ua en ru

Кіноіндустрія недорахувалася прибутків через економічну кризу

Автор: RBC.UA
Кінозбори на найбільших світових ринках США і Японії в 2011 р. скоротилися на 3,4% і 10,3%, підрахували в корпорації Rentrak. Європейські країни, незважаючи на негативний вплив економічних факторів, в основному завершили рік в плюсі ​​за рахунок хороших результатів національного кіно. Україна до звіту не увійшла, але сусідній російський ринок торік показав зростання на 10%. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна".

Кінозбори на найбільших світових ринках США і Японії в 2011 р. скоротилися на 3,4% і 10,3%, підрахували в корпорації Rentrak. Європейські країни, незважаючи на негативний вплив економічних факторів, в основному завершили рік в плюсі ​​за рахунок хороших результатів національного кіно. Україна до звіту не увійшла, але сусідній російський ринок торік показав зростання на 10%. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна".

Обсяг найбільшого кінопрокатного ринку в 2011 р. - США - склав 10,376 млрд дол, або 35,9% зборів всіх оцінюваних Rentrak країн. Це на 3,4% менше, ніж роком раніше, незважаючи на те, що в прокат США в 2011 р. вийшло на 12,5% більше релізів - 875. Дев'ять найбільш касових фільмів минулого року в США були сиквелами, а оригінальні високобюджетні релізи провалювалися в прокаті: наприклад, "Ковбої проти прибульців" зібрали в США близько 100 млн дол при бюджеті в 163 млн дол, а "Таємниця червоної планети" - лише 21, 4 млн дол при бюджеті в 150 млн дол.. Основною причиною зниження зборів стала економічна рецесія, пояснює гендиректор представництва Rentrak по Росії та країнам СНД Роман Ісаєв. Вплив економічних проблем відчувався і в Європі, але за його словами, більшість країн старого світу опинилися в плюсі.

Ринок Японії - другий за розмірами кінопрокату. Він у 2011 р втратив 10,3% в доларовому еквіваленті, показавши результат 2,18 млрд дол.. Аналітики The Hollywood Reporter пояснюють падіння розповсюдженням в Японії традиції "дзісюку", тобто самообмеження, пов'язаного з наслідками землетрусу, цунамі та інциденту на АЕС " Фукусіма ". Вони вказують, що за рік жоден реліз не досяг традиційної для блокбастерів планки в 10 млрд ієн. Шість з десяти найбільш касових фільмів в Японії були вироблені всередині країни, найбільш популярний з них - "Зі схилів Кокуріко" - заробила 56 млн дол при бюджеті в 50,2 млн дол.

Україна до звіту не увійшла, але сусідній російський ринок торік зріс на 10,2%, до 1,161 млн дол Таким чином, він, як і роком раніше, став шостим за обсягами в світі (без урахування Китаю, ринок якого аналітики не оцінюють). За кількістю проданих квитків Росія вже випереджає Японію і Німеччину, однак відстає від них за обсягами ринку через порівняно низьку вартість квитків. У Росії середня ціна квитка становила 7,04 дол, в Японії - 14,55 дол, в Німеччині -10,5 дол, в США-7,96 дол, у Великобританії - приблизно 9,6 дол, в Австралії - 12,86 дол.

Найкасовішим фільмом 2011 р. на більшості найбільших кіноринків став "Гаррі Поттер і Дари смерті: частина II". У Франції лідером стала комедія "Недоторканні". Ця картина з бюджетом близько 12,6 млн дол, заробила всередині країни 161,14 млн дол, а по всьому світу - 241,6 млн дол. У Південній Кореї на першому місці виявилися "Трансформери 3: темна сторона Місяця", в Італії та Іспанії - місцеві комедії "Який прекрасний день" і "Джеймс Понт". У Росії, за даними "Бюлетеня кінопрокатника", більше за всіх заробили "Пірати Карибського моря: на дивних берегах" - 63,56 млн дол.

Rentrak - світовий лідер в сфері збору та аналітики інформації в кіноіндустрії. Серед клієнтів - Walt Disney, Twentieth Century Fox, Paramount Pictures, Sony, Universal і Warner Brothers. Виручка корпорації за три квартали, що завершилися 31 грудня 2011 року, склала 66,471 млн дол.