Мінінфраструктури відновило пошуки керівника "Борисполя"
Міністерство інфраструктури оголосило конкурс на посаду генерального директора найбільшого українського аеропорту "Бориспіль". Це вже друга спроба нинішньої команди міністерства знайти повноцінного керівника для цього підприємства. Перша спроба була заблокована зусиллями менеджера, який раніше працював в авіакомпанії Ігоря Коломойського. Зараз вплив олігарха на галузь зменшився, тому шанси на проведення конкурсу оцінюються вище, ніж на початку року, відзначають учасники ринку.
На нове коло
11 вересня міністр інфраструктури Андрій Пивоварський підписав наказ про оголошення конкурсу на посаду генерального директора держпідприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль". Про це йдеться в повідомленні прес-служби міністерства, опублікованому сьогодні.
Оголошення про проведення конкурсу разом з кваліфікаційними вимогами до кандидатів та матеріалами для підготовки пропозицій буде опубліковано на офіційному сайті Міністерства інфраструктури україни (МІУ) протягом 10 днів після затвердження кваліфікаційних вимог до претендентів комітетом з призначенням керівників особливо важливих для економіки підприємств Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ).
Заяви для участі в конкурсі будуть прийматися протягом 21 календарного дня після публікації оголошення.
Конкурс відбудеться відповідно до порядку проведення відбору керівників особливо важливих для економіки підприємств. Розкриття документів і захист конкурсних пропозицій буде проводитися одночасно на засіданні комісії МІУ. Комісія, після заслуховування конкурсних пропозицій, відбире від двох до п'яти фіналістів, кандидатури яких передасть комітету з призначень Мінекономрозвитку, який після розгляду цього питання на своєму засіданні обирає переможця.
Як це було першого разу
Зазначимо, що зараз аеропортом на посаді виконуючого обов'язки генерального директора керує Євген Дихне. На цій посаді він знаходиться майже рік - з 19 вересня 2014 р.
В самому кінці минулого року - 30 грудня - Мінінфраструктури оголосило про намір провести публічний відбір кандидата на посаду гендиректора "Борисполя". Разом з цим конкурс на нового керівника був оголошений і для аеропорту "Львів". У сукупності, за даними МІУ, на ці два конкурсу було подано 254 резюме. У другий етап конкурсів було допущено 20 осіб.
Однак їх проведення було зірвано. 20 лютого Дніпропетровський окружний адміністративний суд за позовом одного з топ-менеджерів збанкрутілої авіакомпанії "АероСвіт", що належала в тому числі підприємцю Ігорю Коломойському, своєю ухвалою зупинив проведення конкурсу. В кінці травня Мінінфраструктури програло суд першої інстанції, проте 31 серпня відомству вдалося в апеляційній інстанції відстояти свої права.
Непочатий край роботи
Через довгу бюрократичну процедуру проведення конкурсу, Мінінфраструктури підведе його підсумки ближче до зими, заявив РБК-Україна джерело на авіаринку, що побажав залишитися неназваним. Разом з тим, він припустив, що через зменшення впливу Ігоря Коломойського в авіагалузі, міністерству вдасться провести конкурс з другої спроби.
Однак співрозмовник РБК-Україна спрогнозував складності з іншого боку - за новими умовами конкурсу у його проведенні будуть брати участь чиновники не тільки з Мінінфраструктури, але і з інших міністерств.
"В умовах можливого переформатування коаліції і уряду, посада гендиректора "Борисполя" може стати розмінною монетою в торгах політиків", - припустив він.
У той же час експерти і учасники ринку припустили, що обраниму у результаті проведення оголошеного МІУ конкурсу гендиректору аеропорту доведеться вирішувати цілий ряд питань.
Так, експерт авіаринку Євген Хайнацький пояснив, що новому керівникові "Борисполя" необхідно буде провести досить багато реформ - від перегляду концептуального підходу до обслуговування повітряних суден і пасажирів авіакомпаній, створення сильної технічної бази, до контролю вартості палива і забезпечення самостійної заправки літаків, перегляду підходу до здачі в оренду площ термінальних комплексів і т. д.
"Думаю, що в тій ситуації, в якій зараз знаходиться аеропорт, і за тими довгостроковими контрактами, які в нього укладені з юридичними організаціями, реформування затягнеться на довгі місяці, а то й роки", - припустив він.
У свою чергу гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук серед першочергових завдань нового керівника аеропорту "Бориспіль" назвав необхідність вирішити питання будівництва паркінгу, створення "цивілізованого" таксі аеропорту та відкриття додаткових ресторанів і магазинів на його території.
Перед новопризначеним генеральним директором "Борисполя" будуть стояти важливі фінансові, адміністративні і маркетингові питання, впевнений генеральний директор компанії "Амадеус Україна і Молдова" (IT провайдер для індустрії туризму і подорожей) Олексій Муровцев.
"Однак варто пам'ятати, що аеропорт - високотехнологічний бізнес. Значну увагу варто приділити переходу на більш сучасні IT-технології в області реєстрації і відправки пасажирів, просування та продажу власних і супутніх послуг аеропорту як провайдера всеосяжного сервісу для пасажирів", - підкреслив він.
Як зазначив Олексій Муровцев, при цьому не варто забувати, що основні пасажиропотоки Борисполя спрямовані в Європу і відповідні рейси виконуються європейськими авіаперевізниками.
"Питання технологічної сумісності з ними - одне з ключових. Цьому питанню новому менеджеру варто приділити особливу увагу. Все ж аеропорт "Бориспіль" - центральні повітряні ворота України, - заявив він. - Я порекомендував би новому топ-менеджеру в процесі реформування активно використовувати передовий досвід лідерів і залучати зовнішніх фахівців".