Мінекономрозвитку проти введення мит на імпортні нафтопродукти

Міністерство економічного розвитку і торгівлі виступає проти введення мит на імпортні нафтопродукти, пише "Комерсант-Україна". Це випливає з наявного в розпорядженні видання листа Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Кабміні, який розіслали всім учасникам розслідування.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі виступає проти введення мит на імпортні нафтопродукти, пише "Комерсант-Україна". Це випливає з наявного в розпорядженні видання листа Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Кабміні, який розіслали всім учасникам розслідування.

У документі від 21 жовтня, пропонується відстрочити розслідування на 45 днів, а також міститься рекомендація Мінекономрозвитку відмовитися від введення мита на імпорт нафтопродуктів.

Розслідування проводиться з січня цього року за ініціативою Міненерго та НПЗ. Компанії просять ввести мито для захисту внутрішнього ринку. За підсумками 10 місяців цього року вони виробили всього 6,9 млн т проти 9,4 млн т в минулому році. У компаніях пояснюють втрату ринку тим, що білоруські та російські НПЗ купують нафту без мита. А експортне мито на вироблені в цих країнах нафтопродукти нижче того, що платять вітчизняні НПЗ. Через це з минулого року простоює Одеський НПЗ.

Проте в Мінекономрозвитку проти введення мит і стверджують, що українські НПЗ не виробляють нафтопродукти за стандартом "Євро-4" та "Євро-5". У висновках також сказано, що окремі заводи і їхні власники, зокрема Херсонський НПЗ, самі займалися імпортом пального і тому не можуть розраховувати на захист як виробники нафтопродуктів. Ще один аргумент Мінекономрозвитку - НПЗ продають пальне за нижчими, ніж у імпортерів, цінами.

У Міненерго коментувати лист відмовилися. Але високопоставлене джерело в департаменті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Міненерго назвало висновки Мінекономрозвитку безпідставними. "У наших НПЗ ціни дійсно нижче, але Мінекономрозвитку забуло додати, що заводи змушені продавати пальне дешевше імпортного та через це вони почали працювати в збиток", - говорить співрозмовник видання. Херсонський НПЗ, за його словами, і зовсім не підписував звернення про початок розслідування, тому імпорт їм нафтопродуктів не повинен розглядатися як аргумент проти введення мита.

Віце-президент "ТНК-BP Коммерс" Олена Алексєєва каже, що Лисичанський НПЗ вже повністю перейшов на "Євро-4", а у вересні виготовив пробну партію дизельного палива "Євро-5". "Ми готові і далі інвестувати в українську нафтопереробку, але необхідно розуміти, чи потрібні державі модернізовані українські НПЗ", - зазначила вона. Голова управління ТНК-ВР в Україні Дідьє Казимиро заявив, що за сприятливих ринкових умов компанія могла б завантажити НПЗ на 7,2 млн т і поставляти близько 4 млн т палива на рік на внутрішній ринок. Голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко зазначає, що введення мит дозволить залучити до держбюджету додатково 450-500 млн дол на рік. "Виходить, що Мінекономрозвитку просто не потрібні ці гроші, - обурюється він .- При цьому в країні не вистачає валюти, а ми постачаємо нею імпортерів нафтопродуктів".

Від офіційних коментарів у Мінекономрозвитку відмовилися. Але джерело видання в міністерстві зазначив, що Мінекономрозвитку всього лише висловило свою позицію. "Ми завжди з розумінням ставилися до питань наповнення бюджету. А заблокувати рішення про мита ми не можемо навіть технічно", - заявило джерело в Мінекономрозвитку.

До складу МКМТ, крім Мінекономрозвитку і Міненерго, входять представники СБУ, Держмитслужби, Мінагрополітики, Антимонопольного комітету, МЗС, Мінінфраструктури, Мін'юсту. Публічно свою позицію з питання введення мит поки висловлювало тільки Мінінфраструктури - Борис Колесніков підтримав цю ініціативу. Крім того, теоретично ініціативу може підтримати і АМКУ, вважає експерт UPECO Олександр Сіренко. "АМКУ, по суті, визнає, що надмірна залежність від імпорту пального призводить до зростання цін на нього і звинувачує імпортерів у надмірному зростанні цін на А-95", - говорить Сіренко.

Учора перший заступник голови Антимонопольного комітету України (АМКУ) Рафаель Кузьмін повідомив, що вартість брендових бензинів в Україні завищена на 1-1,8 грн.

Зазначимо, за 9 місяців 2011 р. Україна в порівнянні з відповідним періодом 2010 р. скоротила імпорт нафти на 31,6% - до 4,1 млн т. У той же час за 9 місяців Україна експортувала 587,307 тис. т бензину, що на 61,1% більше, ніж за 9 місяців 2010 р. Середня ціна пального в 2011 р. склала 1003,9 дол./т, що на 39,4% більше, ніж відповідний показник 2010 р., його загальна вартість збільшилася на 124,6% - до 589,621 млн дол Нафтопереробні заводи зменшили випуск бензину за 9 місяців 2011 р. на 7,9% - до 1,9 млн т. У тому числі у вересні 2011 р. українські НПЗ скоротили випуск бензину в порівнянні з вереснем 2010 р. на 47,2% - до 143,9 тис. т.

Зазначимо також, що частка імпортних нафтопродуктів на українському ринку в серпні досягла 70%. Такі дані озвучив експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. На його думку, частина імпортних поставок спокійно могло б замінити українське пальне. Експерт вважає, що для вирівнювання ситуації на ринку необхідно ввести мита на ввезення нафтопродуктів. За його словами, українські підприємства цілком можуть забезпечити ринок, адже ще шість-сім років тому український бензин і дизель займали 80% в обсягах внутрішніх продажів.

6 вересня 2011 г, міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі провела слухання в рамках спецрозслідування щодо імпорту в Україну окремих видів нафтопродуктів.

Пізніше міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що для стабільності на ринку нафтопродуктів необхідно зменшувати частку імпортних нафтопродуктів до 15%. Юрій Бойко також зазначив, що за останні півтора роки, завдяки вжитим заходам, вже помітні позитивні зрушення в бік зменшення імпорту і зростання власного виробництва пального.

Нагадаємо, у проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ за результатами її роботи в Києві з 1 по 14 лютого 2011 р. закріплено обіцянку Кабінету міністрів України перед МВФ не допустити безподаткового ввозу нафтопродуктів.

Тоді проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступали Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступали і експерти. У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування.

Раніше, 24 лютого 2010 р. перший заступник міністра Мінекономрозвитку Вадим Копилов заявив, що міністерство пропонує ввести мита на імпортні нафтопродукти після модернізації вітчизняних нафтопереробних заводів.

У грудні 2010 р. Мінвуглепром звернувся з листом до прем'єр-міністра Миколи Азарова з приводу необхідності проведення спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів в Україну і введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів. 

Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top