Метро на Троєщину в Києві побудує дочірня компанія "Внєшекономбанку Росії"
Переможцем конкурсних торгів на залучення компанії - консультанта з реалізації проекту будівництва четвертої гілки київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина - Троєщина стало ВАТ "Федеральний центр проектного фінансування", повідомляє прес-служба Київської міської державної адміністрації (КМДА). "Федеральний центр проектного фінансування" є дочірньою компанією "Внєшекономбанку Росії".
"Будівництво четвертої гілки метро за рахунок приватного капіталу буде першим такого рівня прецедентом державно-приватного партнерства. Вперше в історії України інвестор на конкурентній основі інвестує в такий великий проект, коли сума фінансових вкладень складає 1,2-1,6 млрд дол. Україна, на жаль, за рейтингами привабливості ведення бізнесу займає сьогодні не найкращі позиції, тому ми боремося за кожну інвестовану ззовні копійку. Тим не менш, нам вдалося переконати великих світових інвесторів у тому, що щоденні транспортні потреби півмільйона киян - це правильна інвестиція. Нестабільне фінансування за рахунок місцевого та державного бюджету не дозволяє в максимально швидкі терміни побудувати нову гілку метро. А от приватні інвестиції дають таку можливість", - заявив заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.
Крім того, Крамаренко додав, що: "Ми очікуємо, що переможець конкурсу надасть висновки і пропозиції фінансового, юридичного та технічного характеру про принципи, умови і параметри здійснення будівництва четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина - Троєщина. Також, згідно з контрактом, консультант повинен розробити схему державно-приватного партнерства із зазначенням аналітичних, статистичних, фінансових, техніко-економічних і соціально-економічних показників, наданням розрахунків витрат по визначенню термінів окупності та інших фінансових показників проекту. Оскільки така схема буде розроблена вперше в Україні, і наше завдання - створити таку систему, яка стане прикладом відносин між приватними інвесторами та державним або муніципальними властями при реалізації великих інфраструктурних проектів", - додав він.
Загалом у конкурсі взяли участь 6 компаній. Заявки на участь були подані від: 1) консорціуму "Geci International/Systra/Arzinger", 2) компаній ЗАТ "Дочірній банк Сбербанку Росії", ТОВ "Кліффорд Чанс", ТОВ "Євро-України Консалтинг", 3) ТОВ " Ernst & Young", 4)" Zagope - Construcoes e Engenharia, SA ", 5) компанії" Федеральний центр проектного фінансування "і 6) ТОВ" KPMG-Україна".
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в конкурсі на розробку бізнес-плану з будівництва метро на Троєщину подали пропозиції дев'ять компаній.
Як раніше заявив Крамаренко, орієнтовний термін будівництва четвертої гілки метрополітену на Троєщину в Києві - з 2012 по 2017 рр.. Також він повідомив, що вартість будівництва складе 11,2 млрд грн, з яких 7 млрд грн підуть на першу ділянку гілки, і 4,2 млрд - на другу. Пасажиропотік на цій гілці сягатиме близько 41 тис. осіб на годину. Загалом буде побудовано дві ділянки зі станції "Глибочицька" до станції "Райдужна" і від вул. Милославської до вул. Ватутіна.
Нагадаємо, у квітні Кабмін пропонував виділити додатково 1 млрд грн на будівництво метро на Троєщину.
Будівництво четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина є одним із пріоритетних завдань у "Стратегії розвитку міста Києва до 2025 р.". Цей проект був представлений інвесторам на першому Київському інвестиційному форумі. Конкурсні торги були оголошені на виконання розпорядження голови КМДА "Про включення проекту будівництва четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина до переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій" № 2 від 5 січня 2012 р.
Четверта лінія метрополітену дозволить вирішити транспортну проблему для близько 500 тис. жителів лівобережних районів Києва (Деснянського та Дніпровського), зокрема, житлових масивів Воскресенка, Райдужний, Вигурівщина-Троєщина та забезпечить швидкий транспортний зв'язок цих районів із правобережною частиною міста.