ua en ru

Конкуренція між українськими авіаперевізниками стартує в кінці червня

Конкуренція між українськими авіаперевізниками стартує в кінці червня Голові Державіаслужби Денису Антонюку доведеться видати ще не один дозвіл, щоб конкуренція на внутрішньому авіаринку стала реальністю
Авіакомпанія Atlasjet Ukraine отримала перші регулярні міжнародні напрямки. Цього недостатньо для старту польотів і початку реальної конкуренції на ринку пасажирських авіаперевезень.

Авіакомпанія Atlasjet Ukraine отримала перші регулярні міжнародні напрямки. Цього недостатньо для старту польотів і початку реальної конкуренції на ринку пасажирських авіаперевезень.

Заявки авіаперевізників частково задоволені

Вчора, 9 червня, відбулося перше засідання комісії Державіаслужби, яка розглядає питання щодо експлуатації авіамаршрутів. Комісія рекомендує голові Державіаслужби видавати відповідні права авіакомпанії на виконання регулярних польотів за того чи іншого напрямку. Сам голова відомства не входить до складу комісії.

На засідання комісії подали заявки Atlasjet Ukraine і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Atlasjet Ukraine запросила дозвіл на виконання 29 міжнародних регулярних рейсів. МАУ - на 25 рейсів, з яких 4 - внутрішньоукраїнські. Також МАУ запросила за 10 маршрутами збільшення частоти польотів.

Оскільки наказ про новий порядок надання прав вступив в силу тільки 5 червня, члени комісії не встигли проаналізувати заявки. Було вирішено розглянути заявки, які не є суперечливими (немає обмежень на польоти між країнами або по ним не літають українські авіакомпанії).

Atlasjet Ukraine отримала шість міжнародних маршрутів, перших для цієї авіакомпанії в Україні: Львів-Москва, Львів-Мадрид, Одеса-Москва, Львів-Стамбул, Запоріжжя-Стамбул і Київ-Кутаїсі. По всіх напрямках передбачена регулярність сім рейсів на тиждень.

МАУ отримала з різною частотністю 8 нових міжнародних напрямків: Київ-Кутаїсі, Одеса-Вільнюс, Одеса-Санкт-Петербург, Одеса-Москва, Львів-Мадрид, Вінниця-Гданськ, Вінниця-Берлін, Харків-Варшава, а також два внутрішньоукраїнських - Харків-Одеса і Львів-Одеса.

Голова Державіаслужби Денис Антонюк пообіцяв видати права на всі напрямки, по яким позитивно проголосувала комісія, в самий найближчий час.

Недостатньо для повноцінного старту

Зазначимо, видача перших прав Atlasjet Ukraine може загострити конкуренцію на українському авіаринку.

Член наглядової ради Української логістичної асоціації Артур Вінюков-Прощенко сказав, що отримані Atlasjet Ukraine маршрути досить нові для українських пасажирів, тому перевізнику доведеться їх накатувати, розвивати популярність серед клієнтів. "Наскільки вдало у них це вийде, залежить від тарифної політики та частоти польотів... Найлегше буде повернути популярність Київ-Кутаїсі, де раніше літав Wizz Air Ukrane", - уточнив Артур Вінюков-Прощенко.

Напрямки, отримані Atlasjet Ukraine, непопулярні серед наших пасажирів, тому їх експлуатація сумнівна з точки зору вигоди, вважає колишній начальник відділу авіатранспорту Мінінфраструктури Валентин Згурський.

За його словами, напрямок Львів-Мадрид використовується в основному бізнесменами і на ньому достатньо МАУ, а напрямок Львів-Москва, з політичних причин, став менш популярним за останній рік. "Літати до Стамбулу із Запоріжжя чи Херсона є сенс для Turkish Airlines, яка підвозить пасажирів до стамбульського хабу. Але для Atlasjet Ukraine, яка хоч і є "дочкою" турецької авіакомпанії, але позиціонує себе як український перевізник, це невигідно", - упевнений колишній чиновник Мінінфраструктури.

Експерт авіаринку Сергій Кадученко сказав, що жоден з отриманих напрямків Atlasjet Ukraine не дає позитивної рентабельності, крім Одеса-Москва в три літніх місяці. "З операційної точки зору поєднати ці рейси в якийсь зручний розклад нереально. На таку програму потрібно три повітряних судна - одне з базою у Львові і добовим нальотом близько 9 годин, друге з базою в Стамбулі і нальотом близько 8 годин, і третє - з базою в Києві та нальотом 5 годин. Такого нальоту можна досягти, лише виконуючи щоденні рейси за всіма напрямками, але пасажиропотоку на щоденну програму по цих лініях немає", - уточнив Сергій Кадученко.

Тому він упевнений, що Atlasjet Ukraine немає сенсу стартувати з таким набором маршрутів.

"Отриманих шести міжнародних напрямків мало для повноцінного ефективного завантаження трьох літаків, які є в розпорядженні Atlasjet Ukraine", - погодився з експертом Валентин Згурський.

Артур Вінюков-Прощенко додав, що для рентабельності польотів завантаження літаків повинне складати не менше 70%.

Почнуть в кінці червня

Складнощі зі стартом польотів тільки за вищевказаними шістьома маршрутами розуміють і в Atlasjet Ukraine. "Виданих шести міжнародних регулярних напрямків недостатньо для повноцінного старту польотів", - сказав гендиректор Atlasjet Ukraine Сергій Підгородецький.

Тому після наступного засідання комісії 26 червня, компанія хоче отримати інші необхідні напрямки. Зокрема, авіакомпанії необхідно компенсувати збиткові внутрішні рейси міжнародними.

Сергій Підгородецький сказав, що через перенесення розгляду заявок навряд чи відбудеться старт польотів по внутрішньому напрямку Київ-Львів у середині червня.

Але пізніше партнер юридичної фірми "Анте" Андрій Гук (захищає інтереси Atlasjet Ukraine) уточнив у своєму акаунті на Facebook: "... вирішено, що за будь-яких обставин, 18 червня (рейс), Київ-Львів буде виконаний. Яким буде формат рейсу - відразу щоденний чи все ж демонстраційний, буде повідомлено пізніше. Ми робимо все можливе, щоб це був відразу щоденний рейс".

Сергій Підгородецький додав, що авіакомпанія планує почати польоти в кінці червня. У київському регіоні рейси будуть виконуватися з аеропорту "Жуляни".