ua en ru

Конфлікт між ФДМУ і ЧСЗ триває

Автор: RBC.UA
Претензії Фонду держмайна України (ФДМУ) до "Чорноморського суднобудівного заводу" (ЧСЗ) безпідставні. Про це в інтерв'ю журналістам заявила начальник юридичного відділу ЧСЗ Світлана Григор"єва. За її словами, твердження голови ФДМУ Валентини Семенюк про невиконання заводом інвестиційних зобов'язань

Претензії Фонду держмайна України (ФДМУ) до "Чорноморського суднобудівного заводу" (ЧСЗ) безпідставні. Про це в інтерв'ю журналістам заявила начальник юридичного відділу ЧСЗ Світлана Григор"єва. За її словами, твердження голови ФДМУ Валентини Семенюк про невиконання заводом інвестиційних зобов'язань не відповідають дійсності. С.Григор"єва висловила припущення, що голова ФДМУ "хоче повернути власність держави, оскільки на неї чинять тиск, щоб вона шляхом повернення підприємства у держвласність, здійснювала поповнення до держбюджету". Начальник юрвідділу ЧСЗ також заявила, що сьогоднішнє клопотання щодо залучення третіх осіб свідчить про те, що ФДМУ затягує процес. С.Григор"єва додала, що у разі програшу в Київському суді, компанія буде оскаржувати рішення у вищій інстанції. Раніше ФДМУ подав клопотання про залучення третіх осіб до судового процесу у справі Чорноморського суднобудівного заводу - приватизації пакету акцій заводу. А саме - Кабінет міністрів і Верховну Раду. Про це повідомила сьогодні журналістам голова ФДМУ В.Семенюк. Вона також не заперечує можливості залучення і представників трудового колективу, які, за її словами, постраждали в результаті невиконання власниками ЧСЗ інвестиційних зобов'язань. В.Семенюк також повідомила, що у разі виграшу справи, ФДМУ має намір повторно виставити ЧСЗ на продаж. У такому разі, справжньому власникові ЧСЗ держава має повернути 117 млн грн. Вона також повідомила, що наступне засідання Київського Господарського суду у цій справі відбудеться 12 червня. Нагадаємо, 18 травня Господарський суд м. Києва в справі за позовом ОАО "Судмашпром" до ФДМУ про внесення змін до договору купівлі-продажу ДАХК "Чорноморський суднобудівний завод" від 7 жовтня 2003 р. "в частині зменшення у 6 разів зобов'язань інвестора з виробництва суден" підтримав клопотання ФДМУ про залучення до справи в якості третіх осіб представників Миколаївської міськради, Миколаївської облдержадміністрації, представників вільної економічної зони "Миколаєв" і Комітету порятунку ЧСЗ. Керівник ФДМУ підкреслила, що Фонд координує свої дії в судах у справах щодо повернення акцій ДАХК ЧСЗ у держвласність з місцевими властями і представниками трудового колективу підприємства з метою добитися рішень судів на користь держави, територіальної громади і трудового колективу. В.Семенюк в інтерв'ю журналістам після засідання суду заявила, що "втручання судів в умовах купівлі-продажу неприпустиме, позов ВАТ "Судмашпром", в якому вимагають зобов'язати Фонд зменшити інвестиційні зобов'язання за договором купівлі-продажу, спрямований на затягування процесу повернення акцій у держвласність". В.Семенюк зазначила, що в договорі від 2003 р. власники ЧСЗ повинні були забезпечити виробництво судів у еквіваленті переробки 60 тис. т металопродукції. "Навіть якщо зменшити інвестиційні зобов'язання щодо виробництва судів в 6 разів, як цього вимагають наші опоненти, цей показник становитиме 10 тис. т на рік. А я ще раз повторюю, що у всіх звітах про діяльність ЧСЗ стоїть великий нуль в частині виробництва суден!", - підкреслила голова ФДМУ. Нагадаємо, в січні на ЧСЗ відбулася конференція "Про результати виробничо-господарської діяльності, фінансово-економічне становище ЧСЗ і виконання Колективного договору за 2003-2006 рр., а також завдання і перспективи на 2007 р.". Трудовий колектив ЧСЗ визнав Колективний договір за 2003-2006 р. виконаним і схвалив новий з урахуванням усіх вимог, спрямованих "на подальший продуктивний розвиток підприємства". Директор з персоналу ЧСЗ Анатолій Грузін зазначив, що робота, яка "проводилася з поповнення портфеля замовлень" велася в умовах складної політичної і економічної ситуації в країні, багато разів коригувалося законодавство, відмінялися важливі для суднобудування закони. Окремі місцеві чиновники спільно з Комітетом з порятунку ЧСЗ, невпинно сприяли роздмухуванню скандалу навколо заводу, привертали до участі в ньому органи влади. Ці дії дестабілізували відносини підприємства із замовниками і можливими кредиторами. Неодноразово і, як правило, безпідставно, накладалися арешти на банківські рахунки і майно підприємства, без попереджень відключалося енерго- і водопостачання. У пошуках якого-небудь компромату на підприємстві практично не припинялися перевірки і ревізії комісій різних відомств і фіскальних органів. Я вважаю, що стогін багатьох чиновників про передачу ЧСЗ у державну власність абсурдні, тому що підприємство було вже в держвласності і при цьому мало майже річну заборгованість з зарплати і порожні стапеля". 7 жовтня 2003 р. 90,25% акцій ЧСЗ були придбані ВАТ "Миколаївська малотонажна верф", яке контролюють бізнесмени Ігор і Олег Чуркіні. Згодом ФДМУ спробував через суд розірвати договір купівлі-продажу. Проте в грудні 2005 р. Миколаївський господарський суд відмовив повністю в задоволенні позову на користь ФДМУ, а 24 жовтня 2006 р. і Одеський апеляційний суд визнав договір купівлі-продажу дійсним, тим самим підтвердивши виконання власником 7 із 9 пунктів інвестиційних зобов'язань, для яких настав термін виконання.