ua en ru

МВФ запропонував уряду модель бюджету-2007

Автор: RBC.UA
Капітальні інвестиції в транспортну інфраструктуру, і поступове скорочення соціальних витрат - таку модель бюджету-2007 пропонує уряду Міжнародний валютний фонд.

Капітальні інвестиції в транспортну інфраструктуру, і поступове скорочення соціальних витрат - таку модель бюджету-2007 пропонує уряду Міжнародний валютний фонд. За словами фінансистів, наступного року Кабмін може стабілізувати темпи зростання економіки. А для цього потрібні сприятливі умови для бізнесу. МВФ застерігає: держінвестиції не повинні перетворюватися на субсидування приватного сектора. Тому, давати друге життя вільним економічним зонам радять обережно - з мінімальними фіскальними втратами. "Мета макроекономічної політики - створити нейтральне середовище для приватного сектора. Вона не ефективна для того, щоб підтримувати який-небудь сектор за рахунок інших. Ми б не рекомендували однозначно направляти економічну політику на експорт або імпорт. Нейтральне середовище, яке орієнтуватиметься на макроекономічну ситуацію, - кращий варіант", - відзначає старший постійний представник МВФ в Україні Джефрі Френкс. Тим часом, новий уряд планує відновити спеціальні економічні зони і території пріоритетного розвитку. Про це неодноразово заявляв В.Янукович. Самим ярим прихильником реанімації СЕЗ в уряді Януковича є віце-прем'єр Микола Азаров. Нагадаємо, що ще в кінці липня ц.р. комітет Верховної Ради України з питань бюджету (тоді його головою був згаданий Н.Азаров) запропонував повернути пільгове оподаткування вільним економічним зонам (СЕЗ). У резолюції новому Кабміну, який займеться розробкою держбюджету-2007, наказано відновити режим пільгового оподаткування в СЕЗ, ТПР і технопарках. Серед вітчизняних фахівців також є немало супротивників реанімації СЕЗ. Один з них - колишній міністр фінансів України Віктор Пінзеник. Відновлення системи податкових пільг, упевнений він, приведе до прямих втрат бюджету і створить офшорні зони, через які уникнути сплати податку може будь-який суб'єкт господарювання. "Неможливо знайти логіку в рішеннях, коли, з одного боку, заявляється необхідність захисту національного виробника через механізм підвищення імпортного мита, а з іншою, імпортні товари звільняються від ПДВ, що рівнозначно їх дотуванню. У світовій практиці немає прикладів такої політики дотування імпорту і пригноблення національної економіки", - йшлося в спеціальній заяві В.Пінзеника, яка з'явилася відразу ж у відповідь на резолюцію парламенту. Що стосується розвитку транспортної інфраструктури, то в проекті стратегії економічного і соціального розвитку країни на 2007-2011 гг, це завдання не входить в список першочергових. Серед пріоритетів уряду - реформування в теплоенергетиці і металургії.