ua en ru

МЗС КНР: Китай не може використовувати ЗВР для порятунку єврозони

Автор: RBC.UA
Європейським країнам не слід очікувати від КНР, що країна використає значну частину своїх золотовалютних резервів (ЗВР), обсяг яких становить 3,2 трлн дол., для порятунку держав єврозони. Про це повідомила заступник міністра закордонних справ КНР Фу Ін.

Європейським країнам не слід очікувати від КНР, що країна використає значну частину своїх золотовалютних резервів (ЗВР), обсяг яких становить 3,2 трлн дол., для порятунку держав єврозони. Про це повідомила сьогодні на форумі в Пекіні заступник міністра закордонних справ КНР Фу Ін, яка курує справи країн Європи, передає Reuters.

За її словами, заяви окремих європейських лідерів про те, що Китай повинен врятувати Європу, не є аргументом.

Фу Ін не виключила можливості використання частини золотовалютних резервів країни для окремих спрямованих дій, але дала зрозуміти, що Пекін не має наміру брати великі кошти зі своїх "заощаджень", щоб спустити їх на екстрені кредити європейським державам, що мають проблеми. "Ми не можемо використовувати ці кошти усередині країни, щоб подолати злидні. Ми також не можемо передавати ці кошти за кордон в якості підтримки", - заявила Фу Ін.

Заяви заступника міністра прозвучали на тлі обговорення фінансової допомоги, яку Китай може надати Європі, яка загрузла в боргах і зіткнулася із загрозою нової рецесії.

В кінці жовтня 2011 р. генеральний директор Європейського фонду фінансової стабільності (EFSF) Клаус Реглінг приїжджав до Пекіна, щоб заручитися підтримкою китайських партнерів у боротьбі з фінансовою та борговою кризою в єврозоні.

Проте Мінфін КНР заявив, що Китай не буде поспішати з вкладеннями в EFSF, оскільки хоче дочекатися "технічних деталей", що стосуються структури розширеного EFSF.

В свою чергу, джерела, близькі до переговорів, вказували, що Пекін домагається політичних і економічних поступок від Європи в обмін на фінансову допомогу. За неофіційними даними, серед вимог КНР - підтримка Євросоюзу в питанні отримання Китаєм статусу повноцінної ринкової економіки в рамках Всесвітньої торгової організації (ВТО). Також КНР наполягає на знятті європейського ембарго на поставки в Китай озброєнь і військової техніки, накладеного в 1989 р.після подій на площі Тяньаньмень, і надання Пекіну більшої ваги в Міжнародному валютному фонді (МВФ).

Золотовалютні резерви Китаю становлять 3,2 трлн дол. Дві третини китайських резервів розміщені в доларових активах (у тому числі казначейських облігаціях США на 1,1 трлн дол.), чверть - в активах, номінованих у євро. Решта валютні кошти розміщені в британських фунтах і японських ієнах.

Відзначимо, 30 листопада ц.р. міністри фінансів єврозони погодили дві можливості збільшення фінансових ресурсів Європейського фонду фінансової стабільності (EFSF). Згідно з домовленістю, в рамках першої опції фонд буде страхувати 20-30% ризику можливих втрат приватних інвесторів при їх вкладеннях в нові випуски суверенних облігацій проблемних країн, таких як Іспанія чи Італія.

Другий варіант передбачає об'єднання приватного та державного капіталів в соінвестіціонних фондах, які будуть викуповувати суверенні облігації на первинному і вторинному ринках. Обидві опції, як очікується, будуть реалізовані в початку 2012 р.

Раніше лідери ЄС домовилися підвищити кредитний потенціал EFSF до 1 трлн євро, розраховуючи досягти мультиплікативного ефекту від використання існуючих ресурсів фонду за рахунок залучення коштів сторонніх інвесторів (як приватних, так і, наприклад, суверенних держфондів країн, що розвиваються).

Проте останнім часом чиновники ЄС і глава EFSF Клаус Реглінг визнавали, що досягти кредитного потенціалу в 1 трлн євро не вийде у зв'язку з несприятливою ринковою кон'юнктурою. Замість цього називалися цифри в 500-800 млрд євро.