Київрада ухвалила рішення про облаштування вело-мото стоянок
Київська міська рада ухвалила рішення про облаштування безкоштовних стоянок для вело-мото транспорту. За відповідне рішення проголосувало 97 депутатів.
Документ зобов'язує керівників або власників супермаркетів, торговельно-розважальних, а також спортивних центрів Києва створити відповідні стоянки на базі існуючих автомобільних паркувальних місць. Відтепер це також буде однією з умов надання погоджувальної документації для розміщення відповідного підприємства чи установи.
В основу прийнятого рішення покладені «Рекомендації по встановленню велосипедних парковок», створені Асоціацією велосипедистів Києва, які звернулись до депутатської фракції «Блок Леоніда Черновецького» у Київраді з відповідним проханням. Ці рекомендації розроблені на основі вивчення практичного досвіду міст з розвиненою велосипедною інфраструктурою (Лондон, Париж, Амстердам, Сідней, Чикаго) та роботи з документальними джерелами муніципалітетів іноземних міст.
Секретар Київради Олесь Довгий підкреслив, що ця ініціатива є вкрай необхідною для заохочення киян до здорового способу життя та для покращення екологічного стану столиці.
Нагадаємо, раніше влада Київа неодноразово робила заяви про наміри створити велопарковки. Зокрема, 1 квітня 2009 р. повідомлялось, що Київська міська держадміністрація (КМДА) планує створити в Києві платні стоянки для велосипедистів. Це передбачалось розпорядженням №285 "Про розміщення стоянок для велосипедів к місті Києві".
Комунальне підприємство "Київдорсервіс", виступаючи як замовник, повинне було визначити генерального проектувальника і підрядчика даного проекту. Крім того, "Київдорсервіс" мало обрати земельні ділянки для будівництва велостоянок і за узгодженням з головним управлінням транспорту КДМА затвердити відповідні тарифи.
Як повідомлялось, створенням платних парковок для велосипедів КДМА має намір "стимулювати використання жителями міста велотранспорту", поліпшити екологічну обстановку в Києві і здоров'я киян.
Раніше, 9 червня 2006 р. головне управління транспорту КМДА повідомило, що до кінця 2006 р. повинно розробити та затвердити проект влаштування велосипедних доріжок в межах житлових масивів Виноградар, Троєщина, Оболонь, Позняки, Осокорки та в паркових зонах міста. Л.Черновецький підписав тоді відповідне розпорядження і доручив управлінню вивчити питання будування велодоріжок та винести обґрунтування для його вирішення. Пропонувалось розпочати роботу з прокладання спеціальних веломаршрутів, які б з'єднували житлові квартали міста із зонами відпочинку. До того ж маршрути повинні були бути облаштовані стоянками, ремонтними майстернями та пунктами прокату.
Відзначимо, в Києві користується велосипедами, як засобом пересування, близько 15 тис. осіб. На разі в столиці будується перша окрема доріжка для велосипедистів, яка буде проходити по вулиці Здолбунівській на Позняках. Станом на 29 вересня було збудовано тільки 200 м доріжки.