Міллер: Вартість ГТС України завищена і підстав для подальшого її збільшення немає
Оцінна вартість газотранспортної системи (ГТС) України завищена. Про це заявив глава "Газпрому" Олексій Міллер на зустрічі з Президентом Росії Дмитром Медведєвим, передає телеканал "Россія24".
"Умови, що наші українські друзі позначали як прийнятні для української сторони, зокрема, це стосується оцінки вартості ГТС України, на думку абсолютно всіх експертів, і наших російських, і зарубіжних, є завищеними", - заявив Міллер. Крім того, за його словами, немає підстав для збільшення вартості ГТС України в майбутньому.
Нагадаємо, вчора, у відкритому листі у Верховній Раді України, екс-прем'єр-міністр Юлія Тимошенко писала, що оцінює вітчизняну ГТС в 200 млрд євро. Говорячи про вартість української "труби", Тимошенко порівняла її з "Набукко" і "Північним потоком", зазначивши, що ГТС коштує в десятки разів більше, ніж два нові газопроводи разом узяті.
За словами Тимошенко ГТС в повному технічному порядку, хоча їй і потрібна "певна розумна модернізація". "По-перше - це не є критичним для нормальної роботи, а по-друге - максимум фінансових ресурсів, які для цього потрібні - це 2,5 млрд дол І щоб забезпечити це фінансування, необхідно виконати угоду з ЄС, якою передбачено довгострокове фінансування такої модернізації Європейським банком реконструкції та розвитку під мінімальні відсотки ", - пише екс-прем'єр.
Зазначимо, що за розрахунками Mott MacDonald, яка виконує попереднє техніко-економічне обгрунтування (ТЕО) модернізації ГТС України, разом з ремонтом магістральних газопроводів, компресорних станцій і установкою нових газовимірювальних агрегатів, а також сучасної системи управління ГТС реконструкція і модернізація обійдеться мінімум в 4,8 млрд дол за семирічний період.
У тому ж листі Тимошенко розкритикувала Міллера, який наприкінці минулого року оцінив вартість української ГТС в 20 млрд дол.. Втім, кажучи це, глава російського газового монополіста послався на "українських колег".
Пізніше, 31 грудня 2011 р., Міллер заявляв, що в 2012 р. ГТС може значно подешевшати. Подібні прогнози висловлюють багато чиновників і експертів, беручи до уваги Північний і Південний потоки, і відповідно зниження рівня прокачування газу через Україну. Український прем'єр Микола Азаров навіть заявляв про те, що можливо частину "труби" доведеться законсервувати.
Також повідомлялося, про можливість створення на базі української газотранспортної системи двох спільних з "Газпромом" підприємств в пропорції 50 на 50.
Вчора глава фракції Партії регіонів у ВР Олександр Єфремов заявив, що на поточному пленарному тижні парламент не розглядатиме закон про реформування газотранспортної системи (ГТС) України.
Раніше спікер ВР Володимир Литвин заявив, що питання створення газотранспортного консорціуму необхідно розглядати після отримання чітких домовленостей з Росією щодо співпраці в газовій сфері та з урахуванням користі для української сторони.
Він додав, що це питання потрібно розглядати комплексно після того, коли будуть досягнуті "чіткі обриси домовленостей між Україною і Росією щодо співпраці в газовій сфері". Раніше Литвин заявляв, що питання про продаж ГТС України "ні сьогодні, ні завтра стояти не буде".
Переговори щодо газового консорціуму поки не завершені, хоча, за словами Олексія Міллера "є розуміння по загальним підходам і загальним цифрам".
"Газпром" і НАК "Нафтогаз України" 19 січня 2009 р. підписали два контракти: купівлі-продажу на період 2009-2019 рр.. і про об'єми і умови транзиту природного газу через територію України на період 2009-2019 рр.. Контракт на поставку газу передбачає щоквартальну формульну зміну ціни.