Кабмін пропонує акціонувати залізничний транспорт

Середа 26 жовтня 2011 12:02
Автор: RBC.UA
У Верховній Раді України (ВР) зареєстрований урядовий законопроект № 9337 від 24 жовтня 2011 р. Про особливості формування державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. Текст законопроекту опубліковано на сайті ВР.

У Верховній Раді України (ВР) зареєстрований урядовий законопроект № 9337 від 24 жовтня 2011 р. Про особливості формування державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. Текст законопроекту опубліковано на сайті ВР.

Так, згідно з проектом закону створення, реорганізація та ліквідація товариства здійснюються за рішенням Кабінету міністрів України. Товариство створюється як публічне акціонерне товариство, 100% акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, що реорганізовуються шляхом злиття.

У статутний капітал створюваної компанії вноситься майно залізничного транспорту загального користування, 100% акцій підприємств з ремонту рухомого складу, право користування земельними ділянками "Укрзалізниці", магістральні залізничні лінії, станції, енергопідстанції та інше профільне майно.

Проект закону забороняє відчуження акцій створюваної компанії: "У держвласності знаходяться 100% акцій товариства, що заборонено відчужувати, передавати в управління, заставу".

Закон забороняє приватизацію або відчуження магістральних залізничних ліній, станцій, споруд, які прямо залучені до процесу забезпечення перевезень, контактної енергомережі, систем контролю перевезень.

Актуальність розробленого проекту закону обумовлена ​​необхідністю прийняття кардинальних заходів щодо вдосконалення системи управління залізничним транспортом, розмежування функцій державного і господарського управління галуззю, що на сьогоднішній день виконуються Державною адміністрацією залізничного транспорту України.

Метою законопроекту є створення умов щодо підвищення ефективності його функціонування для задоволення потреб національної економіки і населення в перевезеннях.

Про реформування «Укзалізниці» говорять уже давно. Ще в 2009 р. тодішній гендиректор Михайло Костюк заявляв, що найкращою формою реформування "Укрзалізниці" є її акціонування. Він зазначав, що реформування "Укрзалізниці" може здійснюватися через поступове акціонування 6 залізниць, що входять до її складу як окремі держпідприємств.

3 серпня ц.р. віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив, що Закон про реформування "Укрзалізниці" може бути прийнятий в 2011 р. Раніше Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) заявляв, що готовий до співпраці з "Укрзалізницею" і готовий подвоїти фінансування своїх проектів за умови реформування залізничного транспорту України. Про напрями реформування тоді не повідомлялося.

Зазначимо, за 9 місяців 2011 р. витрати "Укрзалізниці" на пасажирські перевезення перевищили доходи в 1,9 рази. Прес-служба «Укрзалізниці» 20 жовтня повідомляла, що доходи від пасажирських перевезень становлять 4,7 млрд грн., витрати - 9,2 млрд грн. Загальні збитки від пасажирських перевезень - 4,5 млрд грн, у тому числі в приміському сполучені 2,4 млрд грн. За 9 місяців 2011 р. послугами залізниць скористалися 382,1 млн пасажирів, що більше запланованого на 0,7% і торішнього рівня на 0,8%.

Також зазначимо, вчора повідомлялося, що «Укрзалізниця» повністю розрахувалася за кредит у розмірі 700 млн дол, що був наданий Deutsche Bank AG.

Нині до структури "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних шляхів, 7 заводів з ремонту складу і виробництва шпал і близько 20 інших підприємств та центрів. "Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування. 

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся