Мінінфраструктури ініціює збільшення акцизу на нафтопродукти
Міністерство інфраструктури України і "Укравтодор" працюють над розробкою механізму поетапної оптимізації розмірів акцизного збору на паливо відповідно до європейських стандартів. Про це повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.
На думку чиновників, це дозволить збільшити надходження коштів до дорожнього фонду, які прямують виключно на будівництво і ремонт автомобільних доріг. Основна прибуткова частина цього фонду формується саме за рахунок акцизного збору і ввізного мита з імпортованих на територію України транспортних засобів і шин до них і на нафтопродукти.
"Зараз в Україні діють найнижчі акцизні збори на паливо в порівнянні з іншими країнами Європи - 198 євро за тонну за бензин і 46-98 євро за тонну за дизельне паливо. А в Нідерландах акцизний збір за бензин складає 948 євро за тонну, на дизель - 490 євро за тонну, в Німеччині - 851 євро за тонну бензину і 534 євро за тонну дизеля, в сусідній з нами Польщі акцизна ставка на бензин складає 494 євро, на дизель - 375 євро. В середньому по Євросоюзу мінімальні акцизні ставки складають 466 євро за тонну бензину і 375 євро за тонну дизельного палива. Пропонується ввести поступове збільшення ставок акцизного збору на нафтопродукти до розмірів, рівних мінімальним середньоєвропейським. Такі зміни дозволять поліпшити якість доріг в Україні, а відповідно і підвищити рівень безпеки руху", - говориться в повідомленні.
Читайте також: Оплата акцизу з нафтопродуктів в рік перевищує 11 млрд грн, - Азаров
Крім того, Міністерство інфраструктури і "Укравтодор" вивчають ефективність впровадження в Україні електронної системи стягування плати з великовантажних транспортних засобів для компенсації збитку, нанесеного автомобільним дорогам загального користування державного значення.
Для такого нововведення планується розробити зміни в законодавство, якими буде встановлений порядок стягнення такої плати, її розмір, перелік платних доріг, введення штрафу, перевізники повинні будуть встановити на такі транспортні засоби відповідні бортові прилади.
Читайте також: В Україні в 2013 р. буде побудоване і відремонтовано 1,4 тис. км доріг, вартість ремонту складе 7 млрд грн, - Вілкул
Як сьогодні зазначив міністр інфраструктури Володимир Козак (на фото), стягувати плату з транспортних засобів за проїзд планується виключно з автомобілів важкоатлетів, які слідуватимуть по новозбудованих або відремонтованих дорогах.
Також фахівцями Мінінфраструктури і "Укравтодору" запропонована нова класифікація автомобільних доріг загального користування, відповідно до якої оптимізована мережа автодоріг і затверджені переліки доріг загального користування місцевого значення, схвалена методика розподілу фінансових ресурсів на розвиток і нормативів витрат, пов'язаних із утриманням доріг і тому подібне. Розроблений проект закону України щодо розподілу функцій з управління автомобільними дорогами загального користування між Мінінфраструктури, "Укравтодором", Укртрансінспекцією і місцевими органами виконавчої влади, згідно з яким Мінінфраструктури формуватиме політику в дорожній галузі, "Укравтодор" - управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, Уктрансінспекція - здійснюватиме контроль якості дорожньо-будівельних робіт, а місцеві органи виконавчої влади - управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
Читайте також: Азаров придумав спосіб поліпшити українські дороги
"Запланована у рамках реформування передача доріг загального користування місцевого значення з балансу регіональних служб автомобільних доріг на баланс Ради міністрів Криму, обласних і Севастопольської міської держадміністрацій дозволить значно поліпшити експлуатаційний стан автодоріг місцевого значення. Адже місцеві органи державної влади самі зможуть визначати пріоритетні об'єкти будівництва, реконструкції або ремонту доріг місцевого значення, на які будуть направлені засоби з держбюджету. Власне, сама передача почнеться вже з грудня цього року", - повідомляє прес-служба міністерства.