ua en ru

МПР РФ: Екологічний збиток від катастрофи в Керченській протоці склав 6,382 млрд руб.

Автор: RBC.UA
Екологічний збиток від катастрофи суден у Керченській протоці склав 6,382 млрд крб. Про це повідомили в Міністерстві природних ресурсів (МПР) РФ. Збиток від забруднення водних об'єктів склав 6,361 млрд крб., від забруднення грунту (Коса Чушка) - 21,620 млн крб. Найбільшої шкоди екології завдало скидання мазуту з танкера "Волгонєфть-139", збиток від якого оцінений в 6,048 млрд крб.

Екологічний збиток від катастрофи судів в Керченській протоці склав 6,382 млрд крб. Про це повідомили в Міністерстві природних ресурсів (МПР) РФ. Збиток від забруднення водних об'єктів склав 6,361 млрд крб., від забруднення грунту (Коса Чушка) - 21,620 млн крб. Найбільшої шкоди екології завдало скидання мазуту з танкера "Волгонєфть-139", збиток від якого оцінений в 6,048 млрд крб. Як повідомили РБК в МПР, міністр природних ресурсів РФ Юрій Трутнєв доручив до 23 листопада ц.р. подати позови до судновласників, винних у забрудненні навколишнього середовища. Так, на власника судна "Ковель" ТОВ "ПЕФ "Волгаремфлот" позов буде поданий до Ульянівського обласного арбітражного суду, судна "Нахічевань" (ТОВ "Дондізельсервіс") - до Ростовського обласного арбітражного суду, "Вольногорськ" (ТОВ "Порт Тураєво") - до Московського обласного арбітражного суду, "Волгонєфть-139" (ТОВ "Парходство "Волготанкер") - до обласного арбітражу Самари. Співвідповідачами за даними позовами також виступатимуть страхові компанії, повідомили в МПР. В той же час російська сторона не відповіла на ноти МЗС України про кількісні і якісні характеристики вантажів, що знаходились на затоплених суднах РФ в Керченській протоці, наявності на них паливно-мастильних матеріалів, повні реквізити про їх судновласників, повідомляє Мінприроди України з посиланням на оперативні дані за станом на 12:00 за київським часом 21 листопада ц.р. Така ситуація, згідно із заявами відомства, стримує проведення розрахунку екологічного збитку від катастрофи в Керченській протоці українською стороною. За повідомленням прес-служби міністерства, з посиланням на телефонну розмову з керівником територіального органу Росприроднагляду Краснодарського краю РФ, впродовж сьогоднішнього дня заплановано водолазне обстеження судна "Вольногорськ" і носової частини танкера "Волгонєфть-139". Під час проведення працівниками Інспекції моніторингу побережжя Керченської протоки встановлено забруднення нафтопродуктами, в суміші з водоростями, прибережної захисної смуги Керченської протоки в районі перемички озера Тобічикського, про що складені відповідні акти. Напередодні МЗС України оголосило про свій намір звернутися до російських компаній-судновласників з питанням про відшкодування збитків, заподіяних катастрофою в Керченській протоці, при чому мова йде про відшкодуванні збитків з боку російських судновласників. Варто відзначити, що 17 листопада 2007 р. морські адміністрації української і російської сторін підписали Тимчасове положення про порядок проходження суден у Керченській протоці. В Керченській протоці вводиться єдина система забезпечення безпечного проходження суден. В Міністерстві транспорту та зв"язку вважають, що однією з причин трагедії 11 листопада стало недотримання капітанами рекомендацій навігаційних служб. Нагадаємо, 10-11 листопада в результаті сильного шторму в Чорному і Азовському морях постраждали 13 суден, п'ять з яких затонули. У Керченській протоці затонули чотири російські судна: сухогруз "Ковель", танкер "Волгонєфть-139", сухогруз "Вольногорськ", сухогруз "Нахічевань". Недалеко від Севастополя затонув грузинський сухогруз "Хадж-Ісмаїл". Найбільшого збитку екології регіону завдала аварія танкера "Волгонєфть-139", на його борту знаходилося більше 4,7 тис. т мазуту, з яких 1,3 тис. т вилилися в море. Крім того, частина нафтопродуктів потрапила в море з судна "Ковель".