ua en ru

МНС України: Український і російський моряки померли від отруєння хімікатами

Автор: RBC.UA
У порту Ялти від отруєння хімікатами померли український і російський моряки сухогрузу ODISK. Про це повідомили сьогодні в МНС Криму. Як зазначили в міністерстві, моряки сухогрузу ODISK отруїлися фосфіном із-за порушення правил безпеки.

У порту Ялти від отруєння хімікатами померли український і російський моряки сухогрузу ODISK. Про це повідомили сьогодні в МНС Криму. Як зазначили в міністерстві, моряки сухогрузу ODISK отруїлися фосфіном із-за порушення правил безпеки. Цей газ відноситься до хімічних речовин 1 класу небезпеки, тобто є надзвичайно небезпечним. "Причиною того, що сталося, можна вірно назвати недотримання правил техніки безпеки при транспортуванні і завантажені небезпечної речовини", - заявив начальник головного управління МНС України в Криму Олександр Мазілін. При завантаженні, як повідомили члени команди, в Керчі йшов дощ, і феросплави вступили в хімічну реакцію з водою. На судні була відсутня нормальна вентиляція. Люди працювали без протигазів і не мали досвіду перевезення подібних вантажів. Як повідомлялося, 5 січня вантажне судно ODISK, яке йшло з Керчі у бік Босфору, встало на рейд біля Ялти, та послало сигнал SOS на берег. Капітан повідомив, що його команда отруїлася. На борту знаходилися 10 чоловік, зокрема троє громадян Росії і сім - України. 23-річний український матрос в результаті отруєння помер. До корабля був посланий буксир, на борту якого знаходилися рятувальники МНС і медики. Четверо людей відразу евакуювали. По дорозі на берег загинув 26-річний житель Росії, електромеханік. Трьох врятованих (всі - жителі України), один з яких знаходиться в дуже важкому стані, терміново доставили в реанімацію. П'ятеро членів команди, які залишилися, теж незабаром евакуювали на берег. Вони знаходяться під наглядом медиків. Росіянин Сергій Кравченко, старший механік, розповів, що на судні перевозили феросиліцій, використовуваний в металургійній промисловості для виробництва високолегованої сталі. "Ми завантажилися в Керчі, приблизно через добу всім членам команди стало зле. Відчувався якийсь дивний запах. Напевно, в результаті розгерметизації вода потрапила на вантаж, що перевозився, і став утворюватися якийсь отруйний газ", - сказав Сергій Кравченко. У трюмах корабля знаходилися до 2 тисяч тонн феросиліція виробництва феросплавного заводу Новокузнецька. Вантаж прямував до Туреччини. Корабель ODISK ходив під прапором Сьєрра-Леоне, порт приписки Фрітаун. Напередодні увечері був створений штаб з ліквідації ЧП. Роботу штабу очолив особисто міністр МНС України Нестор Шуфрич. Як повідомили в прес-службі МНС України в Криму, судно ODISK відбуксирують з акваторії Ялтинського порту в місце його завантаження - порт міста Керч. "У порту Керчі є відповідні пірси і умови для зберігання транспортованого на судні феросиліція - речовини, яка використовується в металургійній промисловості для виробництва високолегованої сталі. Буксирування займе майже 30 годин", - сказали в прес-службі. Упродовж всього буксирування співробітники МНС, які знаходяться на борту, проводитимуть моніторинг хімічних процесів в трюмах корабля, відзначили в прес-службі. Як повідомили в МНС, проведені дослідження на борту ODISK показали перевищення гранично-допустимої концентрації газу фосфін в надбудові корабля і збільшення її концентрації по мірі наближення до трюмів з вантажем до 200 разів. За словами глави МНС України Нестора Шуфрича, з боку правоохоронних органів буде заданий ряд питань до компанії-судновласника, капітана судна, а також до портової служби Ялти. "Допустити корабель на таку близьку відстань до Ялти з подібним вантажем було необачно", - підкреслив Н.Шуфрич. За фактом трагедії на сухогрузі ODISK в Ялті порушено кримінальну справу.