ua en ru

Компанії Movares і NEA побудують залізницю зі Львова до Польщі

Автор: RBC.UA
Львівська ОДА і Львівська міськрада підписали попередню угоду з нідерландськими компаніями Movares і NEA про модернізацію залізничного сполучення між польським кордоном і Львовом, передає кореспондент РБК-Україна. Як зазначив мер Львова Андрій Садовий, до кінця року буде розроблена концепція добудови залізниці з європейським розміром колії від польського міста Перемишль до Львова.

Львівська ОДА і Львівська міськрада підписали попередню угоду з нідерландськими компаніями Movares і NEA про модернізацію залізничного сполучення між польським кордоном і Львовом, передає кореспондент РБК-Україна. Як зазначив мер Львова Андрій Садовий, до кінця року буде розроблена концепція добудови залізниці з європейським розміром колії від польського міста Перемишль до Львова. Вартість розробки цієї концепції становить 350 тис. євро. Кошти на її розробку виділив уряд Нідерландів. За словами А.Садового, після затвердження концепції буде розроблена проектна документація щодо будівництва цієї залізниці. І до 2012 р., ця залізниця буде побудована, зазначив він. Попередня вартість будівництва - 400 млн євро. Довжина залізниці з Перемишля до Львова - 86 км. Також А.Садовий додав, що проектні роботи і будівництво виконуватимуться на умовах концесії. Він повідомив, що українська ділянка залізниці споруджуватиметься в рамках будівництва європейської залізниці від Дрездена до Перемишля. Цей проект на 75% фінансується коштами Європейського союзу. Він сподівається, що будівництво української гілки залізниці також до певної міри буде профінансовано коштами Євросоюзу, і що наступним етапом будівництва вузькоколійной дороги територією України буде її будівництво від Львова до Києва. На сьогодні всі напрями, які курсують з України до європейських країн, вимушені майже 3 годин стояти на кордоні для заміни вагонів оскільки європейська колія вужча, ніж українська. Нагадаємо, наприкінці лютого ц.р. А.Садовий також повідомив, що Європейський банк реконструкції і розвитку може надати Львову майже 4 млн євро на підготовку проекту будівництва швидкісної залізниці, так званої євроколії. Ведуться переговори з ЄБРР і міністерствами транспорту Польщі і Бельгії. За словами А.Садового, колія повинна забезпечити сполучення Львова з регіональними центрами Польщі, Німеччини, Чехії і Австрії. Для реалізації проекту буде створений міжнародний консорціум. "Це повинна була бути залізниця України, Польщі. Ми пропонуємо залучити залізницю Бельгії, тому що вона брала участь в подібному проекті. Плюс ЄБРР і, звичайно, приватні інвестори", - зазначив мер Львова. Проект планують втілити у життя за 5 років, його приблизна вартість становить 500 млн євро. Монополістом залізничних перевезень в Україні є Державна адміністрація залізничного транспорту України "Укрзалізниця". До її складу входить 6 залізниць - Донецька, Львівська, Одеська, Придніпровська, Південна і Південно-Західна, що об'єднують всі області України. Експлуатаційна протяжність головних колій становить 22,3 тис. км., електрифікованих, - 9169 км., парк вантажних вагонів перевищує 175 тис., пасажирських, - 8 тис., тепловозів - 2,7 тис., електровозів - 1,7 тис. Пасажирів обслуговує 126 основних вокзалів і 1684 станцій.