ua en ru

Почалося збирання мазуту на узбережжі Азовського моря і Керченської протоки

Автор: RBC.UA
На узбережжі Азовського моря і Керченської протоки три загони почали збирання мазуту, що вилився з танкера "Волгонєфть-139", повідомив заступник начальника управління інформації і громадських зв'язків МНС Росії Віктор Бєльцов.

На узбережжі Азовського моря і Керченської протоки три загони почали збирання мазуту, що вилився з танкера "Волгонєфть-139", повідомив заступник начальника управління інформації і громадських зв'язків МНС Росії Віктор Бєльцов. На базі Південного регіонального центру МНС Росії сформований зведений загін, готовий у будь-який момент розпочати збирання нафти. Як відзначив В.Бєльцов, з повітря ведеться моніторинг місця розливу нафтопродуктів, щоб спрогнозувати можливі екологічні наслідки для морського середовища і узбережжя від розливу нафти. Мазутова пляма, що утворилася в результаті крушіння двох барж з мазутом в районі м. Судак, Автономна республіка Крим, рухається у бік, протилежний українському побережжю, про що повідомив сьогодні на брифінгу прем'єр-міністр Віктор Янукович. "Так мені тільки що доповіли експерти. У яку сторону воно піде – до Росії, Грузії або Туреччини – поки невідомо", - сказав прем'єр. Глава уряду повідомив також, що найближчим часом українською і російською стороною буде розроблений і затверджений спільний план по ліквідації наслідків екологічної катастрофи. З українського боку в збиранні мазуту з поверхні моря задіяно 4 судна, з російського – 1 велике судно. "Поки це досить. очікується підхід ще одного російського корабля", - уточнив В.Янукович, додавши, що в збиранні мазуту, який буде винесений на берег приливом, планується задіяти підрозділи Збройних сил України. Після отримання результатів технічної експертизи Україна визначиться з можливістю висунення претензій до Росії з приводу аварії, що призвела екологічні наслідки в Керченській протоці, повідомив В.Янукович. Напередодні о 03:50 в результаті сильного вітру (20 - 25 м/с) і хвилювання моря (6-7 балів) відбувся розлом нафтоналивного танкера "Волгонєфть-139" з 4,7 тис. т мазуту. У результаті відбувся розлив близько 1,3 тис. т мазуту. 13 членів екіпажа, що знаходились в кормовій частині судна, успішно врятовано. Останній аналогічний випадок з російським судном відбувся минулого тижня 3 листопада. Тоді на Онежському озері в 50 км. від села Голяши (Вологодська область, Вітегорський район) сів на мілину танкер, що прямував з Ярославля до Санкт-Петербурга. З отриманої пробоїни відбувся витік нафтопродуктів. Також напередодні в Азовському морі відбулися ще дві корабельні аварії. Внаслідок сильного шторму затонули два сухогрузи. Один з них, сухогруз "Вольногорськ", з 2,5 тис. тонн сірки на борту. На думку координатора програми "Вода і санітарія" Всеукраїнської громадської екологічної організації "Мама-86" Ганни Цвєткової, для мілководого Азовського моря, що вже знаходилося у важкому екологічному стані впродовж останніх десяти років, з'єднання сірки і пального можуть завдати серйозної шкоди як біологічній різноманітності риб, так і їх кількості в цілому. Постраждають осетрові, для яких Азовське море - природне середовище, вважає Г.Цвєткова, а враховуючи їх промислову цінність для України, складно поки говорити про розміри економічного збитку. Якщо рятувальні роботи з ліквідації наслідків почати якомога раніше, то масштаби збитку вдасться зменшити, відзначила експерт. На її думку, розрахунок на самовідновлення природної системи після такої катастрофи повинен бути мінімальним. Проте хід рятувальних робіт може бути ускладнений погодними умовами, що погіршуються. Так, Український гідрометеоцентр оголосив штормове попередження на 13 листопада ц.р. в східних областях України, Криму і Приазов'ї. Вночі і вранці 13 листопада ц.р. в східних областях, Криму і Приазов'ї місцями сильні опади, налипання мокрого снігу, пориви вітру 15-20 м/с.