ua en ru

Китай виділяє Україні кредит в 1 млрд дол. на побудову залізниці Київ - аеропорт "Бориспіль"

Автор: RBC.UA
Україна отримає кредит в 1 млрд дол. від Китаю на побудову залізниці Київ - аеропорт "Бориспіль". Про це на прес-конференції заявив голова Київської ОДА Анатолій Присяжнюк, передає кореспондент РБК-Україна.

Україна отримає кредит в 1 млрд дол. від Китаю на побудову залізниці Київ - аеропорт "Бориспіль". Про це на прес-конференції заявив голова Київської ОДА Анатолій Присяжнюк, передає кореспондент РБК-Україна.

"Наступного тижня прем'єр-міністр Микола Азаров відбуде до Китаю, де буде підписано угоду і буде виділена кредитна лінія в 1 млрд дол. на перший етап будівництва швидкісної залізничної лінії Київ-Бориспіль", - сказав А.Присяжнюк.

Він також додав, що з боку Києва залізниця буде з'єднуватися з Дарницьким залізничним вокзалом.

Сьогодні раніше міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив, що залізничне сполучення між аеропортом "Бориспіль" та Центральним залізничними вокзалом не буде готове до Євро-2012. "До Євро-2012 ми не встигнемо забезпечити залізничне сполучення між "Борисполем" і вокзалом ... Однак, до весни в 2013 р. воно буде забезпечено в обов'язковому порядку", - заявив Б.Колесніков.

Відзначимо, 1 квітня ц.р. Кабінет міністрів України надав ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль"держгарантію на будівництво залізниці на 372 млн 313,5 тис. дол. Уряд встановив, що забезпеченням виконання зобов'язань державного підприємства, що становить 100% суми наданої державної гарантії, є майнові права за контрактами, укладеними в рамках реалізації проекту організації залізничного пасажирського сполучення.
Довжина маршруту становитиме 37,4 км, час руху потягу на маршруті буде складати 41 хвилину, кількість зупинок - 2. Загальна вартість будівництва - 3 млрд 270 млн 727,157 тис. грн. Тривалість будівництва - 28 місяців.

Раніше, Кабінет міністрів України затвердив проект будівництва паркінгу ДП "Міжнародний аеропорт" Бориспіль "загальною кошторисною вартістю 410 млн 30,115 тис. грн. Будівництво фінансуватиметься за власні кошти підприємства. Запланований термін будівництва - 17 місяців.

Нагадаємо, глава Держагентства з інвестицій та управління нацпроектами Владислав Каськів раніше заявляв, що мова йде про кредит на 15 років з 3-річними канікулами, який надає Банк розвитку Китаю. Відповідаючи на питання про те, чому вирішено було зупинитися на кредиті, а не інвестиції, В.Каськів зазначив, що залучення кредитних коштів дозволяє "значно заощадити час для реалізації такого необхідного столиці України об'єкта".
Крім того, глава Держагентства з інвестицій та нацпроектів підкреслив, що "це перший подібний об'єкт, який буде побудований не за бюджетні кошти". "У нас це перша спроба реалізувати інфраструктурний об'єкт такого ключового значення за рахунок залучених коштів. При цьому, я підкреслюю, що мова йде про проект, який окупає себе", - сказав В.Каськів.

Варто відзначити, що 9 березня на черговому засіданні Кабміну питання про надання державних гарантій для китайського кредиту було винесене і тут же зняте з розгляду.