ua en ru

Колесніков: В Україні 120 нафтопереробних підприємств взагалі не сплачують податків

Автор: RBC.UA
В Україні є 120 нафтопереробних підприємств, які взагалі не платять податків. Про це повідомив українським журналістам віце-прем'єр-міністр, міністр інфраструктури Борис Колесніков в Лондоні, передає кореспондент РБК-Україна.

В Україні є 120 нафтопереробних підприємств, які взагалі не платять податків. Про це повідомив українським журналістам віце-прем'єр-міністр, міністр інфраструктури Борис Колесніков в Лондоні, передає кореспондент РБК-Україна.

"Половина акцизів розкрадається, в Україні є 120 нафтопереробних підприємств, які взагалі не платять ніяких податків, і це є основним гальмом ... Прості українці які заправляють бензин в бак, не повинні від цього страждати. Це наші проблеми, проблеми податкової адміністрації передусім", - сказав Колесніков.

За словами директора "Консалтингової групи А-95" Сергія Куюна, Колеснікову постійно не вистачає грошей на будівництво об'єктів в рамках Євро-2012, а оскільки збір акцизів з нафтопродуктів цільовим чином використовується на підготовку до Євро-2012, то міністр зацікавлений у максимальних зборах таких акцизів.

На думку експерта, в заяві Колеснікова мова йде про кількість виданих, так званих, технічних умов на виробництво нафтопродуктів. «Можна лише здогадуватися, що стільки в Україні видано технічних умов на виробництво нафтопродуктів. В Україну нафтопереробкою займаються всі, кому не ліньки. Тому відстежити такі підпільні підприємства можна за допомогою підрахунку виданих технічних умов ... Я так розумію, що Колесніков саме на підставі цих даних заявляв про 120 підприємств нафтопереробки, які не сплачують податки... У міністерстві підрахували, що обсяг споживання нафтопродуктів - один, а обсяг податків, які зібрані, набагато менше», - зазначив експерт.

Відзначимо, як повідомив голова Державної податкової служби України (ДПСУ) Олександр Клименко, в Україні за 11 місяців 2011 р. збір платежів у загальний фонд держбюджету склав 170,4 млрд грн, що в 1,5 рази більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. "В Україні платежі в загальний фонд бюджету зросли в 1,5 рази і становлять 170,4 млрд грн, разом з тим кількість перевірок поступово знизилася на 60%", - сказав Клименко.

В той же час, за даними Державної митної служби за 11 міс. 2011 р. при імпорті в Україну нафтопродуктів перераховано до державного бюджету 15,9 млрд грн. Основними країнами-постачальниками бензинів моторних в Україна є Білорусія - 40%, Литва - 22%, Румунія - 21%, Польща - 6%. Дизельне паливо в основному надходить в Україну з Білорусі - 49%, Росії - 42%, Туркменістану - 3%.

Зазначимо також, що частка імпортних нафтопродуктів на українському ринку в серпні досягла 70%. Такі дані озвучив експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. На його думку, частина імпортних поставок спокійно могло б замінити українське пальне. Експерт вважає, що для вирівнювання ситуації на ринку необхідно ввести мита на ввезення нафтопродуктів. За його словами, українські підприємства цілком можуть забезпечити ринок, адже ще шість-сім років тому український бензин і дизель займали 80% в обсягах внутрішніх продажів.

6 вересня 2011 г, міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі провела слухання в рамках спецрозслідування щодо імпорту в Україну окремих видів нафтопродуктів.

Пізніше міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що для стабільності на ринку нафтопродуктів необхідно зменшувати частку імпортних нафтопродуктів до 15%. Юрій Бойко також зазначив, що за останні півтора роки, завдяки вжитим заходам, вже помітні позитивні зрушення в бік зменшення імпорту і зростання власного виробництва пального.

Нагадаємо, у проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ за результатами її роботи в Києві з 1 по 14 лютого 2011 р. закріплено обіцянку Кабінету міністрів України перед МВФ не допустити безподаткового ввозу нафтопродуктів.

Нагадаємо, на початку грудня 2010 р. Президент України Віктор Янукович доручив Антимонопольному комітету України (АМКУ) розібратися з безподатковим ввезенням нафтопродуктів в Україні. Мова йшла про підприємство "Лівела".

При цьому заступник голови Полтавської обласної державної адміністрації Борис Галушко в інтерв'ю РБК-Україна раніше заявляв, що присутність "Лівели" в Полтавській обл. негативно позначається на роботі місцевих підприємств.

Зі свого боку голова тимчасової слідчої комісії Верховної Ради (ВР) України з питань розслідування обставин і наслідків діяльності на українському ринку нафтопродуктів компанії "Лівела" та інших пов'язаних з нею юридичних осіб комісії, народний депутат від НУ-НС Роман Зварич 1 червня заявив, що протягом 5,5 років компанія фактично не платила податки.

"У 2006 р. вона заплатила 0 грн, в 2007 - трохи більше - 4 грн, в 2008 - 12,10 грн, в 2009 податкова повернула "Лівелі" близько 12 грн, а в 2010 р. компанія "Лівела" сплатила 20 тис. 741 грн", - зазначив він.

"Лівела" є дочірньою компанією українсько-польського підприємства з іноземними інвестиціями "Тайстра". Відповідно до закону "Про іноземні інвестиції", прийнятому ще в 1992 році, підприємства з іноземними інвестиціями мали гарантії держави на застосування до них законодавства, що діяло на час здійснення інвестицій. В 1992 році в Україні не було законів "Про податок на додану вартість", "Про акцизний збір", тому практично 100% нафтопродуктів, ввезених в країну до 2003 року, не обкладалося податками. Українські НПЗ у цей період не могли конкурувати з імпортерами, а загальні втрати бюджету з 1999 по 2003 рік, за даними Мінпаливенерго, перевищили 3,5 млрд дол. США.

Як раніше повідомив директор консалтингової компанії "А-95" (Київ) Сергій Куюн, фактичним власником "Тайстри" і підконтрольною їй "Лівели" є нардеп від Партії регіонів Володимир Зубик. Сам Зубик спростував цю інформацію. За даними "А-95", на початок 2011 р. частка безподаткового імпорту "Лівелою" перевищила 50% загального обсягу імпортного палива.