтвердить чи не підтвердить виконання замовлення відповідно до наших технічних вимог.

РБК-Україна: Коли потяги «Шкода» прибудуть до України?

Микола Сергієнко: 22 березня. Ми плануємо, що 14 березня вони надійдуть на кордон в Чоп, де ми їх переставимо на наші візки і далі локомотивом довеземо до Харкова. У Харкові 22-25 березня почнемо випробування на наших дорогах. І, як було заявлено раніше, до 15 травня дані потяги вже повинні повезти своїх перших пасажирів.

РБК-Україна: Яка максимальна проектна швидкість потягів?

Микола Сергієнко: Розрахункова і конструкційна швидкість поїзда - 160 км/год.

РБК-Україна: Скільки буде коштувати проїзд і коли можна буде придбати квитки?

Микола Сергієнко: Думаю, як тільки ми підтвердимо, що вони перетнули наш кордон, ці квитки будуть викинуті у вільний продаж. А ціна на квиток - це вже питання до менеджменту.

РБК-Україна: Тобто, буде використаний механізм «Чим раніше береш, тим дешевше квиток»?

Микола Сергієнко: Ця система вже введена. Раніше ми продавали за 45 днів, зараз вже введена система за 90 днів. Ми йдемо на варіант зменшення вартості квитка в залежності від часу його придбання.

Там у нас ще варіант, будемо думати щодо вихідних і не вихідних днів. Тобто, можливо, буде різна вартість, залежно від того: робочий це день, вихідний, святковий, передсвятковий, передвихідний. Ми таким чином намагаємося варіювати, як це робиться в Європі.

РБК-Україна: Наскільки велика ймовірність того, що у «Шкоди» будуть придбані ще потяги?

Микола Сергієнко: Якщо пройде успішно випробування, і буде на те воля керівництва, думаю, будемо обговорювати питання подальшого придбання.

РБК-Україна: Як буде курсувати звичайний потяг, коли і «Хюндай», і «Шкода» вийдуть на маршрут?

Микола Сергієнко: Ми думаємо над максимальним відходом від нічних потягів. І поступово нічні потяги, такі, як «Угольок» або №64, що йде на Харків, будуть зникати.

РБК-Україна: Але, судячи з останніх подій, нічні потяги підуть, коли «Укрзалізниця» стане акціонерним товариством. На якій стадії зараз процес?

Микола Сергієнко: Залишається тільки рішення Президента - як далі поступати. Якщо він підпише відповідний закон, який Верховна Ради прийняла в другому читанні, він вступить в силу.

РБК-Україна: В цьому випадку, через скільки часу можна очікувати?

Микола Сергієнко: Тоді, згідно з цим законом, через п'ять місяців, можливо, буде створено акціонерне товариство «Українські залізниці».

РБК-Україна: І хто буде акціонером?

Микола Сергієнко: Якщо пройде акціонування, 100% акцій будуть у власності держави і держава буде керувати цим товариством. Тому ні про який продаж не говориться, продажу немає навіть обговорення і в помислах.

РБК-Україна: І про приватизацію мова не йде?

Микола Сергієнко: Навіть не обговорюється

Спілкувався Олексій Біловол