ua en ru

Кабмін встановив перелік підстав для ДПСУ на позапланову перевірку платника ПДВ

Автор: RBC.UA
Кабінет міністрів України затвердив перелік достатніх підстав, які надають Державній податковій службі України (ДПСУ) право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку.

Кабінет міністрів України затвердив перелік достатніх підстав, які надають Державній податковій службі України (ДПСУ) право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку. Про це йдеться в опублікованій сьогодні постанові Кабміну від 27 грудня 2010 р. № 1238.

Згідно документу, затверджено такі підстави:

- порушення справи про банкрутство;
- наявність у єдиному державному реєстрі записів (стосовно платника та/або його постачальників) про: відсутність підтвердження відомостей, внесених до реєстру; відсутність за місцезнаходженням; прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи; припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, стосовно яких відсутні рішення або відомості.
- існування розбіжностей між сумою податкового кредиту, сформованого платником за операціями з придбання товарів/послуг, та сумою податкових зобов'язань його контрагентів;
- відсутність даних у податковій звітності платника про здійснення протягом попередніх 12 місяців операцій з постачання товарів/послуг, до яких застосовується нульова ставка ПДВ, або наявність даних про те, що обсяг таких операцій становить менш як 50% загального обсягу постачання.
- Невідповідність платника жодному з таких критеріїв: чисельність працівників перевищує 20 осіб та середня заробітна плата усіх працівників не менше ніж у 2,5 раза перевищує мінімальну; має основні фонди для провадження задекларованої діяльності, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців; відношення сплаченого податку до обсягів отриманих доходів є вищим від середнього по галузі;
- відсутність протягом попередніх 24 місяців документальних планових перевірок;
- наявність документально підтвердженої інформації про порушення платником норм податкового законодавства відповідно до пункту 78.1 статті 78 розділу II Податкового кодексу України.

Нагадаємо, з 1 січня ц.р. в України вступив в дію Податковий кодекс.

Раніше, 3 грудня 2010 р. цей документ підписали голова Верховної Ради України Володимир Литвин, а також Президент України Віктор Янукович. Також В.Литвин підписав і направив до Адміністрації Президента закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України.

Зокрема, своїми змінами ВР скасувала низку положень Податкового кодексу, які, на думку Президента, порушували конституційні права і свободи громадян, у тому числі презумпцію невинності, гарантії захисту громадянами своїх прав і свобод, право власності та ведення підприємницької діяльності, а також які вносили дисбаланс у права та обов'язки платників податків та контролюючих органів.

Крім того, ВР надала право малому бізнесу обирати, в якій формі, паперовій або електронній, надавати податкову звітність (великий і середній бізнес повинні будуть надавати її у електронному вигляді).

У своїх поправках В.Янукович також залишив без змін чинну систему спрощеного оподаткування у новому Податковому кодексі.

Крім того, згідно з п. 7 підрозділу 10 Прикінцевих положень Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства у період з 1 січня 2011 р. до 30 червня 2011 р. передбачається штраф у розмірі 1 грн.

Нагадаємо, 1 грудня 2010 р. Верховна Рада України (ВР) відхилила проект закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо скасування податкової міліції". Проект передбачав:

1. Ліквідацію спеціальної податкової міліції шляхом внесення відповідних змін до закону "Про державну податкову службу в Україні" та інших законів України.
2. Передачу функцій податкової міліції в частині оперативно-розшукової та кримінально-процесуальної діяльності, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення відповідним правоохоронним органам.

18 листопада 2010 р. ВР України прийняла в другому читанні Податковий кодекс (ПК), який 30 листопада був частково ветований Президентом України. За словами В.Януковича, в ПК були істотно обмежені права підприємців і непомірно посилено роль податкової адміністрації.