ua en ru

На підйом затонулого лайнера Costa Concordia буде потрібно 12 місяців

Автор: RBC.UA
Роботи з відновлення плавучості і буксирування в порт круїзного лайнера Costa Concordia почнуться на початку травня 2012 р., передає Associated Press з посиланням на заяву компанії-судновласника.

Роботи з відновлення плавучості і буксирування в порт круїзного лайнера Costa Concordia почнуться на початку травня 2012 р., передає Associated Press з посиланням на заяву компанії-судновласника.

Конкурс на проведення робіт з евакуації судна виграла американська компанія Titan Salvage. Головною умовою конкурсу було переміщення судна цілком, без відділення будь-яких частин. Очікується, що виконання всього комплексу заходів може зайняти до одного року.

У березні водолази відкачали із судна понад 2000 т палива та нечистот. Операція з відкачування палива, яку здійснювала голландська компанія Smit, обійшлася в суму близько 5 млн дол. Паливо з Costa Concordia компанія-власник судна Costa Crociere планує використовувати для інших своїх лайнерів.

Нагадаємо, в результаті катастрофи, яка сталася 13 січня 2012 р., лайнер розпоров борт нижче ватерлінії і через кілька годин перекинувся. Причиною аварії названі неправильні дії екіпажу, які призвели до відхилення від курсу та удару про підводні скелі. Зараз Costa Concordia лежить на правому борту за 100 метрів від берега.

Фахівці відзначають, що його положення вкрай нестабільне, і з часом судно може бути відкинуте з мілководдя. Катастрофа Costa Concordia забрала життя 32 пасажирів, ще 2 людей досі вважаються в списках зниклих без вести.

Сімнадцятипалубний гігант Costa Concordia сів на риф в Тірренському морі біля узбережжя італійській провінції Тоскана, недалеко від острова Джильо. На борту судна знаходилися близько 3 тис. 200 пасажирів і 1 тис. 23 членів екіпажу.

Капітан Сosta Сoncordia Франческо Скеттіно був арештований на наступний день після корабельної аварії на підставі свідоцтв декількох очевидців. За їх словами, він залишив лайнер ще до завершення евакуації і відмовився повернутися на судно, проігнорувавши прохання берегової охорони. За словами очевидців, процес евакуації не був організований належним чином, а екіпаж лайнера не був готовий до екстремальних ситуацій.

Незважаючи на те, що сам Скеттіно стверджує, що аварія Сosta Сoncordia біля острова Джильо відбулася через неточні карти, звинувачення вважає, що провиною всьому занадто небезпечний маневр капітана: Скеттіно підвів лайнер до берега на небезпечну відстань, нібито, щоб привітати мешканців острова.

Компанія Costa Cruises виплатить кожному пасажирові затонулого круїзного лайнера Costa Concordia по 11 тис. євро. Мова йде про пасажирів, що знаходилися у момент катастрофи на борту і не отримали фізичних травм. Такі підсумки угоди між власником судна Costa Cruises і споживчими групами, які представляють 3206 людей із 61 країни.