Китайський держконцерн BAIC має намір купити Opel за 600 млн євро
Китайський державний виробник автомобілів Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) має намір вкласти в німецький автоконцерн Opel 600 млн євро в обмін на 51% його акцій. Як передає Reuters з посиланням на матеріали BAIC, при цьому китайській компанії знадобиться 2,64 млрд євро в якості проміжного капіталу. Крім того, за умовами пропозиції BAIC, американський автомобільний концерн General Motors Corp., якому зараз належить Opel, збереже за собою 49% акцій німецької компанії у випадку, якщо угоди про інтелектуальну власність Opel задовольнять керівництво BAIC. Китайська компанія також має намір до 2015 р. інвестувати в китайський підрозділ Opel 2,25 млрд дол. У матеріалах BAIC наголошується, що китайська компанія розраховує на отримання шестирічного кредиту від урядів європейських країн за ставкою 8,1% річних з можливістю дострокового погашення. На даний час BAIC оцінює 100% акціонерного капіталу Opel в 515 млн євро, а ринкову капіталізацію німецької компанії - в 4,45 млрд євро (за станом на кінець травня ц.р.). Умови пропозиції BAIC також припускають, що до 2015 р. компанія щороку проводитиме і продаватиме в Китаї 485 тис. автомобілів через 400 місцевих дилерів, при цьому розпочати виробництво автомобілів Opel в Китаї планується вже до 2012 р. Крім того, керівництво BAIC має намір заморозити роботу заводу Opel в німецькому м. Айзенах на 2010-2011 рр., застосовуючи схеми часткового безробіття. У 2012 р. роботу заводу передбачається відновити. Якщо операція відбудеться, під звільнення можуть потрапити в цілому 7,5 тис. співробітників Opel. Взагалі варто відзначити, що неофіційні дані про те, що Beijing Automotive зробив попередню пропозицію про покупку німецького автоконцерну Opel, з'явилися ще 3 липня ц.р. Зобов"язуючу пропозицію про покупку Opel китайська компанія може зробити вже до середини липня. Крім BAIC на покупку Opel претендує бельгійський холдинг RHJ International, якому належать виробники автомобільних запчастин Asahi Tec (Японія) і Honsel International (Бельгія), а також американська медіагрупа Columbia Music. Про наміри RHJ International стало відомо в кінці червня. Очікується, що в найближчий день RHJ International та General Motors можуть підписати меморандум про взаєморозуміння з питання покупки Opel. Тим часом найбільш вірогідним претендентом на покупку Opel все ще залишається консорціум російського Ощадбанку і канадської Magna International. 30 травня ц.р. влада Німеччини досягла попередньої угоди з американським автоконцерном General Motors і канадською компанією Magna International, виступаючою в партнерстві з Ощадбанком Росії, про порятунок німецького автовиробника. Керівництво ФРН і лідери німецьких земель, де розташовані основні підприємства Opel, схвалили інвестиційний план канадсько-російського консорціуму. Згідно з пропозицією консорціуму, 35% акцій компанії Adam Opel GmbH дістануться Ощадбанку, 20% - канадській Magna. В кінці червня ц.р. президент та голова правління Ощадбанку Герман Греф заявив, що операція з покупки Ощадбанком пакету акцій Opel може бути закрита у вересні 2009 р.