ua en ru

МНС: У Києві метро не обладнано системами раннього виявлення ЧС

Автор: RBC.UA
Міністерство надзвичайних ситуацій занепокоєне станом забезпечення пожежної і техногенної безпеки на об'єктах Київського метрополітену і готовності підприємства реагувати на можливі надзвичайні ситуації.

Міністерство надзвичайних ситуацій (МНС) занепокоєне станом забезпечення пожежної і техногенної безпеки на об'єктах Київського метрополітену і готовності підприємства реагувати на можливі надзвичайні ситуації. Особливу тривогу викликає стан підземних споруд метрополітену, підтвердженням чого є пожежа, яка відбулася 14 березня на платформі станції метро "Осокорки". Про це йдеться у листі глави МНС Віктора Балоги в Кабінет міністрів з посиланням на інформацію, надану Державною інспекцією техногенної безпеки, передає прес-служба МНС.

Зокрема Балога зазначає, що на підприємстві тривалий час не виконуються кілька цільових програм Київської міської держадміністрації, спрямованих на посилення протипожежного захисту об'єктів. Практично не фінансуються заходи щодо підвищення пожежної безпеки кабельних мереж. Також вимагають ревізії та модернізації системи автоматичного захисту на більшості станцій метрополітену та системи димовидалення повітря з перегінних тунелів і станційних споруд.

У листі наголошується, що метрополітен не обладнаний системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі небезпеки. Крім того, адміністрація підприємства не приділяє належної уваги забезпеченню працівників метрополітену індивідуальними засобами хімічного захисту.

Нагадаємо, у київському метрополітені на станції "Осокорки" 14 березня, 16:44 сталася пожежа, в результаті якого рух поїздів було обмежено. Станції "Славутич", "Позняки" і "Осокорки" на деякий час були закриті для користування. Перші дві відновили функціонування вже ввечері 14 березня, а "Осокорки" відкрили для пасажирів тільки на наступний ранок.

Як показало розслідування, загоряння архітектурного оздоблення мережі освітлення платформи станції "Осокорки" сталося внаслідок зниження ізоляційних властивостей контактного з'єднання електроживлення одного з світильників робочого освітлення через проникнення вологи в місці температурного стику зі склепінням станції, що призвело до виникнення струму між контактами і з'єднанням, і, як наслідок, до його нагрівання та іскріння.

Проникненню вологи сприяла сукупність факторів: інтенсивне танення снігу; знаходження станції в зоні осідання ґрунтів, ведення робіт з реконструкції проспекту Бажана з використанням важкої будівельної техніки. До швидкого поширення вогню призвело застосування в архітектурному оздобленні світильників станції "Осокорки" горючого матеріалу при будівництві зазначеної станції в 1992 р.

Зазначимо, транспортна мережа Київського метрополітену складається з 3 ліній, 50 станцій з експлуатаційної довжиною ліній 65,2 км. Останньою відкрили станцію "Виставковий центр". Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном в загальному обсязі перевезень усіма видами міського пасажирського транспорту становить понад 50%. За день метрополітен перевозить в середньому 1,4 млн людей. У минулому році їм було перевезено 519 млн осіб.